شناخت انواع آژیر برای دزدگیر اماکن به شما کمک می کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. دزدگیرها به عنوان یک سیستم ایمنی و حفاظتی شناخته می شوند که وجودشان در هر مکان لازم است. زیرا وسیله مناسبی برای جلوگیری از ورود سارقین به مکان هستند. در این مطلب به بررسی انواع آژیر برای دزدگیر اماکن خواهیم پرداختیم.

انواع آژیر برای دزدگیر اماکن

انواع آژیر برای دزدگیر اماکن کدامند ؟ آژیر جز مهمی از دزدگیر اماکن محسوب می شود که در هنگام وقوع خطر وظیفه اطلاع رسانی را به عهده دارد. هشدارهایی که توسط آژیر داده می شود همراه با صداست و داشتن چراغ چشمک زن نیز کمک می کند تا اطرافیان سریع تر از وقوع حوادثی مانند سرقت مطلع شوند.

آژیر مانند سایر اجزای دزدگیر به سیستم مرکزی وصل می شود و عملکرد سیستم تاثیر مستقیمی با آن دارد. اگر وضعیت اضطراری پیش آید پیام آن توسط این سیستم به آژیر منتقل می شود و توسط اصوات متناوب و تک اعلام هشدار خواهد کرد. در ادامه انواع آژیر برای دزدگیر اماکن را بر حسب موارد مختلفی مانند صدا و محل نصب با یکدیگر بررسی می کنیم.

انواع آژیر برای دزدگیر اماکن بر حسب صدا 

همان طور که اشاره کردیم اصواتی که توسط آژیرها به عنوان هشدار تولید می شود به صورت تک صدا و یا متناوب هستند که می توانید بنا بر نیاز یکی از آن ها را انتخاب کنید. معمولا آژیرهایی با هشدار متناوب برای مکان های شلوغ و پر تردد مناسب تر خواهد بود .

آژیر پیزو 

آژیرهای پیزو نوعی از آژیرهای تک صدا هستند که نسبت به آژیرهای متناوب صدای کمتری دارند. به همین دلیل از آن ها در مکان های خلوت و کم سروصدا استفاده می شود. هر چه صدای آژیر بلندتر باشد قطعا برای خبر دادن به اطرافیان و همسایه ها بهتر خواهد بود. البته نوعی از آژیرهای تک صدا نیز وجود دارند که صدای بلندی دارند. در ادامه این مدل را معرفی می کنیم.

آژیر سیرن 

اگر می خواهید از آژیرهای تک صدا استفاده کنید اما تمایل دارید که صدای آن ها بلند باشد پیشنهاد می کنیم از آژیر سیرن استفاده کنید. این آژیرها علاوه بر ساختاری که دارند می توانند صداهایی بلند از خود تولید کنند.

آژیر اسپیکر 

از نام این مدل آژیر پیداست که صدای متناوب و بلندی دارد. آژیرهای اسپیکر که از انواع آژیر برای دزدگیر خانه شناخته می شوند گزینه مناسبی برای نصب در مکان هایی مانند مجتمع های رفاهی و تفریحی ، ساختمان های مسکونی ، کارخانجات و … هستند.

انواع آژیر برای دزدگیر اماکن کدام اند ؟

انواع آژیر برای دزدگیر اماکن بر حسب محل نصب 

آژیرهایی که بر اساس محل نصب معرفی می شوند به دو دسته آژیرهای داخلی و آژیرهای خارجی دسته بندی می شوند. آژیرهای داخلی درون ساختمان و نزدیکی سیستم مرکزی نصب خواهند شد اما نوع خارجی آن در فضای باز و با فاصله از سیستم مرکزی فعالیت می کند. در ادامه به ویژگی های هر دو مدل اشاره می کنیم.

آژیر خارجی 

آژیرهای خارجی یا آژیرهای بیرونی به عنوان یک سیستم حفاظتی مناسب شناخته می شوند زیرا نصب آن ها در محیط باز می تواند سریع تر اطرافیان را از وقوع حادثه باخبر سازد. نصب و استفاده از این آژیر در مکان هایی مانند دفاتر کاری و شرکت ها ، منازل مسکونی و …. کاربرد دارد. در این بخش سوال مهمی به وجود می آید و آن هم این است که قرار دادن آژیر در فضای باز خطری برای او ایجاد نمی کند ؟ پاسخ مثبت است. نصب انواع آژیر برای دزدگیر اماکن در فضای بیرون از ساختمان آن را در معرض عواملی همچون گرد و خاک ، تابش مستقیم نور خورشید و بارش باران و برف قرار می دهد. برای جلوگیری از آسیب های ناشی از این عوامل آژیر را در جعبه های بلندگو قرار می دهند.

مناسب ترین نوع آژیر خارجی 

بهترین نوع آژیر خارجی باید از نوع سیرن یا اسپیکر باشد. چون این نوع از آژیرها دارای صدای بلندی هستند و برای نصب در فضای باز مناسب تر خواهند بود. افرادی از آژیر خارجی استفاده می کنند که می خواهند قبل از ورود سارق به خانه او را دستگیر و شناسایی کنند. همچنین اگر قصد دارید به مدت طولانی به سفر بروید و به همسایگان خود اطمینان کامل دارید می توانید از آژیرهای خارجی کمک بگیرید. چون بعد از هشدار تمام همسایگان از وقوع حادثه باخبر خواهند شد.

یکی از ویژگی های دزدگیر اماکن این است که دارای سیستم تلفن کننده می باشند که جزو ویژگی های بهترین سیستم های حفاظتی هوشمند هستند. این سیستم می تواند با خط ثابت یا سیم کارت فعالیت کند. اگر شما در خانه حضور نداشتید دزدگیر در اولین فرصت با مرکز پلیس تماس می گیرد و او را از سرقت مطلع می کند.

آژیر داخلی 

مناسب ترین آژیری که می توانید به عنوان آژیر داخلی نصب کنید از نوع پیزو و سیرن است. این نوع از انواع آژیر برای دزدگیر اماکن به صورت تک صدا هستند که بلندی صدای آن ها نیز برای مکان هایی مانند داخل منزل مناسب می باشند. افرادی که تمایل دارند تا اعضای درون خانه از وجود مساله ای مطلع شوند می توانند این نوع از آژیر را نصب کنند. عدم نیاز به سیم کشی زیاد و نزدیک بودن به سیستم مرکزی از ویژگی های آژیرهای داخلی محسوب میشود.

آشنایی با انواع آژیر برای دزدگیر اماکن

آژیر چگونه فعال می شود ؟ 

آژیر هنگامی فعال می شود که سیگنال مورد نظر را از سیستم مرکزی دریافت کند. دریافت سیگنال ها بر اساس سنسورهایی است که بر روی دزدگیر نصب می شود. به طور مثال برخی از دزدگیرها از سنسور دود استفاده می کنند تا در صورت وقوع آتش سوزی این سینگال را به آژیر منتقل کنند تا او بتواند با ایجاد صوت اطرافیان را با خبر کند. اما برخی دیگر از سنسورها شکستن شیشه را تشخیص می دهند و در این شرایط سیگنال مورد نظر را ارسال می کنند. انواع سنسورها و کارایی آنها متفاوت است.

جالب است که بدانید صدای تولید شده به دلیل دریافت سیگنال دود با صدای تولید شده به دلیل دریافت سیگنال شکستن شیشه با یکدیگر متفاوت است و اگر شما بتوانید چند سنسور را به طور همزمان بر روی دزدگیر نصب کنید بسیار عالی خواهد بود.

دزدگیر اماکن به دو نوع با سیم و بی سیم تقسیم بندی می شود. نوع با سیم آن برای نصب نیاز به سیم بیشتری دارد و ممکن است در گذر زمان سیم دچار آسیب هایی از جمله بریدگی ، پوسیدگی و … شود. هزینه دزدگیرهای باسیم کمتر از بی سیم است اما هزینه نصب آن بیشتر خواهد بود.

دزدگیرهای بی سیم از زیبایی بیشتری برخوردارند. قیمت این دستگاه ها نسبت به دزدگیرهای باسیم بیشتر است اما هزینه نصب کمتری دارند و در طولانی مدت برای شما مقرون به صرفه تر خواهند بود. این دزدگیرها مشکلاتی از جمله آسیب دیدگی سیم را در طولانی مدت ندارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *