جک درب گیربکسی

جک درب گیربکسی برای درب های اتوماتیک و کرکره های برقی مناسب است. در دنیای امروز اغلب شهرهای بزرگ برای درب منازل و مکان های مختلف از درب های اتوماتیک استفاده می کنند. جک درب گیربکسی از چند نمونه جک هایی است که کاربرد فراوانی دارد و مورد استقبال افراد قرار گرفته است. در این مطلب به بررسی این جک خواهیم پرداخت.

همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از نصب کرکره برقی با جک گیربکسی با کارشناسان ما در کهربا در تماس بگیرید.

بالا بردن ایمنی محل با استفاده از جک درب گیربکسی

جک درب گیربکسی نوعی جک درب پارکینگی ست که ابزاری برای باز و بسته کردن درب اتوماتیک محسوب می شود که می تواند به طور خودکار درب پارکینگ , درب ورودی و ….. را با فشار دادن دکمه مربوطه بر روی ریموت کنترل باز و بسته کند.

جک درب گیربکسی موجب می شود که شما از فاصله دور هم بتوانید درب را کنترل کنید. به همین دلیل امروزه اغلب درب های اتوماتیک از این نوع جک استفاده می کنند.

در مواقعی که برای باز کردن درب از ماشین پیاده می شوید خطرات زیادی در کمین شما هستند مانند سرقت ماشین و وسایل درون آن .جک هایی از نوع گیربکسی می توانند امنیت محل را نیز تضمین کنند زیرا در مقایسه با درب های سنتی ایمنی بالاتری را به همراه می آورند.

انواع جک درب اتوماتیک

قبل از اینکه به جک گیربکسی بپردازیم ابتدا به طور مختصر به معرفی انواع جک ها اشاره می کنیم تا هنگام خرید از قیمت جک پارکینگ برای کابرد های مختلف اطلاع داشته باشیم و علاوه بر آشنایی کلی به انواع مختلف آن نیز آگاهی پیدا کنید. افزایش دانش و آگاهی می تواند به شما در انتخاب و خرید کمک زیادی کند.

  جک بازویی 

جک های بازوئی به صورت تگ لنگه در دو لنگه قابل استفاده هستند و کاربرد زیادی در منازل مسکونی دارند. زیرا نیازی به فضای زیاد ندارند و در مکان های کوچک نیز قابل نصب است. جک بازویی نسبت به مدل های دیگر از عمومیت بیشتری برخوردار است و اغلب مشتریان از این نوع جک برای درب های اتوماتیک پارکینگ , منازل و … استفاده می کنند. قیمت مناسب جک بازوئی نیز دلیل دیگری بر محبوبیت و استقبال از آن به شمار می رود.

   درب ریلی

جک ریلی نیز مانند جک بازوئی در مکان هایی نصب می شود که فضای زیادی ندارند. عدم وجود لولا در درب های منازل مسکونی دلیل دیگری در نصب جک ریلی به شمار می رود. زیرا این نوع از جک ها به صورت موازی با درب جابجا و باز و بسته می شوند.

از مزایای جک ریلی می توان به کم صدا بودن آن اشاره کرد. یکی از عواملی که موجب سلب آسایش از ساکنین ساختمان می شود تولید صدای نا بهنجار در هنگام باز و بسته شدن درب های اتوماتیک است

که جک ریلی توانسته تا حد زیادی آن را برطرف کند. اما این جک معایبی نیز دارد که می توان به نیاز فضایی برای حرکت ریل در لنگه در دانست.

  جک هیدرولیکی

جک های هیدورلیکی جزو جک های قوی محسوب می شوند و در مکان هایی قابلیت استفاده دارند که تردد در آن ها زیاد است. به طور مثال مکان های عمومی مانند مجتمع های تفریحی جزو مواردی هستند که باید برای آن ها از جک های هیدرولیکی استفاده کرد. این نوع از جک ها هنگامی که بر روی درب اتوماتیک نصب می شوند در حین باز و بسته شدن هیچ لرزش و صدایی از خود تولید نمی کنند و به صورت آرام   و بی صدا حرکت می کنند.

این نوع از جک های هیدرولیکی از نیروی فشار سیالات بهره می گیرند. ناگفته نماند که برای تامین امنیت بیشتر در جک های هیدرولیکی باید از قفل های برقی استفاده کرد.

جک پنتوماتیک 

یکی از جک هایی که در سال های گذشته کاربرد وسیعی داشتند اما امروزه استفاده از آن ها مسنوخ شده است جک پنتوماتیک است. این نوع از جک های درب اتوماتیک به وسیله باد باز و بسته می شدند و اغلب در مکان هایی از آن ها استفاده می شد که قابلیت سیم کشی وجود نداشت. کم مصرف بودن آن ها موجب می شد که نیازی به نیروی اضافه وجود نداشته باشد. زیرا در مکان هایی نصب می شد که معمولا فاقد برق بودند.

جک درب گیربکسی

جک درب گیربکسی که موضوع این مطلب است نوع دیگری از جک درب اتوماتیک محسوب می شود. این جک ها برای حرکت کردن نیرو را از جک به گیربکس منتقل می کنند.

یکی از مزایا و ویژگی های مثبت جک درب گیربکسی این است که بخش مکانیکی آن از بخش الکترونیکی و برقی کاملا مجزا می باشد. و اما یکی از معایبی که متوجه این نوع از جک هاست استهلاک بیشتر آن ها نسبت به جک های هیدرولیکی است. این مساله موجب می شود که آسیب پذیری آن ها نسبت به مدل های دیگر بیشتر شود.

جک درب گیربکسی 

نکات مهم در نگهداری جک درب گیربکسی 

نگهداری صحیح و رعایت نکات مهم در خصوص جک درب گیربکسی موجب می شود که عمر آن ها افزایش پیدا کند و نیازی به تعمیرات سنگین پیدا نکند. بدین منظور موارد زیر را عایت کنید.

  • باتری ریموت کنترل بعد از گذشت مدت زمانی ضعیف می شود. بهتر است که هر چند ماه یک بار آن را تعویض کنید تا عملکرد آن کاهش پیدا نکند.
  • فتوسل یا چشم الکترونیکی موجب می شود که فرکانس های منتشر شده از ریموت دریافت و دستور اجرا شود. در فصولی مانند تابستان که گرمای هوا زیاد است بهتر است که یک سایه بان برای فتوسل تهیه کنید .
  • فتوسل به دلیل ساختاری که دارد بعد از گذشت مدت زمانی دچار تیرگی و آلودگی می شود. برای اینکه راندمان جک درب گیربکسی کاهش پیدا نکند باید به طور مرتب فتوسل را با یک دستمال نرم و خشک تمیز کنید.
  • به منظور افزایش عملکرد جک درب باید تمام قسمت های آن را هر چند ماه یک بار روغن کاری کنید. ورود آلودگی و گرد وخاک می تواند کیفیت آن را کاهش دهد .

2 دیدگاه

    • روزت بخیر یس جان
      هر کدام از این جک ها کاربری های و مزایاو معایب مختلفی دارند که بسته به شرایط متعدد بهترین گزینه برای کار شما انتخاب میشه
      میتونید برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *