در این مطلب به بررسی اطلاعات کامل و مهم درباره آیفون تصویری مناسب برای ساختمان های مسکونی خواهیم پرداخت. با توجه به رواج ساختمان سازی و برج سازی نیاز به وسایل رفاهی مانند آیفون بیشتر شده است. در هنگام خرید باید اطلاعات کاملی در خصوص آیفون تصویری مناسب برای ساختمان های مسکونی داشته باشید در غیر این صورت خرید شما موفقیت آمیز نخواهد بود.

آیفون تصویری مناسب برای ساختمان های مسکونی

آیفون تصویری مناسب برای ساختمان های مسکونی چه آیفونی است ؟ قطعا مناسب ترین آیفون به عنوان آیفون تصویری شناخته می شود که برندهای مختلفی در داخل و خارج از کشور مشغول به طراحی و تولید آن هستند. در برندهای داخلی می توان به تابا الکتریک ، الکتروپیک و تکنما اشاره کرد که هر کدام از آن ها دارای مزایا و خصوصیات منحصر به فردی هستند. در خصوص برندهای خارجی نیز برند کوماکس موفق شده تا رضایت مشتریان را به خود جلب کند و فروش زیادی داشته باشد .این برند در ایران نیز قابل دسترس است و از برندهای با کیفیت خارجی محسوب می شود.

این واقعیت انکار ناپذیر است که سبک زندگی انسان در حال تغییر می باشد و هیج فردی نمی تواند از آن فرار کند. در حال حاضر اغلب خانه ها در مجتمع ها و برج های مسکونی قرار گرفته اند و برای سهولت در تردد باید از وسایلی مانند آیفون های تصویری استفاده کنند. به جرات می توان گفت که کمتر خانه ای فاقد این امکان است.

اغلب افراد در هنگام خرید آیفون تصویری مناسب برای ساختمان های مسکونی دچار سردرگمی می شوند و نمی دانند که کدام برند برای آن ها مناسب تر است. آیفون تصویری دارای ویژگی های مختلفی است که باید بر اساس نیاز ، سلیقه و قیمت خریداری و نصب شود .

آیفون تصویری دیجیتال یا آنالوگ ؟

قبل از اینکه به بررسی آیفون تصویری مناسب برای ساختمان های مسکونی بپردازیم بهتر است شما را با یک تفاوت مهم در بین انواع آیفون تصویری آشنا کنیم. آیفون تصویری دارای دو نوع آنالوگ و دیجیتال است.

آیفون تصویری آنالوگ

آیفون های آنالوگ برای مجتمع هایی با تعداد واحد کم مناسب است. اما اگر در ساختمان هایی زندگی می کنید که تعداد واحد های زیادی دارد باید از آیفون های دیجیتال استفاده کنید. زیرا آیفون های آنالوگ در این مواقع دچار اختلال و حتی ضعیف شدن صدا می شود. زیرا هر چه فاصله بین پنل داخلی و پنل خارجی بیشتر باشد نیاز به سیم کشی بیشتری نیز وجود دارد و همین مساله عاملی در ایجاد ضعف صدا خواهد بود.  

آیفون تصویری آنالوگ ساختاری مانند آیفون های قدیمی دارد. به این صورت که برای هر کدام از واحدهای مسکونی یک دکمه در نظر گرفته شده که با فشار دادن آن ارتباط با واحد مورد نظر برقرار می شود و صدا و تصویر فرد بر روی صفحه آیفون نمایش داده می شود.

آیفون تصویری دیجیتال

آیفون تصویری مناسب برای ساختمان های مسکونی با تعداد واحد زیاد ، آیفون دیجیتال است. بهترین مجتمع ها برای نصب آیفون های دیجیتال مجتمع های بالای 30 واحد هستند. اما این مساله به این معنی نیست که ساختمان های با تعداد واحد کمتر نمی توانند از این امکان استفاده کنند.

آیفون تصویری دیجیتال مزایای بیشتری نسبت به آیفون های آنالوگ دارد که می توان به داشتن سیستم مرکزی ، قابلیت ارتباط بین واحد ها و قابلیت ارتباط بین نگهبانی و صاحب واحد آپارتمانی است. برای امنیت بیشتر می توانید از نگهبان بخواهید تا ابتدا تصویر و صدای مراجعه کننده را به شما نشان دهد و در صورت تمایل درب را باز کند.

آیفون تصویری مناسب برای ساختمان های مسکونی کدام اند ؟

ویژگی های آیفون تصویری مناسب برای ساختمان های مسکونی

قیمت مناسب 

بسیاری از افراد در هنگام خرید توجه ویژه ای به قیمت آیفون تصویری می کنند. می توان گفت که به دلیل تنوع در محصولات و برندهای تولید کننده آیفون تصویری تمام افراد با هر بودجه ای می توانند اقدام به خرید این وسیله رفاهی کنند. چون برندهای داخلی و خارجی با در نظر گرفتن مزایا و امکانات مختلف برای این وسیله قیمت های متنوعی نیز برای آن ها در نظر گرفته اند. برندهای معتبر علاوه بر مزایای ویژه دارای ویژگی هایی از جمله گارانتی ، خدمات پس از فروش و کیفیت بالا هستند. توصیه می شود از برندهایی خرید کنید که خدمات پس از فروش آن در شهر شما وجود داشته باشد تا در صورت بروز هر مشکل بتوانید به راحتی اقدام به تعمیر یا تعویض آن کنید.

مانیتور بزرگ و لمسی

همان طور که اشاره کردیم آیفون های تصویری دارای دو نوع دیجیتال و آنالوگ است. نوع دیجیتال آن دارای صفحه نمایشگر لمسی و بزرگ است. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دکوراسیون داخلی خانه برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است توصیه می کنیم از آیفون های تصویری با صفحه نمایشگر بزرگ و تاچ لمسی استفاده کنید. زیرا علاوه بر زیبایی با هر سلیقه و نیازی سازگار می باشد. سایز مانیتورهای آیفون تصویری بین 5 تا 10 اینچ است. اغلب برندهای با کیفیت داخلی اقدام به تولید این نوع از آیفون تصویری مناسب برای ساختمان های مسکونی کرده اند که با استقبال مشتریان نیز روبرو شده اند. صفحه های لمسی دارای ویژگی هایی از جمله رزولوشن مناسب و استفاده از LED و LCD هستند که نور پس زمینه در آن ها مقداری متفاوت است. قطعا کیفیت LED بیشتر از LCD  خواهد بود.

نوع درب باز کن

درب باز کن از مهم ترین بخش های آیفون تصویری محسوب می شود. درب باز کن ها دارای دو نوع هستند که می توان به مگنتی و زبانه ای اشاره کرد. در نوع مگنتی زبانه به داخل کشیده می شود و درب باز می شود. اما در نوع دوم فنر و انرژی موجود باعث می شود تا زبانه حرکت کند و سپس انرژی آن آزاد شود. هر دو نوع درب باز کن در برندهای معتبر تعبیه شده اما نوع مگنتی آن از طرفداران بیشتری برخوردار است.

انواع آیفون تصویری مناسب برای ساختمان های مسکونی

داشتن حافظه

داشتن حافظه از مهم ترین ویژگی های مدرن در آیفون تصویری مناسب برای ساختمان های مسکونی به شمار می رود. زیرا این قابلیت را در اختیار صاحب خانه قرار می دهد تا تمام فیلم ها و عکس های مربوط به بیرون از خانه و افراد مراجعه کننده را ضبط کند. این ویژگی باعث افزایش ضریب ایمنی در محل نیز می شود و اغلب افراد ترجیح می دهند با صرفه هزینه ای بیشتر اقدام به خرید آیفون تصویری دارای حافظه نمایند.

قابلیت اتصال به دوربین مدار بسته

بسیاری از مجتمع ها و ساختمان های مسکونی برای حفظ امنیت از دوربین های مداربسته استفاده می کنند. در حال حاضر برخی از برندهای با کیفیت و معتبر اقدام به طراحی و ساخت آیفون های تصویری کرده اند که قابلیت اتصال به دوربین مدار بسته را دارد. به این معنی که شما می توانید تمام تصاویر ضبط شده در دوربین را به طور زنده از طریق نمایشگر آیفون تصویری مشاهده کنید.

اینترکام

اینترکام در آیفون تصویری دیجیتال وجود دارد و به نوعی از امکانات مدرن محسوب می شود. اینترکام به معنای قابلیت برقراری ارتباط داخلی بین واحدهاست. هر کدام از واحدها دارای یک کد مخصوص است که با شماره گیری آن می توانید ارتباط را برقرار کنید. این قابلیت هنوز کاملا در ایران جا نیفتاده اما به دلیل استقبال از آن شاهد گسترش و توسعه آن در طراحی آیفون تصویری هستیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *