برسی تفاوت دزدگیر اماکن با دزدگیر فروشگاهی

تفاوت دزدگیر اماکن با دزدگیر فروشگاهی چیست؟ یک سیستم امنیتی از اجزای مختلفی تشکیل شده است چون: حسگرهای حرکتی، سنسور شکستگی شیشه، سنسور دود و آشکار سازهای مونواکسیدکربن، سنسور درب و پنجره تشکیل شده است. این اجزای سیستم هشدار با همدیگر کار میکنند تا محل زندگی شما را از هر گونه تهدید در امان بدارد. همچنین دزدگیرهای اماکن شامل قطعات دیگری مانند کنترل پنل، سیستم تلفن کننده، سیستم هشدار دهنده، منبع تغذیه و غیره نیز میباشند که وجود همه اینها برای کار کردن سیستم ضروری است. تفاوت‎ دزدگیر اماکن با دزدگیر فروشگاهی بسیار زیاد است، چراکه هر یک از اینها برای منظور خاصی و به شیوه مخصوص به خود به کار میرود.
دزدگیر فروشگاهی چیست؟ برای دزدگیر فروشگاهی اسم های دیگری نیز وجود دارد، از جمله گیت فروشگاهی، دزدگیر کالا، دزدگیر ضد سرقت فروشگاهی. از جمله تجهیزاتی است که برای پیشگیری از سرقت کالاها و محصولات یک فروشگاه، سوپرمارکت، کتاب فروشی، هایپر مارکت و یا هر مکان کسب کار دیگری که محصول آن در دسترس عموم میباشد. دزدگیرهای فروشگاهی دستگاهی مبتنی بر تکنولوژی RFID میباشد.
برای اینکه “تفاوت دزدگیر اماکن با دزدگیر فروشگاهی” را بدانید لازم است، که ابتدا تعریف هر یک از اینها را بدانید. آنتن دزدگیر فروشگاهی به پایه ایی میگویند که برد اصلی دزدگیر بر روی آن سوار میشود و دارای دو بخش گیرنده و فرستنده است، که در تک آنتن ها یک برد هم کار گیرنده، و هم فرستنده را انجام میدهد. تگ یا لیبل قطعه سخت افزاری است که سنسور RFID بر روی آن نصب است. از جمله تفاوت دزدگیر اماکن با دزدگیر فروشگاهی در این است که دزدگیر فروشگاهی جلوی درب خروجی در حال پخش امواج رادیویی با فرکانس مشخصی است که این امواج میتوانند سنسورهای RFID موجود در تگ ها و لیبل ها را شناسایی کرده و اخطار سرقت بدهد. در کل سه مدل سیستم ضد سرقت یا گیت فروشگاهی وجود دارد:
• سیستم RF
• سیستم EM
• سیستم AM
هر کدام از اینها تگ و لیبل خاص خود را دارند. تگ یا لیبل سیستم ضد سرقت بر روی محصولات و کالاها چسبانده میشوند و با عبور از بین آنتن دزدگیر فروشگاهی شروع به شناسایی و کشیدن آلارم به کمک آنتن می شود. یک تفاوت دزدگیر اماکن با دزدگیر فروشگاهی این است که دزدگیرهای فروشگاهی در هنگام وارد شدن سارقین آلارم نمیدهد و تنها در زمان خارج شدن از مکان در صورت جدا نکردن تگ یا لیبل از کالا شروع به زدن آلارم میکنند. از این رو استفاده از این دزدگیرهای فروشگاهی فقط برای زمان باز بودن فروشگاه و زمانی که کارکنان آن حاضر باشند مناسب و مفید است.

تفاوت دزدگیر اماکن و فروشگاهی
کاربرد انواع دزدگیر اماکن

از جمله تفاوت دزدگیر اماکن با دزدگیر فروشگاهی در نحوه عملکرد دزدگیرها و کاربردشان است. هر دوی این سیستم ها برای جلوگیری از سرقت فروشگاهی طراحی شده اند اما دزدگیر فروشگاهی برای زمان باز بودن فروشگاه می باشد و دزدگیر اماکن برای زمان بسته بودن و تعطیلی فروشگاه کاربرد دارد. وقتی که مکان هایی مانند مغازه ها، ادارات، سازمان ها، خانه ها، ویلاها خالی از سکنه و تعطیل باشند، امکان ورود سارقین در آن مکان ها وجود دارد، برای چنین کاربردهایی و جهت پیشگیری از سرقت، دزدگیرهای اماکن بهترین گزینه است.
دزدگیر های اماکن برای شناسایی و هشدار سرقت از تجهیزاتی استفاده میکنند مانند: انواع چشمی تشخیص حرکت، انواع مگنت درب و پنجره، انواع سنسور لرزشی، سانترال مرکزی دزدگیر اماکن، سیگنال های خروجی دزدگیر، سیستم تلفن کننده دزدگیر اماکن، انواع بیم خطی و بیم لیزری.
دزدگیر خانه میتواند خروجی زیر بفرستد: 1. خروجی یک رله که میتواند یک وسیله برقی را فعال یا غیر فعال کند. 2. خروجی برای سیستم تلفن کننده 3. خروجی برای آلارم و آژیر سیستم

کاربرد انواع دزدگیر اماکن
نکات مهم در خرید و استفاده از دزدگیر اماکن

در وقت خرید دزدگیر اماکن بهتر است به این موارد توجه کنید، از جمله چیزهایی که باید به آن توجه کنید:
1. در وقت خرید دزدگیر اماکن به برند و نوع و گارانتی دزدگیر توجه کنید، دستگاه های به روز سیم کارتی هستند و امکانات زیادی را برای شما به مهیا میسازند، بهتر است دزدگیری را خریداری نمایید که شرکت خدمات دهنده آن در داخل کشور باشد، و برای خدمات در آینده شما را اذیت نکند. برخی از برندهای وارداتی تازه، فقط یک یا دو پارت به کشور وارد میشوند، و ممکن است در آینده دیگر وارد نشوند که این خود باعث ایجاد مشکل در خدمات آینده می باشد
2. بهتر است نصب کردن دزدگیر را به شرکت ها بسپارید، چرا که شرکت ها وظیفه دارند که برای شما گارانتی ارائه کنند اما نصاب ها برای خدمات ممکن است، کوتاهی کنند.
3. بعد از اتمام نصب دستگاه حتما چند بار دزدگیر را چک کنید.
4. بهتر است از دزدگیرهای خانه سیم کارتی استفاده کنید. چراکه امکانات بیشتری نسبت به دزدگیرهای خط ثابت و یا بدون تلفن کننده دارند که این امکانات بسیار مهم میباشد. مانند گزارش قطع برق، گزارش فعال و یا غیر فعال شدن دستگاه توسط هر یک از ریموت ها و…
5. از سنسورهای بی سیم در اماکن پرتردد و شلوغ استفاده نکنید چرا که این دستگاه ها حتی اگر فعال نباشد عملکرد و باتری آن به سرعت تمام می شود، به همین دلیل بهتر است در اماکن پر رفت و آمد از سنسورهای سیم دار استفاده کنید.
6. دزدگیر اماکن باید هر ماه یکبار و یا پیش از رفتن به مسافرت کنترل شود. به این صورت که دزدگیر ابتدا فعال شود سپس وارد خانه شده تا دزدگیر فعال شود و هشدار آن فعال شود و به همه شماره های داده شده به آن نیز تماس بگیرد. باتری داخل دستگاه باید هر دو سال یکبار تعویض شود. زیرا باتری های دزدگیر اماکن حدودا هر دو سال یکبار فاسد می¬شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *