تاریخچه سایبان برقی 

در این مطلب قصد داریم شما را به طور کامل با تاریخچه سایبان برقی آشنا کنیم. سایبان برقی که از مدرن ترین نوع سایبان محسوب می شود به جایگاه ویژه ای در این صنعت دست پیدا کرده است. این سایبان ها در انواع مختلف مانند بازویی و کالسکه ای تولید می شوند که هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند. متخصصین کهربا در، در ابتدا تاریخچه سایبان برقی را برای شما بیان کرده و در مرحله ی بعد شما را با جوانب مختلف آن نیز آشنا خواهند کرد.

تاریخچه سایبان برقی 

تاریخچه سایبان برقی به چه کشوری بر می گردد و چه اتفاقاتی در طی سال های اخیر منجر به تغییر و تحولات در آن شده است ؟ سایبان ابزاری است که در طی سالیان متمادی در کشورها و تمدن های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. مهم ترین دلیل استفاده از سایبان کاهش تابش مستقیم نور خورشید است. برخی از مشاغل مانند سوپر مارکت ها و فروشگاه ها برای محافظت از مواد غذایی موجود در مغازه اقدام به نصب سایبان می کنند. در مطالب پیشین به معرفی سایبان برقی مغازه و مزایای آن اشاره کردیم. تاریخچه سایبان برقی به سال های دور و دراز بر می گردد. زیرا همیشه بشر از تابش مستقیم نور خورشید در عذاب بوده و هست. به همین دلیل از نمونه های قدیمی سایبان که به صورت پارچه ای ساده بودند استفاده می کردند.

سایبان هایی که بشر نسل قدیم از آن استفاده می کرد ساختاری بسیار ساده و ابتدایی داشت. از بزرگ ترین معایب این نوع از سایبان ها عدم مقاومت آن ها در برابر عواملی مانند نور خورشید، بارش نزولات آسمانی و طوفان بود. تابش نور خورشید به سرعت موجب رنگ پریدگی، وقوع طوفان موجب پارگی و بارش نزولات آسمانی موجب تخریب آن می شد. به همین دلیل انسان به تدریج به فکر تولید نمونه های بهتری از سایبان افتاد که امکانات بیشتری در اختیار او قرار بدهد.

مصر زادگاه سایبان 

در نیمه اول قرن نوزدهم شاهد خلق سایبان بودیم. شاید برای شما جالب باشد که بدانید کشورهای مصر و سوریه جزو اولین کشورهایی بودند که در تولید نمونه های ابتدایی سایبان و استفاده از آن پیشرو بودند. مورد جالبی که باید در خصوص تاریخچه سایبان برقی گفته شود نام آن است. این نوع از سایبان ها با حصیر بافته می شدند و به آن ها حصیر بافته شده می گفتند. اغلب منازل و کسب و کارها از آن استفاده می کردند .

نقش سایبان ها در سال های ابتدایی به قدری مهم بوده که می توان به ” ولاریوم ” اشاره کرد. ” ولاریوم ” یکی از سایبان های عظیم و مهم در جهان باستان بوده که به دلیل ابعاد بسیار بزرگی که داشت معروف بود. این ابعاد به قدری بزرگ بود که این قابلیت را در اختیار جامعه قرار می داد تا افراد بزرگی در زیر آن اجتماع کنند.

همان طور که گفتیم سایبان ها در نیمه اول قرن نوزدهم خلق شدند. در نیمه دوم قرن نوزدهم شاهد تولید سایبان های صنعتی بودیم. این سایبان ها با ماشین های صنعتی ساخته می شدند و از محبوبیت بیشتری در بین عموم مردم برخوردار بودند. زیرا بدون زحمت و با پرداخت مبلغ ناچیزی آن را صاحب سایبان می کرد. تولید سایبان به دست مردم عادی کاری پر زحمت بود.

تاریخچه سایبان برقی

تولید سایبان برقی مدرن 

تاریخچه سایبان برقی تنها مختص به کشور مصر و سوریه نیست بلکه بعد از تولید آن با ماشین های صنعتی کم کم پا را از مرز فراتر گذاشت و به کشورهای دیگر نیز صادر شد. کشورهایی که دارای تکنولوژی ساخت سایبان شدند به تدریج امکانات بیشتری به آن اضافه کردند. امروز که سال های طولانی از تولید اولین سایبان می گذرد شاهد تولید سایبان های برقی و مدرن با بهترین امکانات هستیم. سایبان های برقی در انواع مختلف تولید می شوند که هر کدام دارای کاربرد ویژه ای هستند. در ادامه شما را با انواع سایبان های برقی آشنا می کنیم.

انواع سایبان برقی

سایبان های برقی در انواع مختلفی تولید می شوند که می توان به مدل کالکسه ای و سایبان برقی بازویی اشاره کرد. نام دیگر سایبان کالسکه ای , چتری است و نام دیگر سایبان بازویی, سقف متحرک می باشد. هر دوی این سایبان ها برای اماکنی که روباز هستند قابل استفاده می باشد.

مزایای سایبان برقی 

مقاوم در برابر شرایط جوی 

یکی از مهم ترین ویژگی های سایبان برقی را می توان میزان مقاومت آن در برابر شرایط جوی دانست. همان طور که اشاره کردیم بارش نزولات آسمانی , وقوع طوفان و تابش مستقیم نور خورشید هیچ گونه تاثیر منفی در کیفیت و زیبایی سایبان برقی ایجاد نمی کند. متریال مختلفی در ساخت آن بکار می رود که می توان به پارچه , شیشه و آلومینیوم اشاره کرد. به کار بردن آلومینیوم در تولید سایبان باعث کاهش وزن و سبک شدن آن می شود. همچنین ضد زنگ و ضد خوردگی است که طول عمر آن را در سالیان متمادی حفظ خواهد کرد.

جلوه و زیبایی

یکی از مشکلاتی که در خصوص سایبان های نسل قدیمی شاهد بودیم تخریب رنگ بر اثر عوامل مختلف بود. به طور مثال رنگ های معمولی که در ساخت و تولید سایبان ها به کار می رفتند در مقابل رطوبت و زنگ زدگی مقاوم نبودن و این مساله موجب می شد تا در کوتاه مدت شاهد رنگ پریدگی , زنگ خوردگی , پوسته پوسته شدن و بسیاری مسائل دیگر باشیم. اما یکی از ویژگی های جذاب که در سایبان های برقی وجود دارد و جلوه و زیبایی خاصی به آن بخشیده استفاده از رنگ الکترواستاتیک است. این رنگ ها مشکلات قبلی را ندارند و می توانند در طول سال های متمادی ظاهر و کیفیت خود را حفظ کنند.

تاریخچه سایبان برقی

تنوع زیاد 

تولید کنندگان نیازها و سلایق مشتری را در نظر می گیرند و محصولی را برای او تولید می کنند تا رضایت او را جلب کنند. تنوع طرح و رنگ یکی از فاکتورهایی است که مورد توجه مشتری است. هر چه تنوع طرح و رنگ بیشتر باشد دست مشتری در انتخاب باز تر است.

کنترل از راه دور 

یکی از مواردی که استفاده از سایبان های قدیمی را سخت می کرد این بود که برای باز و بسته کردن آن باید از نیروی جسمانی استفاده می کردیم. این مساله به شدت آزار دهنده بود. اما با تولید سایبان های برقی شاهد مکانیزه شدن آن هستیم . باز و بشته شدن سایبان با ریموت کنترل موجب می شود تا استفاده از آن تسهیل شود.

قابل نصب در بالکن 

بالکن و تراس یکی از مناسب ترین اماکن برای نصب سایبان برقی است. زیرا معمولا گل و گیاه در آن نگهداری می شود. تابش مستقیم نور خورشید می تواند آن ها را پژمرده کند و از بین ببرد. سایبان های برقی به دلیل دارا بودن قابلیت تنظیم شیب این امکان را در اختیار شما قرار می دهند تا شیب را به میزان دلخواه تنظیم کنید.

نصب آسان

سایبان برقی یک وسیله مونتاژ شده است و نصب آن کار سختی به نظر نمی رسد. اما معمولا نصب کننده ی سایبان به محل مراجعه می کند و آن را در مکان مناسب نصب خواهد کرد.

نورپردازی 

حتما برای شما جالب است که بدانید سایبان های برقی قابلیت نورپردازی دارند. شما می توانید با استفاده از لامپ های کم مصرف ال ای دی سایبان را نورپردازی کنید تا در شب نیز بتوانید از آن استفاده کنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *