در این مطلب شما را با موضوع مهمی تحت عنوان اهمیت نصب دزدگیر اماکن آشنا می کنیم. کمتر کسی وجود دارد که از آمار سرقت و جرم در جامعه بی خبر باشد. اما این موضوع نباید آرامش ذهنی شهروندان را به خطر بیندازد. بلکه باید برای تامین امنیت از ابزارهایی مانند دزدگیر اماکن استفاده کرد. اهمیت نصب دزدگیر اماکن به قدری زیاد است که قابل چشم پوشی نیست.

اهمیت نصب دزدگیر اماکن چیست ؟

اهمیت نصب دزدگیر اماکن در جامعه امروزی بر کسی پوشیده نیست. این جمله صحیح است که وظیفه تامین امنیت بر عهده افرادی مانند پلیس می باشد اما این موضوع سبب نمی شود تا افراد از هیچ گونه تجهیزات و امکاناتی برای محافظت از محل زندگی یا محل کار استفاده نکنند. قبل از اینکه به اهمیت نصب دزدگیر اماکن بپردازیم باید بگوییم که دزدگیرها از تجهیزات پیشرفته ای هستند که قابلیت نصب در مکان های مختلف مانند منازل مسکونی ، مجتمع های تجاری ، تفریحی و … را دارند.

اگر در این مکان ها خطراتی مانند سرقت رخ دهد قطعا دستگاه هشدارهای لازم را به صورت آژیر ، تماس تلفنی و پیام خواهد داد. در مطالب گذشته به جوانب مختلف این دستگاه پرداختیم و مواردی نظیر تفاوت دزدگیرهای بی سیم و باسیم ، دلایل هشدارهای کاذب دزدگیر و … را با یکدیگر بررسی کردیم. اکنون نوبت به این می رسد که اهمیت نصب و مزایای آن را به شما عزیزان معرفی کنیم.

مزایای نصب دزدگیر در اماکن

آرامش ذهنی

به جرات می توان گفت که مهم ترین مزیت و اهمیت نصب دزدگیرهای اماکن ایجاد آرامش ذهنی در افراد است. در حال حاضر به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی شاهد افزایش آمار جرم و جنایت هستیم و همین امر سبب می شود تا افراد نتوانند آرامش خود را در هنگام مسافرت ، رفتن به محل کار و … حفظ کنند.

متاسفانه سارقین با پیشرفت تکنولوژی خود را بروز می کنند و دائما روش های جدیدی برای سرقت پیدا می کنند. اما دزدگیرهایی که برای اماکن طراحی و تولید شده فرصت سرقت را از سارقین می گیرد. در مطالب گذشته تحت عنوان ” مزایای دزدگیر سیم کارتی منزل ” به این مساله اشاره کردیم که دزدگیرهای سیم کارتی به دلیل عدم نیاز به کابل کشی از امنیت بیشتری برخوردار هستند زیرا اغلب سارقین در هنگام ورود به منزل هر کابلی که مشاهده کنند قطع می کنند. دزدگیرهای سیمکارتی فاقد هر کابلی هستند و می توان آن ها در مکانی نصب کرد که از دید سارقین پنهان باشد. بارها تاکید کردیم که بهترین مکان برای نصب این نوع از دزدگیرها گوشه سقف می باشد.

تحت پوشش قرار گرفتن بیمه

اگر شما در مکان مورد نظر مانند محل کار یا زندگی از دزدگیر استفاده کنید تحت پوشش بیمه قرار خواهید گرفت. در غیر این صورت شرکت بیمه در ازای خسارت مالی هیچ گونه مبلغی را پرداخت نخواهد کرد. این قانون در اغلب کشورهای توسعه یافته اجرا می شود.

جلوگیری از آتش سوزی و حریق

همان طور که می دانید سنسورهای مختلفی برای بکارگیری در دزدگیر وجود دارد. اگر بخواهید از چند سنسور به طور همزمان استفاده کنید باید از قطعه ای به نام زون برای مدیریت آن ها بهره بگیرید. یکی از سنسورهای بسیار پرکاربرد ، سنسور تشخیص دود است که قادر می باشد میزان بیشتر از حد نرمال را تشخیص دهد و هشدار آن فعال شود. استفاده از این سنسورها نقش قابل توجهی در جلوگیری از آتش سوزی و حریق دارد. غالبا در مکان هایی مانند مجتمع های مسکونی ، تجاری ، اداری ، تفریحی که با تعداد زیادی از افراد سروکار دارند از این سنسورها استفاده می شود. هشدار دزدگیر به وسیله آژیر قرمز و صوت فعال خواهد شد.

کاهش احتمال سرقت

در سال های گذشته که تجهیزاتی مانند دزدگیر وجود نداشت سارقین جرات بیشتری برای سرقت داشتند. اما امروزه بسیاری از سارقین بعد از دیدن دزدگیر از سرقت صرف نظر می کنند. زیرا هشدارهایی که از این طریق فعال می شود باعث سرازیر شدن پلیس ، صاحبخانه و همسایه ها به محل وقوع حادثه خواهد شد. کاهش احتمال سرقت از اهمیت نصب دزدگیر اماکن محسوب می شود.

امکان کنترل از راه دور

از دیگر مواردی که می توان آن را به عنوان اهمیت نصب دزدگیر اماکن مطرح کرد امکان کنترل از راه دور است. تمام دزدگیرهای جدید و مدرن دارای اپلیکیشن هستند و با نصب آن در دستگاه های هوشمند مانند تلفن همراه و تبلت می توانید در جای دنیا که هستید اقدام به کنترل مکان مورد نظر کنید.

نکات مهم در هنگام خرید دزدگیر اماکن

اکنون که با اهمیت نصب دزدگیر اماکن آشنا شدید و قصد خرید این دستگاه را دارید باید به نکات مهمی توجه کنید. زیرا خرید دزدگیر باید آگاهانه انجام شود و بتواند نیاز شما را به تامین امنیت برطرف کند.

نوع برند و گارانتی

به گفته سایت کرکره برقی که در زمینه دزدگیر خانه و اماکن نیز فعالیت دارد، در سال های نه چندان دور محصولات خارجی از محبوبیت بیشتری نسبت به محصولات داخلی برخوردار بودند و این تصور در اغلب مردم وجود داشت که محصولات خارجی دارای کیفیت بالاتری هستند. اما امروزه وضعیت فرق کرده است. کارخانجات و برندهای زیادی در ایران وجود دارند که در زمینه تولید سیستم های حفاظتی فعالیت می کنند. برندهایی از جمله تابا ، سیماران ، الکتروپیک و …

در هنگام خرید انواع دزدگیر باید به گارانتی و خدمات پس از فروش آن ها توجه کنید. معمولا تمام محصولات ایرانی دارای این ویژگی هستند اما اگر قصد دارید از برندهای خارجی استفاده کنید حتما از گارانتی آن اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت اگر محصول فاقد گارانتی باشد در هنگام بروز ایراد در دستگاه ، هیچ مکانی برای تعمیر آن وجود نخواهد داشت.

خرید دزدگیر سیم کارتی

دزدگیرهای سیمکارتی نسبت به دزدگیرهایی که از تلفن ثابت استفاده می کنند از چند جهت دارای مزیت هستند. اولین مورد این است که دزدگیرهای سیمکارتی این قابلیت را دارند که شماره تلفن های مختلفی را در خود ذخیره کنند و در هنگام وقوع حادثه با آن ها تماس بگیرند و پیام ارسال کنند. اما دزدگیرهایی که از تلفن ثابت استفاده می کنند این قابلیت را ندارند. همچنین دزدگیرهای سیمکارتی در مکان هایی که تلفن ثابت وجود ندارد نیز قابل استفاده هستند.

سنسورهای بی سیم

سنسورها مانند دزدگیر در دو نوع بی سیم و با سیم طراحی و عرضه شده اند. توصیه می کنیم در مکان های خلوت از سنسورهای بی سیم و در مکان های شلوغ از سنسورهای با سیم استفاده کنید. زیرا سنسورهای بی سیم در مکان های شلوغ دائما فعال هستند و به سرعت باتری آن ها تمام می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *