دید در شب آیفون های تصویری یکی از امکانات جالب است که باعث استقبال از طرف مشتریان شده است. دید در شب آیفون های تصویری در برخی از برندها وجود دارد که قیمت آن را نسبت به نمونه های ساده افزایش می دهد. لازم به ذکر است که این قابلیت را می توان جزو موارد ایمنی در آیفون ها دانست.

دید در شب آیفون های تصویری 

دید در شب آیفون های تصویری چه مزایایی دارد ؟ دید در شب آیفون های تصویری در کنار سیستم های امنیتی مانند دزدگیر اماکن می تواند سطح امنیت خانه شما را بالاتر ببرد. در حال حاضر از آیفون های تصویری در اماکن مختلف مانند منازل ، مجتمع های اداری و تجاری ، کلینیک ها و …. استفاده می شود. برندهای معتبر در ایران که اقدام به ساخت سیستم های حفافطتی می کنند در زمینه تولید آیفون های تصویری نیز فعالیت می کنند. اغلب برندها امکان دید در شب آیفون های تصویری را به آن اضافه کرده اند تا امنیت محل را افزایش دهند. زیرا معمولا دزدی ها در شب انجام می شود و عدم دیدن تصویر می تواند خطرآفرین باشد.

آیفون هایی که قابلیت دید در شب دارند به وسیله مادون قرمز اشعه ای تولید می کنند که تصویر در شب به وضوح مشاهده می شود. در سال های گذشته قیمت این نوع از آیفون ها بسیار گران بود و مشتریان رغبت چندانی به استفاده از آن نشان نمی دادند اما در حال حاضر برندهای مطرح در ایران این نوع از آیفون های تصویری را با قیمتی منصفانه تر عرضه می کند و موجب شده تا به عنوان یک ابزار امنیتی مقرون به صرفه شناخته شود.

 

آیا دید در شب رنگی است یا سیاه و سفید ؟ 

برخی از برندها آیفون دید در شب را به طور سیاه و سفید و برخی دیگر نیز به طور رنگی تولید می کنند. مادون قرمز یا اشعه اینفرارد جز اصلی در نمایش تصویر در شب محسوب می شود. در ابتدای تولید این محوصلات دید در شب به طور سیاه و سفید بود اما از آنجایی که تکنولوژی باعث پیشرفت و تغییر در تمام صنایع شده شاهد رنگی شدن این قابلیت نیز هستیم.

برای اینکه شما بتوانید تصویر را به وضوح در شب ببینید چراغ های ال ای دی در آیفون تعبیه شده تا توسط نور مادون قرمز نمایش دلخواه را داشته باشند. مادون قرمز دارای طول موج بالاتر از نور و فرکانس پایین از آن است و جزو امواج الکترومغناطیسی به شمار می رود.

قابلیت دید در شب آیفون های تصویری

 

مزایا و معایب دید در شب آیفون های تصویری چیست ؟ 

قطعا مزایایی که پیشرفت تکنولوژی در اختیار انسان قرار می دهد فراتر از معایب آن است. استفاده و بکارگیری از آیفون های تصویری با قابلیت دید در شب نیز امکانات زیادی را برای افراد فراهم می کند. در ادامه به بررسی مزایای دید در شب آیفون های تصویری می پردازیم و شما را با نکاتی آشنا می کنیم که قطعا جذاب خواهد بود.

 

مناسب برای مکان های امنیتی  

در مکان های امنیتی کوچک ترین مورد نیز قابل اهمیت است و باید بررسی شود. اشعه مادون قرمز قابلیت دیدن اشیایی را برای شما فراهم می کند که دیدنش با چشم عادی ممکن نیست. به همین دلیل در اغلب مکان های امنیتی از این اشعه استفاده می شود.

ضبط تصاویر رنگی در روز و شب از دیگر مزیت های آیفون های تصویری می باشد. زیرا شما در هر ساعتی که بخواهید می توانید تصاویر افراد و اشیای مختلف را در اختیار داشته باشید.

 

مقرون به صرفه  

چراغ هایی که درآیفون های تصویری تعبیه شده اند از نوع LED هستند که قادر به منتشر کردن دیودهای نوری می باشند. این لامپ ها در برابر لامپ های معمولی که آن ها را به عنوان لامپ نورانی و تابان می شناسیم انرژی کمتری مصرف می کنند. به این معنی که قابلیت صرفه جویی انرژی تا 80 درصد را دارند. لامپ ای ال ای دی نه تنها نور کمتری از لامپ های تابان ندارند بلکه کیفیت و شدت نور آن ها بیشتر است. لامپ های ال ای دی جزو آن دسته از لامپ هایی محسوب می شود که نه تنها در صنعت تولید سیستم های حفاطتی بلکه در سایر صنایع مانند تابلوسازی نیز کاربرد دارند.

 

قابل نصب در مکان های داخلی و خارجی 

دوربین هایی که تحت عنوان دوربین های  IR در آیفون های تصویری تعبیه شده اند این امکان را فراهم می کنند تا شما بتوانید آن ها را در انواع مکان های داخلی و خارجی نصب کنید و هیچ محدودیتی از این بابت نداشته باشید. اما معمولا آن ها را خارج از مکان مورد نظر نصب می کنند.

 

مشکل رایج در نصب آیفون تصویری دید در شب چیست ؟ 

پس از اینکه به بررسی جوانب مختلف و مزایای قابلیت دید در شب آیفون های تصویری پرداختیم نوبت به این می رسد که با یک مشکل رایج بعد از نصب آیفون تصویری آشنا شویم. یکی از مهم ترین مشکلاتی که نصاب آیفون تصویری با آن مواجه می شود وجود نویز و کیفیت پایین بعد از نصب است.

آیفون ها دارای دو نوع آنالوگ و دیجیتال هستند  که نحوه نصب هر کدام از آن ها با یکدیگر متفاوت است. یکی از مهم ترین قسمت های نصب آیفون تصویری کابل آن است. در مطالب پیشین اشاره کردیم که هر چه طول کابل آیفون های تصویری بیشتر باشد صدا و کیفیت تصویر آن ممکن است ضعیف تر شود.

بهترین اندازه کابل 50 متر است که به آن کابل فواصل کوتاه گفته می شود. این کابل ها به ” زوجی ” مشهور هستند زیرا باید دارای بخش هایی به نام فویل و شیلد باشند. وجود شیلد در کابل باعث می شود که نویز اضافی دستگاه گرفته شود و مشکلاتی از این دست به وجود نیاید.

انواع دید در شب آیفون های تصویری

 

علت وجود نویز در آیفون تصویری چیست ؟ 

آیفون های تصویری از منبع تغذیه و کابل برق با قدرت 220 ولت استفاده می کنند. این میزان از قدرت برای روشن کردن لامپ های ال ای دی ضروری است در غیر این صورت لامپ با کیفیت مناسب روشن نخواهد شد. یکی از مهم ترین علل ایجاد نویز وجود این میزان از برق است که می تواند توسط شیلد تخلیه شود.

 

بهترین جنس کابل آیفون تصویری چیست ؟ 

متاسفانه در بازار ایران کابل هایی وجود دارد که دارای کیفیت های مختلف می باشند و نمی توان تمام آن ها را به عنوان کابل خوب شناخت. در حال حاضر بهترین کابل برای قابلیت دید در شب آیفون های تصویری کابل های CC با آلیاژ مس است. نکته ای که در این بخش وجود دارد این است که اگر تعداد واحدهای مجتمع زیاد است نمی توانید از این کابل استفاده کنید زیرا برای آن مناسب نیست. هرچه جنس کابل بهتر باشد بر روی قیمت آیفون تصویری نیز موثر خواهد بود.

 

مهم ترین علت آبی شدن صفحه آیفون تصویری چیست ؟ 

آبی شدن صفحه آیفون تصویری یک مشکل متداول است که اغلب افراد با آن روبرو می شوند. دلیل آن بعد از بررسی کارشناس مشخص می شود اما معمولا از این سه حالت خارج نیست.

  • خراب شدن برد ال سی دی : وظیفه برد ال سی دی دریافت سیگنال هایی است که می تواند آن ها را به تصویر تبدیل کند. هنگامی که برد با مشکل مواجه شود در عملکرد او اختلال ایجاد خواهد شد.
  • سوختن دوربین پنل : سوختن پنل دوربین آیفون نیز می تواند باعث شود که مانیتور آبی نشان داده شود زیرا هیچ تصویری از آن دریافت نمی شود.
  • قطعی کابل : تشخیص قطعی کابل و سیم از دو مورد قبل دشوارتر است و نیاز به مراجعه کارشناس به محل دارد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *