تعمیر صدای ضعیف آیفون های تصویری

آیا با تعمیر صدای ضعیف آیفون های تصویری آشنا هستید ؟ در این مطلب قصد داریم یک راهنمای کامل و عالی را در اختیار شما قرار دهیم تا اگر دارای اطلاعات فنی هستید به راحتی اقدام به تعمیر صدای ضعیف آیفون های تصویری کنید. پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

چگونگی تعمیر صدای ضعیف آیفون های تصویری

تعمیر صدای ضعیف آیفون های تصویری امری تخصصی است اما اگر شما توانایی انجام این کار را داشته باشید با کمک گرفتن از این مطلب می توانید تعمیرات لازم را انجام دهید. همان طور که می دانید آیفون های تصویری جز جدا نشدنی از زندگی شهری محسوب می شوند. زیرا اغلب افراد در آپارتمان و مجتمع های مسکونی ساکن هستند و برای سهولت در رفت و آمد از این وسیله رفاهی استفاده می کنند. بروز اختلال در عملکرد آیفون های تصویری به دلیل استهلاک ، نصب نادرست ، استفاده ناصحیح و … صورت می گیرد.

در مطالب پیشین به نکته جالبی اشاره شد که حتما در ذهن دارید. هر چه فاصله بین پنل داخلی و پنل خارجی آیفون تصویری بیشتر باشد احتمال ضعیف شدن صدا نیز افزایش پیدا می کند. به طور مثال افرادی که در طبقه اول زندگی می کنند از صدای آیفون بهتری نسبت به طبقه بیستم برخوردارند .اما موضوع بحث ما در خصوص این نوع از موارد فنی نیست. بلکه ما در حوزه مشکلاتی صحبت می کنیم که بعد از نصب صحیح آیفون تصویری به وجود می آید. بهتر است تعمیر صدای ضعیف آیفون های تصویری را به دست افراد متخصص و حرفه ای در این زمینه بسپارید.

معمولا دلیل ضعیف شدن و قطع شدن صدا در آیفون های تصویری به علت خراب شدن دهنی مانیتور ، خراب شدن پنل یا تخریب سیم کشی اتفاق می افتد. هر کدام از این موارد را در ادامه بررسی می کنیم. همچنین اگر از آیفون های تصویری هوشمند که دارای سیستم وای فای هستند استفاده کنید باز هم احتمال ضعیف بودن صدا وجود دارد.

چگونگی تعمیر صدای ضعیف آیفون های تصویری

خراب شدن دهنی مانیتور

مانیتور جزو پنل داخلی آیفون تصویری محسوب می شود که درون ساختمان قابل نصب است. این قطعه وظیفه رفت و برگشت صدا را بر عهده دارد و در صورتی که این بخش از آیفون تصویری دچار استهلاک یا خرابی شود شاهد عدم رفت و برگشت صحیح صدا خواهیم بود.

خراب شدن سیم دهنی

سیم دهنی آیفون تصویری به عنوان یک قطعه ثابت و مشترک بین تمام آیفون ها و برندهای موجود در بازار محسوب می شود تمام آیفون های تصویری دارای این قطعه هستند و وظیفه آن منتقل کردن صدا از دهنی به گوشی است. در صورتی که این سیم خراب یا دچار قطعی شود عملیات انتقال صدا از درون به بیرون و بالعکس قطع خواهد شد.

خراب شدن سیم دهنی

خراب شدن میکروفن دهنی

میکروفن دهنی وظیفه مهمی مانند سایر قطعات آیفون به عهده دارد و آن هم دریافت و منتقل کردن صدا به پنل است. در صورتی که میکروفن دچار آسیب یا خرابی شود نه تنها شاهد ضعیف شدن صدای آیفون نخواهیم بود بلکه صدا به طور کلی قطع می شود. در این شرایط باید اقدام به تعمیر این قطعه کنید.

 

تعمیر صدای ضعیف آیفون های تصویری در برندها معتبر

تعمیر صدای ضعیف آیفون های تصویری و هزینه آن با توجه به تعداد سیم ها، برند و قیمت آیفون تصویری است. در حال حاضر برندهای معتبری در کشور ایران فعالیت می کنند که می توان به تابا الکتریک ، الکتروپیک و تکنما اشاره کرد که هر کدام از آن ها دارای ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فردی می باشند.

تعمیر صدای ضعیف آیفون های تصویری در برندها معتبر

تعمیر صدای ضعیف آیفون های تصویری تابا و الکتروپیک

در برخی از مواقع علاوه بر ضعیف بودن صدا شاهد یک طرفه شدن آن نیز هستیم. به طور مثال یا صدای رفت یا صدای برگشت شنیده نمی شود و شما فقط تصویر شخص را مقابل مانیتور مشاهده می کنید. این حالت می تواند علاوه بر ایجاد شرایط نامطلوب باعث کاهش امنیت محیط نیز بشود. یک طرفه بودن صدا یا ضعیف بودن آن می تواند مربوط به چند واحد یا تمام واحد ها باشد. در برخی از مواقع نیز شاهد آن هستیم که تمام واحد ها دارای آیفون و صدای سالم هستند و فقط یکی از واحد ها دچار مشکل است. اگر فقط یکی از واحدها دچار این مساله شده باید دهنی آیفون ، هوک و مدار صدا در برد آیفون چک شود. چون در این حالت خرابی از پنل نیست چون اگر این بخش دچار مشکل بود صدای آیفون تمام واحدها ضعیف یا قطع می شد.

اگر شاهد ایجاد اختلال در عملکرد آیفون تصویری در تمام واحدها بودیم باید به سراغ بررسی پنل بیرونی آیفون برویم. پنل بیرونی در خارج از ساختمان و معمولا دم در نصب می شود و برای اینکه مشکل حل شود باید از یک متخصص بخواهید تا با آمدن به محل تعمیر صدای ضعیف آیفون های تصویری را بر عهده بگیرد. خراب شدن مدار و برد پنل خارجی از مهم ترین عوامل ایجاد اختلال در عملکرد آیفون محسوب می شوند.

نکات مهم در نصب آیفون تصویری

اگر می خواهید بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه دچار مشکلات مربوط به صدای آیفون تصویری نشوید باید از یک نصاب ماهر بخواهید تا نصب این وسیله را به عهده بگیرد. وسایل برقی و الکترونیکی به دلیل حساسیت هایی که دارند باید به بهترین نحو نصب شوند تا در گذر زمان دچار خرابی نشوند. نکاتی که در این بخش به آن ها اشاره می کنیم در نصب آیفون از اهمیت زیادی برخوردار است.

نکات مهم در نصب آیفون تصویری

محافظت از پنل بیرونی

در هنگام خرید آیفون های تصویری باید به مقاومت آن ها در برابر عوامل طبیعی همچون آب ، گرد و غبار ، تابش مستقیم نور خورشید و …. توجه داشت. در صورتی که پنل بیرونی دارای مقاومت کافی باشد عمر طولانی تری نیز خواهد داشت و با کوچک ترین تغییر آب و هوایی دچار خرابی نمی شود. یکی از مهم ترین نکاتی که باید در هنگام نصب به آن توجه داشت این است از قاب های مخصوص برای محافظت هر چه بیشتر این پنل استفاده شود.

نحوه تعمیر صدای ضعیف آیفون های تصویری

محل نصب مناسب

بهترین محل برای نصب پنل آیفون تصویری جنب درب ورودی ساختمان است. شاید تصور کنید که ارتفاع پنل از زمین مهم نباشد در صورتی که باید ارتفاع استاندارد آن را در نظر بگیرید و آن را در فاصله 145 سانتی متر از زمین نصب کنید.

استفاده از کابل فویل دار

سایر کابل ها مانند کابل برق و فشار قوی نباید در مجاورت کابل آیفون قرار بگیرند زیرا در عملکرد آن اختلال به وجود می آورند اما اگر چاره ای غیر از این نداشتید باید از کابل های فویل دار استفاده کنید تا نویزهای حاصل از کابل های برق در کابل آیفون تاثیر نگذارد.

استفاده از کابل فویل دار

نکته مهم !

یکی از مواردی که می تواند باعث ایجاد اختلال در عملکرد آیفون تصویری باشد، رعایت نکات تخصصی و چگونگی نصب آیفون تصویری است و دیگری ضربه و فشار به پنل و گوشی است. بسیاری از برندهای معتبر برای جلوگیری از ایجاد ضربه به گوشی و افتادن آن از پنل اقدام به نصب آهن ربا در آن کرده اند. به این طریق شاهد وصل شدن گوشی بر روی پنل خواهیم بود. پس توصیه می کنیم از برندهای معتبر خرید کنید و علاوه بر این محصولاتی را انتخاب کنید که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشند تا در صورت بروز هر گونه ایراد بتوانید از نمایندگی کمک بگیرید.

نتیجه گیری

تعمیر صدای ضعیف آیفون‌های تصویری به عنوان یک فرآیند مهم در بهبود عملکرد این وسیله‌ها مطرح است. در نتیجه مشکلات مختلف می‌تواند منجر به کاهش کیفیت صدا شود، تعمیر صدای ضعیف آیفون‌های تصویری باید به دقت انجام شود.

در این فرآیند، ابتدا باید دلیل دقیق مشکل شناسایی شود. بعد از تشخیص دلیل سوت کشیدن آیفون‌های تصویری، تعمیرکاران ماهر می‌توانند با تخصص و تجربه‌شان بهبود عملکرد دستگاه‌ها را تضمین کنند. در نهایت، تعمیر صدای ضعیف آیفون‌های تصویری نه تنها به بهبود کیفیت صدا کمک می‌کند، بلکه همچنین عمر مفید دستگاه‌ها را نیز افزایش می‌دهد، این موضوع می‌تواند تجربه کاربری بهتری ایجاد کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *