خرابی کرکره برقی

معمولا خرابی کرکره برقی به دلایل مختلفی مانند عدم نگهداری صحیح و مراقبت از آن اتفاق می افتد .اما عوامل طبیعی نیز در بروز مشکلات بی تاثیر نیستند. کرکره برقی دارای قطعت زیادی است که اختلال در عملکرد هر کدام از آن ها منجر به اختلال در کل سیستم می شود. در این بخش به دلایل خرابی کرکره برقی می پردازیم. همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از نصاب کرکره برقی و قیمت کرکره برقی با کارشناسان ما در کهربا در تماس بگیرید.

 

دلایل آسیب های کرکره برقی

خرابی کرکره برقی می تواند روزتان را نیز خراب کند. زیرا امروزه اغلب درب منازل و پارکینگ ها از نوع برقی و اتوماتیک هستند. تصور کنید یک روز صبح در حالی که دیرتان شده قصد دارید ماشین را از پارکینگ خارج کنید و به محل کارتان بروید اما درب اتوماتیک باز نمی شود و هیچ زمینه ای در تعمیر آن نیز ندارید. در این حال باید با تکنسین ها تماس بگیرید و ساعت ها درگیر تعمیر آن باشید. اما بهتر است قبل از اینکه به این مرحله برسید مطالبی را در این خصوص مطالعه کنید تا در صورت بروز اینگونه اتفاقات بتوانید اقدام به تشخیص و تعمیر درب کنید. درب های کرکره ای قطعات زیادی دارند و خرابی کرکره برقی تنها مختص به یک قطعه آن نخواهد شد. در ادامه به دلیل خرابی در قطعات مختلف آن اشاره می کنیم.

خرابی موتور کرکره برقی

موتور کرکره برقی از مهم ترین و حیاتی ترین قطعات درب اتوماتیک به شمار می رود. موتور کرکره برقی دارای دو نوع ساید و توبلار است که تعمیر آن نیاز به تخصص دارد. اگر تخصصی در این زمینه ندارید بهتر است برای تعمیر موتور کرکره برقی آن از کارشناسان کمک بگیرید. موتور کرکره برقی نیروی لازم برای باز و بسته کردن درب را تامین می کند و در صورت بروز هر گونه مشکل برای آن عملکرد کلی درب دچار اختلال خواهد شد. اغلب افراد به دلیل افزایش امنیت از درب های کرکره ای استفاده می کنند اما این نکته را در نظر داشته باشید که اگر موتور به درستی تعمیر نشود اولین مشکلی که به وجود می آید کاهش امنیت درب است. معمولا موتور درب های کرکره ای طول عمر بالایی دارند و به سرعت دچار آسیب نمی شوند.

خرابی کرکره برقی

خرابی ریموت کنترل کرکره برقی

به وسیله ریموت کنترل می توانید دستور باز و بسته شدن درب را صادر کنید. سیگنال هایی که در هنگام فشرده شدن دکمه ساطع می شود از طریق مدار فرمان دریافت و به موتور ارسال می شود. علاوه بر باز و بسته کردن درب می توانید آن را در حالت دلخواه و نیمه باز نیز قرار دهید. در صورتی که با فشردن دکمه ریموت کنترل درب حرکت نمی کند به معنی بروز مشکل در ریموت است. ریموت ها به عواملی مانند نفوذ آب , ضربه و … حساس هستند. اما بهتر است قبل از هر کاری اقدام به تعویض باتری کنید. اگر مشکل حل نشد باید ریموت کنترل را تعویض کنید.

خرابی تیغه کرکره برقی

اغلب تیغه هایی که در بازار موجود هستند از نوع معمولی می باشند. اما از آنجایی که ضربه در خرابی کرکره برقی نقش مهمی دارد در طی سال های اخیر تیغه های پلی کربنات روانه بازار شدند. این نوع از تیغه ها علاوه بر ظاهر شفاف و زیبایی که دارند ضد ضربه هستند. ضربه می تواند موجب تغییر حالت تیغه شود و عملکرد صحیح آن را تحت تاثیر قرار دهد. اگر شاهد تغییر حالت تیغه بر اثر ضربات وارده بودید حتما با تکنسین ها و کارشناسان تماس بگیرید تا به محل بیایند و اقدام به رفع مشکل کنند.

خرابی رسیور کرکره برقی

رسیور کرکره برقی یکی از مهم ترین و حساس ترین قطعات کرکره برقی می باشد که در صورت خرابی کرکره برقی می تواند مشکلات عدیده ای را ایجاد کند. رسیور وظیفه دریافت سیگنال و اجرای عمل مورد نظر را دارد. این قطعه مهم در برابر عوامل محیطی و جوی بسیار حساس است. به طور مثال بارش باران , برف , تابش مستقیم نور خورشید و … می تواند موجب تخریب و آسیب آن شوند. به همین دلیل اغلب کارشناسان رسیور کرکره برقی را در جایی نصب می کنند که در معرض این عوامل نباشد. همچنین در هنگام شستن کرکره برقی نیز باید پلاستیکی بر روی آن قرار دهید تا آب به آن نفوذ نکند.

خرابی شفت کرکره برقی

نقش شفت در خرابی کرکره برقی بسیار مهم است زیرا شفت کرکره برقی وظیفه نگه داشتن رول کرکره را بر عهده دارد. متریال اصلی در ساخت شفت فولاد است که از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. شفت ها که در فوقانی ترین مکان درب نصب می شوند با چرخش موتور تنظیم می شوند. این قطعه در اندازه های مختلفی وجود دارد که بنابر نوع موتور تعیین می شود. به طور مثال موتورهای ساید از سایز 11 شفت استفاده می کنند. زیرا این موتورها داری قدرت بالایی هستند و باید از شفت بزرگ تری بهره ببرند .اما موتورهای توبلار از اندازه 8 استفاده می کنند.

خرابی کرکره برقی

خرابی اندکپ

اندکپ ها از دیگر قطعات کرکره برقی محسوب می شوند که در صورت خرابی باید تعویض شوند. در برخی از موارد نیز می توان آن ها را تعمیر کرد. اندکپ بعد از اتصال به بلبرینگ ها به صفحه پلیت کرکره برقی وصل می شود. به گردش درآوردن شفت از وظایف اندکپ است. در صورتی که این قطعه دچار مشکل شود رول شدن تیغه با اختلال جدی مواجه خواهد شد.

خرابی چشم ایمنی

اگر چشم ایمنی یا فتوسل کرکره برقی خراب شود درب باز و بسته نخواهد شد. زیرا چشم ایمنی نمی تواند با ریموت کنترل ارتباط برقرار کند. این مساله معمولا به دلیل عدم تمیز بودن , عدم تراز بودن و … به وجود می آید. اگر قصد دارید خودتان آن را تعمیر کنید بهتر است ابتدا با یک دستمال نرم اقدام به تمیز کردن آن کنید. قرار دادن چشم ایمنی در مکان مناسب می تواند از ین مشکلات پیشگیری کند. در صورتی که موفق به تعمیر آن نشدید می توانید از کارشناسان کمک بگیرید. البته شما برای جلوگیری از این اتفاقات از دروب پارکینگ که برای باز و بسته شدن آن از جک درب پارکینگ استفاده می شود، بهر مند شوید این نوع دروب پارکینگ علاوه بر بالا بردن امنیت مکان مورد نظر، دیگر نیازی به هزینه های جانبی دیگری ندارد و شما با یکبار خرید جک پارکینگ خیال خود را راحت می کنید. قیمت جک پارکینگ با توجه به انواع متفاوت و مدل های موجود در بازار متفاوت است و شما با توجه به نیاز و درب پارکینگ خود می توانید انتخاتب صحیحی داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *