درب ریلی برقی

درب ریلی برقی از انواع درب های اتوماتیک محسوب می شود که از علاوه بر سرعت بیشتر از امنیت بالاتری نسبت به آن ها برخوردار است. نصب درب های ریلی نیاز به فضای بیشتری نسبت به درب های اتوماتیک دارند اما مقرون به صرفه و دارای عمر بالایی هستند. در این مقاله به معرفی ویژگی های درب ریلی برقی خواهیم پرداخت. همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از جک درب پارکینگ و قیمت جک پارکینگ با کارشناسان ما در کهربا در تماس بگیرید.

 

 

ویژگی های درب ریلی برقی

تنوع درب های اتوماتیک بسیار زیاد است. درب ریلی برقی نیز یکی از انواع درب های اتوماتیک محسوب می شود این نوع از درب ها به صورت کشویی باز و بسته می شوند. نصب درب های کشویی به عنوان درب پارکنیگ و درب منزل بسیار رایج است اما اغلب از آن ها برای درب پارکینگ و به صورت درب های شیشه ای استفاده می کنند. این درب ها دارای سرعت بالایی در باز و بسته شدن هستند و به دلیل زیبایی با استقبال بالایی مواجه شده اند.

 

این درب ها برای چه مکان هایی مناسب است؟

درب ریلی برای ابعادی با حداکثر عرض 7 متر قابل نصب است. این نوع از درب های برقی می توانند تا 1600 کیلوگرم وزن را تحمل کنند. می توان گفت که برای اماکنی که دارای وسعت زیاد است گزینه مناسبی محسوب می شوند.

 

انواع درب ریلی

درب های ریلی در انواع مختلفی در بازار موجود اند که می توانید بنابر نیاز و سلیقه خود یکی از آن ها را انتخاب و در محل نصب کنید.

درب ریلی تگ لنگه

این نوع از درب ها نیاز به فضای کافی در هنگام نصب دارند زیرا در هنگام باز و بسته شدن به صورت کشویی به سمت چپ و راست حرکت می کنند. اگر قصد دارید درب ریلی برقی را در مکانی نصب کنید که وسعت پایینی دارد و فضای مناسب برای آن وجود ندارد بهتر است به سراغ انواع دیگر از درب های اتوماتیک بروید.

درب ریلی دو لنگه

این درب های نیز مانند درب های تگ لنگه نیاز به فضای زیادی دارند. در نوع اول درب دارای یک لنگه بود و در هنگام باز و بسته شدن فقط آن لنگه حرکت می کرد. اما درب های دو لنگه در هنگام حرکت به طور همزمان به چپ و راست حرکت می کنند.

 

درب ریلی برقی

درب ریلی برقی چه ویژگی هایی دارد؟

تردد نامحدود

درب های ریلی هیچ محدودیتی در تعداد تردد و رفت و آمد ندارند. به همین دلیل این نوع از درب ها در پارکینگ های عمومی نیز قابل نصب هستند و به دلیل تردد زیاد دارای آسیب های موتوری و مشکلات آن نخواهند شد.

تحمل وزن زیاد

درب های ریلی قابلیت تحمل وزن درب را تا بیش از 1 تن نیز دارند. همچنین  گزینه مناسبی برای استفاده به عنوان درب های عریض هستند و می توان از آن ها در ویلاها و منازل مسکونی بزرگ به عنوان درب پارکینگ نیز استفاده کرد. امروزه اغلب درب های پارکینگی از نوع ریلی می باشند.

سهولت در استفاده

شما می توانید به چند روش اقدام به باز و بسته کردن درب ریلی کنید. روش های مانند ریموت کنترل و تلفن همراه می توانند موجب سهولت در استفاده شوند. با نصب برنامه هایی هوشمند بر روی تلفن همراه می توانید از فاصله چند متری با فشار دادن دکمه مربوطه درب را باز کنید. همچنین این نوع از درب ها قابل استفاده به وسیله کلید نیز هستند.

عملکرد مناسب در زمان قطع برق

درب ریلی قابلیت نصب باطری را به عنوان باطری ذخیره کننده دارد. به این معنی که باطری در هنگام وصل برق خود را شارژ می کند و نیزوی کافی برای زمان قطعی در خود ذخیره می کند. این مساله موجب می شود که شما در هنگام قطعی برق نیز بتوانید به راحتی از درب استفاده کنید و تردد دچار اختلال نشود.

دارای سنسور حرکتی

درب ریلی برقی دارای سنسوری به نام سنسور (حسگر) حرکتی است که می تواند موانع را بر سر راه باز و بسته شدن درب تشخیص دهد. اگر سنسور مانعی را تشخیص داد بلافاصله سرعت درب را کاهش می دهد و برخورد آن را با مانع کنترل می کند. زیرا اگر درب به سرعت با مانع برخورد کند موجب آسیب دیدگی به بدنه و موتور درب خوهد شد.

کم صدا

برخی از درب های اتوماتیک در هنگام باز و بسته شدن صدای نابهنجاری از خود تولید می کنند که این مساله به دلایل مختلفی مربوط می شود. برای آگاهی از دلایل صدای درب اتوماتیک می توانید مطالب پیشین وب سایت را مطالعه بفرمایید. اما مهم ترین عامل در بروز صدا از درب اتوماتیک را می توان نوع موتور آن دانست. اغلب درب های ریلی از موتور ساید استفاده می کنند. این موتورها دارای قدرت بالایی هستند و برای درب هایی با عرض و وزن زیاد قابل استفاده اند.

 

درب ریلی برقی

امنیت

امنیت درب های ریلی تضمین شده است. باز و بسته کردن آن ها کاملا به صورت هوشمند انجام می شود. همچنین ساختار بدنه درب ریلی به گونه ای است که می توان با خیال راحت به امنیت آن اعتماد کرد.

سرعت بالا

یکی از مهم ترین ویژگی های درب ریلی برقی نسبت به سایر درب های اتوماتیک در سرعت بالای آن است. زمانی که دکمه ریموت کنترل را فشار می دهید در عرض چند ثانیه درب کاملا باز می شود و برای تردد نیازی به منتظر ماندن زیاد نیست.

پر قدرت

قدرت بالای درب های ریلی به نوع موتور آن ها بر می گردد. اغلب موتورهایی که برای درب های اتوماتیک وجود دارد دارای دو نوع ساید و توبلار است. موتورهای ساید که مخصوص درب های سنگین مانند درب ریلی هستند به موتورهای صنعتی مشهورند که علاوه بر قدرت زیاد می توان به سرعت , کیفیت , عمر بالا و …. اشاره کرد.

 

 

2 دیدگاه

  • ممنون از مطلب خوبتون. برای شارژ شدن باتری اضطراری درب ریلی نیازی نیست کاری انجام دهیم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *