خانه هوشمند چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از علاقه مندی های امروز مردم دنیا و اللخصوص ایران خانه های هوشمند میباشد . خانه هایی که سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند دارند یا سیستم ضد سرقت ، دوربین مداربسته های هماهنگ ، افزایش یا کاهش نور اتوماتیک منزل و.. مواردی هستند که هر فردی را جذب میکند تا یکی از آنهارا در خانه داشته باشد خانه هایی که از موارد بالا استفاده می کنند در اصل پاسخ خانه هوشمند چیست هستند.

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟
دزدگیر خانه
برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید
کهربادر

تفاوت اصلی خانه معمولی با خانه هوشمند چیست

جهش ما از گوشی های معمولی نوکیا   1100 به سمت گوشی های هوشمند سامسونگ و آیفون به نحوی نوید این را میداد که تقریبا تمام چیز ها در دنیا هوشمند شوند و خانه نیز از این قاعده مستثنا نیست. فکرش را بکنید زمانی که میخواهید بخوابید تمام چراغ ها به صورت اتومات خاموش شوند، با افزایش دمای محیط سیستم های سرمایشی شروع به کار بکنند و.. این  تعداد مزایا باعث میشود که خانه های هوشمند ارزش داشته باشند. تفاوت اصلی بین خانه هوشمند و خانه معمولی در آن است که تمامی اجزاء خانه هوشمند به نحوی به هم متصل هستند. درب اتوماتیک شیشه ای هم یکی از مواردی است که باعث هوشمند شدن خانه و افزایش امنیت آن می شود.

تفاوت اصلی خانه معمولی با خانه هوشمند چیست

چرا خانه هوشمند؟

فواید خانه هوشمند چیست؟

اینکه شما تمام کارهای خانه خود را بدون تحرک و صرف انرژی انجام بدهید مزیت اصلی خانه هوشمند یا اسمارت هوم است.

به عنوان مثال شما میتوانید شسته شدن لباس ها توسط ماشین لباسشوئی را از دور کنترل کنید و به آن بگوئید که ساعت 3 آغاز به شستن لباس ها بکند .
یا لامپ های خانه از ساعت 1 بامداد به بعد خاموش شوند و پرده های خانه ساعت 7 صبح باز شوند تا شما را از خواب بیدار کنند خانه هوشمند یا smart home ، در صرف انرژی هم موثر است. در مصرف برق بسیار صرفه جوئی کرده و از هدر رفتن گرما و انرژی جلوگیری میکند.
شاید اینها در گذشته رویایی بودند اما امروزه امکان پذیر هستند.

فواید خانه هوشمند چیست؟

به کمک نیاز دارید؟