تعویض پارچه سایبان برقی

تعویض پارچه سایبان برقی موجب افزایش طول عمر و بهبود کارآیی در آن خواهد شد. عوامل محیطی مانند تایش مستقیم نور خورشید بر روی پارچه منجر به پوسیدگی، رنگ‌پریدگی و پارگی می‌شود. در این مطلب به بررسی مراحل تعویض پارچه سایبان برقی اشاره می‌کنیم. این کاری تخصصی است اما اگر دستی بر آتش دارید می‌توانید به کمک این مطلب به تعویض پارچه سایبان اقدام کنید. تا انتهای مطلب همراه تیم کرکره برقی باشید. همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از نصاب کرکره برقی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تعویض پارچه سایبان برقی چگونه است ؟

تعویض پارچه سایبان برقی چگونه است ؟ پارچه‌هایی که به عنوان لایه پوششی در سایبان‌های برقی مورد استفاده قرار می‌گیرند جزء مهمی از سیستم محسوب می‌شوند. شما می‌توانید به کمک دو نفر دیگر به راحتی اقدام به تعویض پارچه کنید و پارچه نو را جایگزین آن کنید. با انجام مراحل زیر به آسانی به تعویض پارچه سایبان برقی بپردازید.

باز کردن پیچ های نگهدارنده

اولین مرحله در تعویض پارچه باز کردن پیچ‌هایی است که پارچه را بر روی سایبان نگه می‌دارند. به این پیچ‌ها پیچ‌های نگهدارنده گفته می‌شود و باید به کمک مته آن‌ها را باز کرد. با توجه به اینکه تعداد پیچ‌هایی که در سایبان برقی به کار می‌رود زیاد است بهتر است بعد از باز کردن هر کدام از آن‌ها در پلاستیک و با نام گذاری نگهداری کنید.

جدا کردن پیچ های نگهدارنده از شیار 

پارچه‌ای که به عنوان لایه پوششی در سایبان برقی استفاده می‌شود معمولا درون یک شیار قرار دارد. این شیار به کمک پیچ‌هایی پارچه را محکم در شیار نگهداری می‌کند. این پیچ‌ها را نیز به کمک مته باز کنید و آن را جداگانه نگه دارید و نام مربوط آن را بر روی جعبه بنویسید. پیچ‌هایی که برای تعویض پارچه سایبان برقی وجود دارد زیاد هستند و اگر نام آن‌ها را یادداشت نکنید به مشکل جدی برخورد خواهید کرد.

نگهداشتن سایبان به صورت عمودی

در این مرحله باید سایبان را به صورت عمودی نگه دارید. برای این کار باید از شخص دوم کمک بگیرید زیرا انجام آن به صورت تک نفره امکان پذیر نیست. نفر دوم باید به شما کمک کند تا شما بتوانید پایه‌های تحتانی سایبان برقی را پایین بیاورید. سایبان را به سمت بالا هل دهید و سپس به زیر آن بروید. در این بخش باید بست‌هایی که پایه‌ها را در جای خود نگه‌داری می‌کند پیدا کنید و از شخص سومی بخواهید تا این قسمت‌ها را از بست جدا کند. بعد از انجام تمام این مراحل باید پایه‌های سایبان را جدا کنید و آن را به صورت عمودی بر روی زمین نگهدارید.

تعویض پارچه سایبان برقی

ضربه زدن به اهرم کنترل 

برای تعویض پارچه سایبان برقی باید به اهرم کنترل ضربه بزنید. تصور کنید که قصد دارید سایبان را به میزان 30 سانتی متر بلندتر کنید. باید اهرم کنترل را در بخش راست رولر پیدا کنید و به آن ضربه بزنید. در این شرایط باید از میله سایبان برقی کمک بگیرید تا سایبان را به اندازه 30 سانتی‌متر باز کنید.

بستن لبه های تیز با نوار

یکی از بخش‌های سایبان دارای تیزی است که باید در هنگام کار و تعویض پارچه آن را با نوار بپوشانید تا به شما و افراد دیگر آسیب وارد نکند. در بخش انتهایی لوله رولر بست‌هایی وجود دارد که از نوع فلزی هستند. لبه این بست‌ها بسیار تیز است و برخورد شما به آن‌ها می‌تواند باعث خراش شود. لبه‌های تیز را با چسب نواری یا چسب کاغذی پوشش دهید و سپس به کار خود ادامه دهید.

جدا کردن انتهای شیار با پیچ گوشتی 

پارچه‌ای که در انتهای شیار قرار دارد باید توسط پیچ گوشتی باز شود. معمولا پیچ گوشتی‌های دو پهلو برای این کار مناسب‌تر هستند. آن را مانند اهرم در بین شیار قرار دهید تا پارچه از آن بخش جدا شود. به مرور زمان در بین شیارها آلودگی‌هایی مانند گرد و غبار و سنگ ریزه نفوذ می‌کند. اگر در حین جدا کردن پارچه شاهد این آلودگی‌ها بودید حتما شیار را تمیز کنید.

خارج کردن پارچه به حالت کشویی

در این مرحله باید پارچه را به حالت کشویی از شیار خارج کنید. هر کدام از بخش‌های انتهایی سایه‌بان باید توسط یک نفر گرفته شود و سپس آن را خارج کنید.

قرار دادن رولر سایبان بر روی زمین 

در این مرحله باید رولر سایبان را بر روی زمین قرار دهید. اما نکته‌ای که در این خصوص وجود دارد و بهتر است که آن را مد نظر داشته باشید این است که بهتر می‌باشد سایبان از سطح زمین فاصله داشته باشد. بدین‌منظور می‌توانید تعدادی آجر یا بلوک را در زیر آن قرار دهید.

قفل کردن فنر در بخش انتهایی رولر سایبان 

برای قفل کردن فنر در بخش انتهایی رولر سایبان باید از پیچ گوشتی استفاده کنید. پیچ گوشتی‌های چهار پهلو برای این کار بسیار مناسب هستند. در بخش چپ لوله یک درپوش پلاستیکی وجود دارد که باید آن را پیدا کنید. این درپوش سایز کوچکی دارد و از کلاهک اصلی کوچک‌تر است. رنگ این درپوش سیاه است و باید آن را جدا کنید. با قرار دادن پیچ گوشتی چهار پهلو درون سوراخ درپوش فنر را درون لوله رولر قفل می‌کنید.

تعویض پارچه سایبان برقی

جدا کردن شفت و پا از بخش جلویی رولر سایبان 

بعد از قفل کردن فنر درون لوله رولر باید شخص دوم به شما کمک کند تا بتوانید سایبان را ثابت نگه دارید. با رفتن به سمت راست لوله رولر و شل کردن پیچ و مهره‌ای که پا را روی رولر قرار داده است باید از جعبه آچار استفاده کرد. در این موقع می‌توانید شفت و پایه را کاملا جدا کنید.

بستن مجدد پیچ و مهره ها

در این مرحله باید مجددا شفت را درون لوله رولر قرار دهید. اما قبل از آن باید پایه سایبان را بر روی زمین بگذارید و لبه‌های تیز بست را با نوار چسب یا کاغذی پوشش دهید تا در هنگام کار دچار آسیب نشوید.

قفل کردن انبر قفلی روی شفت

برای اینکه بتوانید فشار را آزاد کنید باید از یک انبر قفلی کمک بگیرید. در این هنگام انبر را بکشید و فنر مورد نظر را جدا کنید و سپس انبر قفلی را بر روی سفت قفل کنید. بعد از بلند کردن انبر فشار بر آن ناحیه ایجاد می‌شود. سپس اهرم را به حالت چرخش بکشید و آن را بر خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید. تعداد چرخش‌ها را در نظر بگیرید زیرا برای نصب مجدد شفت باید از این تعداد برای چرخش مجدد استفاده کنید.

علامت زدن موقعیت اهرم بر روی رولر 

بسیاری از افراد در حین تعویض پارچه سایبان برقی دچار سردرگمی می‌شوند زیرا موارد لازم را رعایت نمی‌کنند. یکی از مواردی که می‌تواند شما را از سردرگمی نجات دهد علامت زدن موقعیت اهرم بر روی رولر است. برای انجام این کار نیاز به یک ماژیک دارید. موقعیت مورد نظر را علامت بزنید تا در هنگام نصب مجدد جای آن را گم نکنید.

باز کردن پیچ های پرچ از کلاهک 

در این مرحله نوبت به شل کردن و باز کردن پرچ‌های پاپ می‌رسد. پاپ نام برندی است که پرچ‌ها با آن نام گذاری می‌شوند. برای این کار از مته بی‌سیم استفاده کنید. با کمک گرفتن از یک چکش به پرچ‌ها ضربه بزنید تا خارج شوند. پرچ‌های پاپ در لبه بیرونی کلاهک قابل مشاهده هستند.

بیرون کشیدن قاب و فنر از لوله غلتک 

در این مرحله نیاز به بیرون کشیدن قاب و فنر از لوله غلتک است. کلاهک را بگیرید و آن را از لوله رولر خارج کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *