دزدگیر اماکن ایرانی یا خارجی

در این مقاله قصد داریم با مروری کوتاه بر مقالات قبلی، به سوال ” دزدگیر اماکن ایرانی یا خارجی ؟” ، پاسخ دهیم. برند ها و شرکت های داخلی در حوزه دزدگیر خانه و اماکن به ویژه دزدگیر اماکن سابقه و رزومه قدرتمندی دارند و به همین جهت این کیفیت بالا در نسخه های ایرانی ، کار را برای برندهای خارجی سخت و دشوار  کرده است. اگر شما نیز می خواهید پاسخ سوال ” دزدگیر اماکن ایرانی یا خارجی ؟” را بدانید ، تا پایان ما را همراهی کنید.

دزدگیر اماکن ایرانی یا خارجی

در ابتدای مقاله ” دزدگیر اماکن ایرانی یا خارجی ؟” ، می خواهیم مروری کوتاه بر تعریف دزدگیر اماکن و انواع آن داشته باشیم. دزدگیر اماکن که این روزها استفاده از آن ، همانند دوربین مدار بسته بسیار شایع و مرسوم شده است ، وسیله ای است که از طریق سنسور های نصب شده بر روی پیکره ساختمان ، حضور غیر مجاز افراد را با روش های مختلف به نگهبان یا صاحب ساختمان اطلاع می دهد. دزدگیر های اماکن دارای سه نوع ساده { آژیر} ، خط تلفنی و سیم کارتی هستند در دو نوع خط تلفنی و سیم کارتی نیز آژیر موجود است و در صورت مشاهده ورود غیر مجاز ، این موضوع از طریق آژیر به اهالی اطراف ساختمان اطلاع داده می شود.

مزیت و برتری نوع سیم کارتی بر نوع خط تلفنی این است که فرد سارق نمی تواند به وسیله قطع کردن خط تلفن در روند کاری آن اختلالی ایجاد کند. ضمنا در دزدگیر های جدید از باتری نیز استفاده می شود تا فرد سارق نتواند با ایجاد قطعی برق، دزدگیر را از کار بیندازد. پس میتوان دزدگیرهای سیم کارتی باتری خور را بهترین نوع دزدگیر های اماکن موجود در بازار دانست.

دزدگیر اماکن ایرانی یا خارجی

مقایسه دزدگیر اماکن ایرانی یا خارجی

یکی از مواردی که سبب انتخاب بهتر می شود مقایسه دزدگیرها با یکدیگر است. با توجه به نرخ ارز و شرایط تحریم ، برند های خارجی بسیار متنوعی در بازار ایران وجود ندارد. همین اندک برند های خارجی موجود مانند برند پارادکس کانادا نیز به دلیل گرانی قیمت ، زیاد مورد توجه مصرف کنندگان نیست. اما این موضوع در مورد دزدگیر های چینی صادق نیست و این دزدگیر ها که اصولا یک محصول هستند ، تحت بسته بندی ها و نام های تجاری مختلف در بازار ما به وفور یافت می شوند. اما این دزدگیر ها نیز در حد و اندازه دزدگیر های داخلی نیستند و نمی توان آنها را رقیبی جدی برای دزدگیر های اماکن داخلی  و مدعی در بازار ایران دانست. در این قسمت می خواهیم ویژگی های دزدگیر اماکن ایرانی را با دزدگیر اماکن چینی مقایسه کنیم و در مورد سوال ” دزدگیر اماکن ایرانی یا خارجی؟” به یک جمع بندی برسیم.

بهره مندی از باتری پشتیبان

همانطور که بیان شد ، امروزه دزدگیر های دارای باتری به اصطلاح “روی بورس” هستند و به شکل گسترده استفاده می شوند و دزدگیر های که تنها با برق شهری کار می کنند ، منسوخ شده اند. باتری یک دزدگیر اماکن معمولی می بایست حداقل قابلیت نگه داری سیستم تا یک روز در صورت قطع برق شهری را داشته باشد. دزدگیر های ایرانی در این مورد عملکرد مطلوبی دارند و باتری های تعبیه شده در دزدگیر های ایرانی می توانند تا دو روز سیستم را روشن نگه دارند. دزدگیر های چینی در این حوزه بسیار ضعیف هستند و باتری های استفاده شده در آنها تنها می توانند تا چند ساعت سیستم را فعال نگه دارند و در صورت قطعی برق به راحتی از پا در می آیند!

آژیر

معمولا آژیر خود دزدگیرهای اماکن به اندازه کافی قدرتمند نیست. با توجه به این موضوع ، طراحان و متخصصان داخلی علاوه بر تعبیه آژیر بر روی دزدگیر ، کانکتور بلندگو را نیز برای دزدگیر ایجاد می کنند. این بلندگوها به مراتب صدای بلندتر و شوکه کننده تری را نسبت به آژیر دزدگیر ایجاد می کنند. دزدگیر های چینی موجود در بازار ایران فاقد این آپشن هستند. پس می توان گفت که در این مورد ، پاسخ ما به پرسش ” دزدگیر اماکن ایرانی یا خارجی ؟” ، دزدگیر ایرانی است.

قابلیت نصب چشمی با سیم

طراحان ایرانی علاوه بر بهره بردن از چشمی بی سیم ، معمولا چهار زون را نیز برای اتصال چندین چشمی با سیم در دزدگیر خود گنجانده اند تا فرد استفاده کننده در این حوزه دست بازی داشته باشد. اما دزدگیر های چینی تنها چشمی های بی سیم را پشتیبانی می کنند و می توان گفت که در این قسمت نیز قافیه را به رقبای ایرانی خود باخته اند.

دزدگیر اماکن ایرانی یا خارجی

خدمات پس از فروش

خلاصه و در یک کلام می توان گفت که دزدگیر های اماکن چینی فاقد خدمات پس از فروش هستند. در صورت بروز مشکلاتی مثل خرابی ، می توان گفت که تعمیر آنها به قدری سخت است که لفظ ” نشدنی ” بیشتر  در مورد شان صدق می کند. اما در مورد دزدگیر های اماکن ایرانی این چنین نیست و فرد می تواند از خدمات پس از فروش نظیر گارانتی دو ساله محصول بهره ببرد.

جمع بندی در مورد دزدگیر اماکن ایرانی یا خارجی

همانطور که اشاره شد ، دزدگیر های باکیفیت خارجی حضور پر رنگی در بازار ما ندارند و حتی در صورت موجود بودن نیز قیمت های نجومی و سرسام آوری دارند. با این وجود تنهای رقبای کالا های ایرانی در این حوزه ، کالاهای چینی هستند. با مطالعه توضیحات بالا حتما دریافتید که این دزدگیر ها نیز شرایط مناسبی در رقابت با محصولات تولید داخل ما ندارند و در این رقابت کمیتشان لنگ می زند! پس مصرف کنندگان محترم می توانند با خرید محصولات ایرانی علاوه بر بهره مندی از کیفیت بهتر ، از تولید داخلی و کارگر ایرانی نیز حمایت کنند.

توصیه می کنیم برندهایی را انتخاب کنید که شناخته شده هستند و امتحان خود را پس داده اند. برترین برندهای شناخته شده در بازار داخلی شامل تابا، الکتروپیک و … می باشند که تولید آن ها با استفاده از آخرین استانداردهای روز دنیا انجام شده است. بسیاری از برندهای برتر در ایران به قدری با کیفیت هستند که قابل رقابت با همتایان خارجی می باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *