بررسی دلایل کار نکردن دزدگیر اماکن

دلایل کار نکردن دزدگیر اماکن

در این مقاله قصد داریم دلایل کار نکردن دزدگیر اماکن را بررسی کنیم. دزدگیر اماکن مسلما یک وسیله مهم است که باعث امنیت اماکن می شود و کار نکردن و غیر فعال بودن آن ممکن است عوارض زیادی را برای صاحبان اماکن به بار بیاورد. بهترین کار در برابر این موضوع این است که دلایل کار نکردن دزدگیر اماکن را بدانیم و بتوانیم برای آن ها کاری انجام دهیم. پس در این مقاله به 7 دلیل فعال نشدن و کار نکردن دزدگیر اشاره خواهیم کرد تا بفهمیم چگونه می توانیم آن ها را رفع کنیم. با ما همراه باشید.

دلایل کار نکردن دزدگیر اماکن 

به طور کلی وظیفه اصلی دزدگیر اماکن  این است که خطر را در اماکن تشخیص دهد و آن را به صاحب مکان اطلاع دهد. اما اگر احیانا در مواقع لازم دزدگیر فعال نشود یا عملکرد درست را نداشته باشد، آن وقت است که خانه یا محل کار شما در خطر قرار دارد. زیرا کافیست که فقط سارقان از این موضوع مطلع شوند تا برای دستبرد به مکان اقدام کنند.
در نتیجه این موارد می توان گفت که کار نکردن دزدگیر اماکن یک موضوع بسیار مهم است و برای امنیت بیشتر شما باید این موضوع علت یابی شود. اگر دزدگیر آنطور که باید کار کند تقیربا دستبرد به خانه یا محل کار شما غیر ممکن است اما اگر دزدگیر شما کار نکند یا درست کار نکند ممکن است در مواقع خطر آژیر را به صدا درنیاورد یا اینکه ممکن است زمانی سیستم هشدار فعال شود که خطری وجود ندارد و فقط یک باگ یا عامل بی اهمیت باعث فعال شدن سیستم هشدار شده باشد.
پس در این مقاله می خواهیم به 7 تا از دلایل کار نکردن دزدگیر اماکن بپردازیم و از شما هم خواهش می کنیم که خوب به این نکات توجه کنید تا اموال و اماکنتان را از دست سارقان در امان نگه دارید.

به چه دلایلی ممکن است دزدگیر کار نکند یا غیر فعال باشد؟ 

منبع برق دستگاه

مثل همه دستگاه هایی که با برق کار می کنند، یکی از شایع ترین دلایل کار نکردن دزدگیر اماکن، ایراد منبع تغذیه یا فرسودگی باتری است. تمام این موارد هم به کیفیت دزدگیر شما و کیفیت منبع برق رسانی دستگاه دزدگیر شما بستگی دارد. مشکل در سیستم برق رسانی می تواند علت کار نکردن دزدگیر و یا باعث عمل نکردن سنسور ها و آشکار ساز ها از جمله آشکار ساز دود دزدگیر و عمل نکردن زیموت دزدگیر شود. منابع برق دزدگیر شما هم شامل آداپتور برق و باتری های به کار رفته در سیستم می باشد.
برای پیدا کردن این مشکل اول باید منبع تغذیه دزدگیر را چک کنید که ممکن است به هر دلیل به برق وصل نباشد و خاموش شده باشد. بعد از آن هم باید آداپتور را چک کنید و ببینید که ولتاژ و شدت جریان مناسبی را به دستگاه می رساند.
حتما این موضوع را هم در نظر داشته باشید که ممکن است کسی اتفاقی یا سارقان از روی عمد جریان برق را قطع کرده باشند. حتما نکات لازم در رابطه با این موضوع را در نظر داشته باشید و اقدامات لازم را انجام دهید.

 

منبع دزدگیر

مشکل در باتری سیستم 

اگر باتری دزدگیر شما دچار مشکل شود و باتری پشتیبان هم نداشته باشید، اگر برق قطع شود دیگر سیستم دزدگیر شما کار نمی کند. حتی دستگاه هایی که با منبع تغذیه پشتیبان مثل UPS هم استفاده می کنند، معمولا تا 48 ساعت بیشتر کار نمی کنند. به همین دلیل همیشه سلامت باتری خودتان را چک کنید چک کنید تا دچار این دلیل از دلایل کار نکردن دزدگیر نشوید.

مشکل در اطلاع رسانی از طریق تماس یا SMS 

یکی از دلایل کار نکردن دزدگیر این است که دزدگیر نمی تواند به هر دلیلی خطر را به شما اطلاع بدهد. این مشکل ممکن است به دلایل زیر بوجود بیاید:
-ممکن است مشکل از آنتن دهی دزدگیر یا تمام شدن شارژ سیمکارت اعتباری دزدگیر باشد. این را هم باید در نظر داشته باشید که پین کد سیستم غیر فعال باشد سرویس های پیامکی هم روی سیمکارت غیر فعال باشند.
-ممکن است شماره تلفنی که باید به آن خطر اطلاع رسانی شود به درستی وارد نشده باشد در نتیجه از درست بودن آن اطمینان حاصل کنید.
-خراب بودن خود دستگاه تلفن کننده هم می تواند دلیل کار نکردن این سیستم باشد.

مشکلات سنسور ها

یکی از مهمترین بخش دزدگیر ها سنسور هایشان است. در واقع این سنسور ها هستند که خطر را تشخیص می دهند و پیام را به سیستم ارسال می کنند که سیستم هشدار را فعال کند. پس اگر سنسور ها عمل نکنند و خطر را تشخیص ندهند در آن صورت می توانیم بگوییم دزدگیر کار نمی کند.
یکی از دلایل کار نکردن سنسور ها می تواند این باشد که سنسور به هر دلیل خاموش شده باشد. مثل سنسور های بی سیم که دکمه خاموش و روشن دارند که باید حواستان حتما به این دکمه باشد. اما در دزدگیر های بی سیم این مشکل ممکن است از منبع تغذیه باشد یا کابل ارتباطی با کنترل پنل قطع شده باشد.
گاهی پین های سنسور هم ممکن است در حالت باز یا بسته گیر کنند. اگر پین باز بماند سنسور زنگ هشدار را به صدا در نمی آورد و اگر هم بسته بماند، سنسور نفوذی را تشخیص نمی دهد که بخواد سیستم هشدار را فعال کند.
استفاده از سنسور های معیوب و بی کیفیت هم می تواند یکی دیگر از مواردی باشد که دزدگیر کار نکند. همچنین گاهی ممکن است سنسور ها کثیف شده باشند یا عواملی مثل گرد و غبار، قدرت تشخیص را از آن ها گرفته باشد. در این صورت باید سنسور های شما تعویض یا تعمیر بشوند تا بتوانند به کار خود ادامه دهند.

مشکل در کابل ها و اتصالات

ممکن است علت کار نکردن دزدگیر شل شدن کابل هایی باشد که قطعات را به یکدیگر وصل می کنند. کابل ها و اتصالات دزدگیر باید با استحکام بالا و بهترین نحو نصب شده باشند. بهترین راه هم برای جلوگیری از این موارد این است که یک نصاب حرفه ای کار های مرتبط با کابل ها و اتصالات دزدگیر شما را انجام دهد که تا زمانی که شما از دزدگیر استفاده می کنید از این بابت مطمئن باشید.

مشکل کنترل پنل یا کی پد 

می توان گفت کنترل پنل، قلب یک سیستم اعلام سرقت است و باید همیشه در بهترین حالت خود باشد. تمام اجزای سیستم با کنترل پنل است که به هم وصل شده است. پس یکی از دلایل کار نکردن دزدگیر که خیلی هم مهم است معیوب بودن کنترل پنل یا بروز مشکل در مدار ها می باشد.
گاهی فریز شدن کی پد یا صفحه کلید هم می تواند باعث کار نکردن دزدگیر شود که در صورت بوجود آمدن این مشکلات می توانید با متخصصان این حوزه تماس بگیرید تا مشکل را برایتان رفع کنند. یادتان هم نرود که تعمیر این موارد به سادگی انجام می شود و مقرون به صرفه هم هست نیازی به تعویض سیستم نیست. در صورت بروز این مشکل بخصوص در دزدگیر خانه سریعا به تماس با متخصص و رفع آن اقدام کنید.

کنترل پنل دزدگیر

فرسوده بودن سیستم دزدگیر 

هر وسیله ای عمری دارد و بعد از یک مدت(هرچند که آن مدت طولانی باشد) عمر آن تمام می شود. حتی اگر دزدگیر شما با کیفیت ترین دزدگیر هم باشد یک روزی ممکن است فرسوده شود. این فرسودگی می تواند در هر بخشی از سیستم پیش بیاید پس چاره کار این است که برای طولانی تر کردن عمر سیستم دزدگیرتان، تمامی اجزا را هر چند وقت یکبار چک کنید تا از فرسوده شدن زودهنگام آن ها جلوگیری کنید تا سیستم دزدگیر شما همیشه فعال باشد و کار کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *