آشنایی با ساختار لنز و چشمی در دزدگیر ها

ساختار لنز و چشمی در دزدگیر ها چگونه است؟ یکی از ابزار آلات حفاظتی منزل و اماکن تجاری، دزدگیر اماکن می باشد. این ابزار سال های بسیاری است که برای محافظت از محل زندگی و محل کار ابداع شده و مورد استفاده قرار میگیرد. اما موارد استفاده از آنها به خاطر ویژگی های خاصی که به آنها افزوده شده است و همچنین ایمنی بیشتری که ایجاد میکنند، بیشتر شده است. در سیستم دزدگیرهای اماکن از چشمی ها و سنسورهایی استفاده می شود که عملکرد بسیار مهمی در این سیستم ها داشته است و در انواع مختلفی در دزدگیرهای اماکن به کار میرود. در این مقاله ساختار لنز و چشمی در دزدگیر ها را بررسی می‌کنیم تا به عملکرد آن‌ها بهتر پی ببریم.

اجزای تشکیل دهنده دزدگیرهای اماکن

یک دزدگیر اماکن امنیتی از اجزای گوناگونی مانند حسگرهای حرکتی، سنسور شکستگی شیشه، سنسور دود و آشکارسازهای مونواکسید کربن، سنسور درب و پنجره تشکیل شده است. همه این اجزای سیستم هشدار با هم کار میکنند تا محل زندگی شما را از انواع تهدید در امان نگه دارند. به علاوه بر اینها، دزدگیرهای اماکن دارای قطعات دیگری می باشد مانند، کنترل پنل، سیستم های هشداردهنده، منبع تغذیه، سیستم تلفن کننده، و غیره که وجود همه آنها برای کار کردن این سیستم الزامی است.

ویژگی و ساختار لنز و چشمی در دزدگیر ها

از جمله قطعات مهم در دزدگیر اماکن، چشمی های آنهاست. چشمی دزدگیر این قابلیت را دارد که کوچکترین مورد مشکوک را توسط سیگنال هایی که از اجسام دریافت میکند به کنترل پنل بفرستد و سبب صادر کردن هشدار به سیستم های هشدار دهنده و آژیر دستگاه گردد. در همه ساختمان هایی که هوشمند سازی میگردند تعداد بسیاری از این چشمی ها در نقاط مختلف نصب شده و هر یک منجر به انجام عملی مخصوص در ساختمان ها میگردند. به طور کلی چشم های الکترونیک نه تنها در دزدگیرهای اماکن بلکه در بسیاری موارد و تجهیزات دیگر هم به کار میرود و نقش اساسی را در این وسایل ایفا میکند. دلیل نامگذاری چشمی ها، این است که آنها شباهت بسیاری به چشم انسان دارند. همچنین در بدن انسان ، چشم قادر به دریافت سیگنال های گوناگونی از اجسام میباشد و این سیگنالها را به مغز میفرستد و سپس دیدن اتفاق می افتد. در چشمی های دزدگیر نیز این عمل اتفاق می افتد و باعث میشود تا در اماکن تجاری، اداری، مسکونی گوناگون، امکان سرقت در آنها بسیار کاهش یابد.
نحوه انتخاب لنز دزدگیر و نصب این چشمی ها احتیاج به تخصص بسیاری دارد و برای این کار حتما باید از یک نصاب دزدگیر اماکن کمک گرفته شود. همچنین برای خرید دزدگیر خانه و چشمی، نیاز به تحقیق می باشد. چرا که باید چشمی را انتخاب کنید که با نیازتان متناسب باشد و بتوانید با استفاده از آن امنیت لازم را برقرار کنید.

لنز دزدگیر اماکن
معرفی ساختار لنز و چشمی در دزدگیر ها

مکانیسم عمل در انواع چشمی ها با تفاوت ساختار لنز و چشمی در دزدگیر ها با یکدیگر متفاوتند. و هر کدام دارای عملکرد خاصی می باشد و در مواردی بخصوصی مورد استفاده میشود. شناختن انواع چشمی ها به ما در کمک میکند تا در زمان انتخاب آنها دچار شک و دو دلی نشویم و بتوانیم با توجه به احتیاجات مان آن را انتخاب کنیم و بهترین نوع دزدگیر و چشمی را انتخاب کنیم. در ادامه به معرفی برخی از این چشمی ها میپردازیم:
 چشمی دزدگیر حساس به نور: “ساختار لنز و چشمی در دزدگیرها” ی حساس به نور به گونه ای است که با توجه به میزان نوری که از جسم دریافت میکنند عمل کرده و نسبت به آن حساسیت نشان میدهد. در زمانی که سنسور نوری را از جسمی دریافت نماید و مقدار این نور به خاطر عوامل مختلف تغییر نماید، سنسور فعال شده و شروع به هشدار دادن میکند. این چشمی هایی که با تغییر نور تغییر میکنند، در دو نوع هستند. یک نوع فعال در شب و یک نوع فعال در روز می باشد، که با توجه به نیازهای موجود میتوان هر کدام را که نیاز دارید انتخاب کنید.
 چشمی دید در شب: فناوری به کار رفته در ساختار لنز و چشمی در دزدگیرها ی دید در شب، کاملا پیشرفته میباشد و سیستم آنها به گونه ای است که قادر به تشخیص بدن انسان از بقیه موجودات زنده می باشد و استفاده از این چشمی ها در اماکن نظامی بسیار کاربرد دارد و از مزایای بسیاری برخوردار است.
 چشمی دزدگیر حساس به دما: چشمی های دزدگیری وجود دارند که قادر به تشخیص دمای موجودات جلوی دزدگیر می باشد و در صورتی که تغییر دما احساس کنند، پیام را به پنل مرکزی ارسال کرده و پس از پردازش، به آژیر انتقال می یابد و در نهایت دزدگیر فعال می شود. ساختار لنز و چشمی در دزدگیر ها ی حساس به دما از سیستم پیشرفته ای برخوردارند و برای خرید آنها باید هزینه بیشتری استفاده کرد. اما دراین نوع از چشمی ها امکان تمیز موجودات زنده از یکدیگر وجود ندارد و ممکن است با عبور یک حیوان مانند سگ و یا گربه نیز دزدگیر فعال گردد.
 چشم های حساس به ابعاد فیزیکی: در این نوع از چشمی ها، تمامی تصویرها به صورت لحظه ای سنجش میشود و مورد بررسی قرار میگیرد. در چشمی های حساس به ابعاد فیزیکی، در صورتی که تغییری کوچک در اجسام مختلف دیده شود، پیام آن به سیستم  مرکزی مخابره شده و بقیه اقدامات صورت میگیرد. در واقع سیستم عملکرد این لنز ها مانند چشم حشرات است و حساسیت آن قابل قبول میباشد.

چشمی دزدگیر اماکن
نکاتی در رابطه با لنزهای دزدگیرها

چشمی دزدگیرها باید در مکانی قرار داده شود که نور خورشید به شکل مستقیم به آن نتابد، چراکه احتمال اختلال در عملکرد آنها وجود دارد. همچنین تغییرات دمای زیاد هم ممکن است به دزدگیر آسیب وارد کند، در نتیجه در مکان هایی که تغییرات دمایی زیادی وجود دارد نصب ننمایید. همچنین چشمی ها را در جایی نصب نکنید که امکان آسیب رساندن به آنها توسط حیوانات مختلف وجود داشته باشد. نزدیک دوربین های دید در شب و منابع مادون قرمز، مکان مناسبی برای نصب چشمی نمی باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *