بررسی تخصصی دزدگیر خطی لیزری

دزدگیر خطی لیزری

یکی از نمود های پیشرفت تکنولوژی در ساخت دزدگیر، دزدگیر خطی لیزری می باشد. این نوع از دزدگیر ها جزو پیشرفته ترین و بروز ترین دزدگیر ها به حساب می آیند که امنیت خانه و محل کار شما را تامین می کنند. البته این دزدگیر ها بیشتر برای مکان های خیلی بزرگ به کار می روند و در ادامه به شما خواهیم گفت این دزدگیر ها چه ویژگی هایی دارند که بیشتر برای این نوع از مکان ها موزد استفاده قرار می گیرند. پس در این مقاله با ما همراه باشید تا با دزدگیر خطی لیزری بیشتر آشنا بشویم.

دزدگیر خطی لیزری چگونه کار می‌کند؟

دزدگیر خطی لیزری نمود کاملی از پیشرفت تکنولوژی و فناوری در زمینه دزدگیر به شمار می رود. بیم دزدگیر یا همان بیم خطی یکی از انواع سنسورهای سیستم دزدگیر اماکن به شمار می رود که در دزدگیر خطی لیزری مورد استفاده قرار می گیرد. از این دزدگیر ها بیشتر در مکان های خیلی بزرگ مثل کارخانه ها، باغ ها، دامداری ها، فروشگاه های بزرگ و… استفاده می شود. شما می توانید با نصب این نوع از دزدگیر ها و البته نصب پنل دزدگیر و باقی تجهیزات دزدگیر، امنیت اماکن تحت اختیارتان را بیش از پیش تضمین کنید. بیم خطی این دزدگیر خطی لیزری به صورت جفتی ساخته و عرضه می شوند.  این سیستم به این صورت عمل می کند که یک خط فرضی (حصار نامرئی) ایجاد می کند و در صورتی که کسی اقدام به قطع کردن آن کند، سنسور بیم خطی به دستگاه دزدگیر فرمان خطر را صادر می کند و سیستم شروع به آژیر کشیدن و هشدار دادن می کند و با صاحب مکان تماس گرفته می شود. این موضوع باعث می شود که سارقان نتوانند وارد منطقه بشوند یا هرگونه ورود غیر مجازی غیر ممکن شود. یک دستگاه فرستنده یا Transmitter و دیگری دستگاه گیرنده یا Receiver سیستم دزدگیر خطی لیزری را تشکیل می دهند.

در گذشته از چه امکانات امنیتی ای استفاده می شد؟ 

در گذشته برای امینت اماکن و جلوگیری از ورود غیر مجاز، از دیوار ها، سیم های خاردار، حفاظ های فلزی و یا حتی شیشه های شکسته روی دیوار استفاده می شد. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی می توان از انواع سنسور دزدگیر و دزدگیر خطی لیزری استفاده کرد نه تنها کارایی بسیار بالاتری دارند، بلکه با هزینه های به صرفه تر می توان سطح بالایی از امنیت را برای اماکن به ارمغان آورد.
در خیلی از اماکن هم دیده می شد که از حفاظ های میله ای، سرنیزه ای، حفاظ بوته ای شکل و شاخه ای استفاده می کردند که سارقان نتوانند به راحتی از روی دیوار ها عبور کنند. هرچند که این موارد به طور صد در صدی جلوی سارقان را نمی گرفت و همیشه سارقان راهی پیدا می کردند که به اماکن نفوذ کنند.
این نوع از اقدامات امنیتی قدیم تر ها می توانستند جوابگوی نیاز ما به امنیت باشند. اما در حال حاضر که آمار سرقت ها به شدت بالا رفته است، نیاز داریم که از موارد امنیتی بهتر برای امنیت خودمان و اماکن تحت اختیارمان استفاده کنیم. به این خاطر که هرچه می گذرد، سارقان نیز روش های نوین را یاد می گیرند و روش های قدیمی ما را دور می زنند و کارشان را انجام می دهند. مثلا دیده شده که سارقان حفاظ های فلزی را از جا در بیاورند، سگ نگهبان را بیهوش کنند، از سیم خاردار و دیوار های بلند با زحمت رد شوند و هم ممکن است راه و چاره ای برای شیشه های شکسته و برنده لب دیوار نیز استفاده کنند.
با بیان کردن ویژگی های دزدگیر خطی لیزری در همین مقاله به شما خواهیم گفت که چقدر ممکن است احتمال سرقت از شما پایین بیاید و امنیت اماکن شما به بهترین نحو تامین شود. این دزدگیر خطی لیزری یک حفاظ به صورت مجازی به حالت یک موج نامرئی هستش که از دیوار ها، درب ها و پنجره ها به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته محافظت می کند.این دزدگیر حرفه‌ابی بهترین گزینه بعنوان دزدگیر خانه است.

امکانات امنیتی گذشته

کارایی بیم دزدگیر خطی لیزری

بیم دزدگیر خطی لیزری با استفاده از یک یا چند چشمی داخلی، یک حفاظ مجازی درست می کند که این سنسور ها همیشه با هم ارتباط دارند. اگر این حفاظ مجازی یک لحظه قطع شود و دو چشم هم را نبینند، مدار Normal Close بیم خطی باز می شود و به مرکز کنترل یا همان دستگاه مرکزی دزدگیر، هشدار ارسال می شود. همچنین می توان با مدار های کنترلی که روی چشمی لیزری نصب شده اند، سرعت تحریک پذیری دزدگیر خطی لیزری را نیز تغییر داد.

دزدگیر خطی لیزری بیشتر در کجاها نصب می شود؟ 

دزدگیر خطی لیزری بیشتر در اماکنی نصب می شود که دیوارکشی آنچنانی ای ندارند و هزینه دیوار کشی برای آن ها بسیار بالا می باشد. همچنین دیوار به طور کلی امنیت را آنقدری که باید تامین نمی کند، پس به این نوع دزدگیر ها حتما نیاز است.
مکان هایی که بیشتر از این دزدگیر ها استفاده می کنند عبارتند از:
-دامداری ها، حوضچه های ماهی، مرغداری ها، گلخانه ها
-روی دیوار ها و در های اصلی ساختمان ها
-راهرو های ورودی و همچنین جاهایی که ممکن از سارقان از آن ها عبور کنند و راهروهایی که از ساختمان دور هستند
-گالری های خیلی بزرگ، موزه ها و انبار های بزرگی که دارای اشیاء قیمتی هستند
-باغ ها و زمین های کشاورزی که ابعاد بسیار بزرگی دارند و امکان اینکه دیوارکشی بشوند وجود ندارد
-حفاظت از پنجره های منازل ویلایی و طبقات پایینی ساختمان ها و حد فاصل پشت بام آپارتمان ها
-تراس ها و روف گاردن های ساختمان ها

دزدگیر خطی لیزری

انواع بیم خطی این دزدگیر ها 

انواع بیم خطی دزدگیر خطی لیزری شامل بیم خطی 20 متری، سنسور خطی NV780، بیم خطی 100 متری، بیم خطی 150 متری، بیم خطی 200 متری، بیم خطی 250 متری، بیم میله ای 60 سانتی متری و… می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *