در این مطلب به شما خواهیم گفت که تقسیم بندی دزدگیر منزل بر چه اساسی صورت می گیرد. دزدگیرها نقش مهمی در امنیت خانه و اماکن مختلف دارند .این وسیله امنیتی بر اساس فاکتورهای متنوعی رتبه بندی و دسته بندی می شود. تقسیم بندی دزدگیر منزل از مهم ترین عوامل در انتخاب و خریدی مطمئن است.

تقسیم بندی دزدگیر منزل

تقسیم بندی دزدگیر منزل چیست و بر اساس چه فاکتورهایی انجام می شود ؟ از قدیم الایام تامین امنیت به عنوان یکی از دغدغه های مهم مطرح می شده است و بشر دائما به دنبال راهی برای بهبود وضعیت خود بوده است. به تدریج که ابزارهای مختلفی مانند قفل و کلید تولید شدند افراد برای ایجاد امنیت از آن ها استفاده می کردند .اما به مرور زمان سارقین نحوه باز کردن انواع قفل و کلید را یاد گرفتند و به راحتی دست به سرقت می زدند. به همین دلیل روز به روز شاهد پیشرفته تر شدن و افزایش میزان امنیت هستیم. طراحی و ساخت دزدگیرها به میزان زیادی توانست خیال افراد را از بابت امنیت راحت کند. در ادامه فاکتورهایی را به شما خواهیم گفت که بر اساس آن ها شاهد تقسیم بندی دزدگیر منزل هستیم.

دزدگیرها دارای بخش مرکزی هستند که سیگنال های مربوطه را ارسال و دریافت می کند. وجود مدار الکترونیکی در بخش مرکزی سبب می شود تا وظایف بسیار مهمی توسط آن انجام شود. این مدار دارای دو قسمت مهم به نام بخش اصلی و بخش تلفن کننده است. در بخش اصلی شاهد دریافت سیگنال ها و امواج هایی هستیم که به زون های مختلف متصل شده اند. در مطلبی تحت عنوان ” منظور از زون در دزدگیر چیست ؟ ” به معرفی این قطعه مهم پرداختیم . یکی دیگر از وظایف بخش مرکزی ارسال فرمان به هشدار و تلفن کننده است.

سیستم تلفن کننده یکی از مهم ترین بخش های دزدگیر خانه است. برخی از دزدگیرها دارای سیستم تلفن کننده هستند که می توانند در هنگام بروز حادثه و خطر با شماره های ذخیره شده در حافظه خود تماس برقرار کنند. شما می توانید شماره خود یا عزیزانتان ، مرکز پلیس و آتش نشانی را در آن ذخیره کنید.

تقسیم بندی دزدگیر منزل به چه معنا است ؟

فاکتورهای مهم در تقسیم بندی دزدگیر منزل

نوع و تعداد زون ها

زون ها نقش مهمی در امنیت سیستم دزدگیر دارند به همین دلیل نوع و تعداد آن ها مهم است. زون ها در دو نوع با سیم و بی سیم در بازار موجود هستند که می توانید یکی از آن ها را بر اساس نیاز و بودجه خریداری کنید. اما پیشنهاد ما به شما استفاده از زون های بی سیم است. زیرا برای نصب زون های سیم دار باید کابل کشی انجام دهید . معمولا سارقین اولین کاری که در حین ورود به منزل انجام می دهند قطع کردن کابل هاست. زمانی که شما از زون های بی سیم استفاده کرده باشید نه تنها نیاز به کابل کشی ندارید بلکه سارق متوجه حضور زون در محل نخواهد شد.

نوع سیستم تلفن کننده

وجود سیستم تلفن کننده در دزدگیرها بسیار مهم است. دزدگیر در حالت عادی در هنگام وقوع خطر آژیر را به صدا در می آورد و همزمان چراغ چشمک آن نیز فعال می شود اما این کافی نیست. بلکه باید شما ، اعضای خانواده و همچنین مرکز پلیس از وقوع حادثه باخبر شوند تا خود را به محل برسانند. به همین دلیل در دزدگیرها از سیستم های تلفن کننده استفاده می شود تا در صورت وقوع حادثه با شماره تلفن های ذخیره شده در حافظه خود تماس برقرار کند. سیستم های تلفن کننده دارای چند نوع مختلف هستند که در ادامه به بررسی و معرفی آن ها پرداخته ایم.

تلفن کننده با خط ثابت

دزدگیرهایی که دارای سیستم تلفن کننده با خط ثابت هستند می توانند از طریق این خط با شماره تلفن هایی که در حافظه دستگاه ذخیره شده تماس بگیرند. همچنین شما می توانید با برقراری تماس با دزدگیر از امنیت محل مطمئن شوید. یکی از معایبی که این نوع از سیستم تلفن کننده دارد احتمال بریدن کابل تلفن توسط سارق است. زیرا در این صورت امکان برقراری تماس از بین می رود.

تلفن کننده سیمکارتی

تلفن کننده های سیمکارتی امنیت بیشتری نسبت به نوع خط ثابت دارند. زیرا فاقد کابل هستند و سارقین به هیچ عنوان نمی توانند به آن دسترسی پیدا کنند. شماره تلفن های مورد نظر در حافظه سیمکارت ذخیره می شوند و در مواقع لزوم با آن ها تماس گرفته می شود. همچنین شما می توانید با ارسال پیامک از وضعیت امنیت محل اطمینان حاصل کنید. در مطالب گذشته تحت عنوان ” نحوه عملکرد دزدگیر GSM وایرلس چگونه است ؟ ” به بررسی مفصل این نوع از دزدگیرها پرداختیم.

تلفن کننده تلفیقی

در خصوص تقسیم بندی دزدگیر منزل باید بگوییم که در برخی از مدل ها شاهد وجود سیستم تلفن کننده تلفیقی هستیم . به این معنی که شما می توانید به طور همزمان از خط ثابت و سیمکارت استفاده کنید. البته می توانید فقط یکی از آن ها را نیز فعال کنید. تنظمیات مربوطه در حین نصب به نصاب گفته می شود.

تقسیم بندی دزدگیر منزل چیست ؟

خروجی فرمان رله

خروجی رله فرمان یکی از مواردی است که تقسیم بندی دزدگیر منزل بر اساس آن انجام می شود. در برخی از دزدگیرها شاهد وجود این امکان هستیم. خروجه رله فرمان این قابلیت را دارد تا به وسیله آن کنترل لوازم برقی مانند باز و بسته کردن و سیستم های روشنایی خانه را بر عهده داشته باشید. خروجی رله جزو مواردی است که می توان آن را از راه دور کنترل کرد و آن را به نحوی تنظیم و مدیریت کرد که همزمان با هشدار و آژیر فعال شود. به طور مثال اگر چراغ های خانه خاموش است و سارق به محل آمده همزمان با فعال شدن آژیر شاهد روشن شدن چراغ های خانه نیز هستیم. این امر کمک زیادی به شناسایی و دستگیر کردن سارق می کند.

مجزا کردن زون ها

همان طور که می دانید دزدگیر اماکن منازل و دارای انواع زون هستند. یکی از قابلیت هایی که می تواند دزدگیر منزل داشته باشد این است که زون ها قابلیت تفکیک پذیری داشته باشند. به این معنی که برای هر منطقه از خانه یک زون تخصیص دهید و بر اساس همان منطقه تنظیمات مورد نظر را اعمال کنید. به طور مثال در اتاق ها و آشپزخانه ها سنسور 1 و2 را فعال کنید تا در صورت بروز آتش سوزی هشدار به صدا در بیاید و در مکان های دیگر مانند کنار پنجره سنسور 3 و 4 را نصب کنید تا در صورت شکست شیشه آژیر فعال شود.

قابلیت شنیدن صدای محیط از راه دور

یکی از امکاناتی که در طراحی مدرن دزدگیر های اماکن وجود دارد و می توانید هنگام خرید به آن توجه کنید قابلیت شنیدن صدای محیط از راه دور یا استراق سمع است. این ویژگی کمک می کند تا زمانی که شما از خانه دور هستید و مدت زمان زیادی غایب هستید با برقراری تماس تلفنی با سیستم های تلفن کننده دزدگیر صدای محیط را بشنوید. این نوع از دزدگیرها دارای میکروفن هستند و به وسیله به شما کمک می کنند تا از امنیت محیط اطمینان حاصل کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *