سایبان برقی 

سایبان برقی نسل جدیدی از سایبان محسوب می شود که امروزه جای خود را در اغلب مکان ها مانند منازل مسکونی باز کرده است. شما با استفاده از سایبان برقی خواهید توانست تا محدوده مورد نظر و میزان وسعت آن را تعیین کنید. با ما همراه باشید تا در این مطلب به بررسی این تکنولوژی و اهمیت آن بپردازیم ، همچنین برای مشاوره ی رایگان و کسب اطلاعات بیشتر از نصاب کرکره برقی و سایبان برقی می توانید با کارشناسان سایت کرکره برقی کهربا در در تماس باشید.

تفاوت سایبان برقی و سایبان مدرن چیست ؟

سایبان برقی یکی از جدیدترین تکنولوژی ها به شمار می رود که توانست با استقبال خوبی از جانب مشتریان روبرو شود. اگر یادتان باشد نسل قبلی سایبان ها به وسیله چوب و گونی راه اندازی می شد. این ابزارها نمی توانستند از عواملی مانند بارش باران , برف و طوفان در امان باشند و در بسیاری از مواقع با پارگی , رنگ پریدگی و بسیاری از مشکلات دیگر مواجه بودیم. اما سایبان برقی به حل این مشکل پرداخت و با ارائه آن در بازار توانست به میزان زیادی به راحتی افراد کمک کند.

این نوع از سایبان ها به دلیل ساختاری که دارند قابل کنترل هستند و شما می توانید نحوه حرکت و میزان پوشش فضای موردنظر خود را تعیین کنید. این مساله موجب شده تا شما مشکلات ناشی از دارا بودن یک سایبان ثابت را نداشته باشید و بتوانید بر اساس شرایط جوی یا دلخواه خود تغییراتی در آن به وجود بیاورید.

مزایای سایبان برقی 

  • سایبان های برقی دارای تنوع زیادی هستند. به طور مثال برخی از آن ها به صورت چتری و برخی دیگر به صورت تاشو هستند. این ساختار موجب شده تا شما بنا بر نوع محیط و فضایی که در اختیار دارید دست به انتخاب بزنید.
  • این نوع از سایبان ها به عنوان سایبان های الکترونیکی نیز شناخته می شوند. زیرا به وسیله جریان برق کار می کنند و به کمک این نیرو می توان وضعیت سایبان را تغییر داد.
  • امکان استفاده از ریموت موجب تسهیل کنترل سایبان برقی شده است. شما با وجود فاصله نیز می توانید برای تغییر موقعیت یا باز و بسته شدن سایبان اقدام کنید.
  • بارش های فصلی یکی از عواملی است که می تواند موجب آسیب به محیط مورد نظر شود. برای جلوگیری از تاثیر این بارش ها می توانید موقعیت سایبان را تغییر دهید. زیرا انعطاف پذیری یکی از مشخصه های بارز سایبان برقی است.

سایبان برقی

نحوه عملکرد سایبان های برقی 

سایبان های برقی از پروفیل های آهنی و فلزی ساخته شده اند که با لولا و جک های پنوماتیک به یکدیگر متصل می شوند. لایه پوششی که بر روی آن ها قرار می گیرد از متریال مختلفی ساخته می شود که انتخاب این متریال بر روی قیمت نهایی سایبان تاثیر مستقیمی دارد.

برخی از سایبان هایی که تحت عنوان سایبان اتوماتیک تولید می شوند دارای سنسور های مخصوص هستند که می توانند به طور هوشمند میزان تابش آفتاب و شرایط بارندگی را تشخیص دهند. به طور مثال آن ها را به نحوی تنظیم می کنیم که در صورت تابش نور مستقیم خورشید تغییر موقعیت دهند.

چرا سایبان های برقی نسبت به سایبان های سنتی ارحجیت دارند؟

امکان ایجاد پوشش کامل

سایبان های سنتی این امکان را نداشتند که پوششی کامل را به وجود آورند. به همین دلیل سایبان های برقی با استقبال بالایی مواجه شدند. یکی از دلایل ارجح بودن این سایبان ها به نوع قدیمی و سنتی این است که می توانند پوششی کامل را در محیط به وجود آورند.

تنوع رنگ و طرح

سایبان های سنتی از جذابیت و زیبایی برخوردار نبودند اما سایبان برقی به دلیل جلوه ای که دارد گزینه مناسبی برای نصب در منازل و اماکن است. تنوع طرح و رنگ موجب شده تا دست مشتری در هنگام انتخاب باز باشد. به طور مثال می تواند رنگی را انتخاب کند که با نمای ساختمان و یا حیاط هماهنگی داشته باشد و به زیبایی آن بیفزاید.

سایزهای مختلف

اجرای سایبان های برقی در تمام ابعاد قابل انجام است. حداکثر سایزی که می توان برای آن در نظر گرفت عرض 6 متر و قابلیت بازشوندگی تا 3 متر است. این ابعاد برای حیاط های بزرگ و مساحت های بالا نیز بسیار مناسب است.

سبک

شاید تصور کنید که سایبان های الکترونیکی دارای وزن بالایی هستند اما این تصور کاملا اشتباه است. چرا که این سایبان ها به دلیل بکارگیری آلومینیوم در آن ها و یراق آلات مخصوص دارای وزن بسیار پایینی هستند که این مساله نصب , تعمیرات و نگهداری از آن را تسهیل می کند.

رنگ الکترواستاتیک

سایبان های برقی دارای پوششی از جنس رنگ الکترواستاتیک هستند. این نوع از رنگ ها موجب می شود تا لایه بیرونی آن در مقابل گرما , سرما , تابش مستقیم نور خورشید و بسیاری از آسیب های محیطی مانند رطوبت در امان باشد. استفاده از رنگ های الکترواستاتیک علاوه بر حفظ کیفیت لایه و افزایش طول عمر آن می تواند زیبایی بی نظیری را به آن ببخشد.

سایبان برقی

امکان چاپ طرح

یکی از مشخصه های سایبان های برقی این است که به دلیل ساختاری که دارند این امکان را در اختیار شما قرار می دهند تا طرح ها و لوگوهای مختلفی را بر روی لایه پوششی آن چاپ کنید. این کار باعث افزایش زیبایی سایبان و هماهنگی آن با محیط می شود.

امکان نورپردازی

اگر قصد دارید از سایبان های برقی در سالن های بزرگ استفاده کنید این قابلیت در اختیار شما وجود دارد که بتوانید با ابزارهای مختلف آن را نورپردازی کنید. معمولا نورپردازی به وسیله لامپ های LED  انجام می شود که بسیار کم مصرف و دارای طول عمر بالا هستند.

عدم نیاز به نیروی مکانیکی

در نسل قدیم سایبان ها برای باز و بسته کردن آن نیاز به نیروی مکانیکی و زور بازو بود. این مساله موجب می شد تا همیشه نتوانیم آن را باب میل خودمان تغییر دهیم .اما سایبان های برقی برای تغییر موقعیت هیچ گونه نیازی به نیروی مکانیکی ندارند و تنها به وسیله یک ریموت کنترل قابل هدایت هستند.

نصب سیستم های سرمایشی و گرمایشی

یکی دیگر از ویژگی ها و مشخصه های جالب این نوع از سایبان های مدرن امکان نصب سیستم های سرمایشی و گرمایشی است. اگر قصد دارید این سایبان را در سالن های بزرگ نصب کنید می توانید سیستم های سرمایشی و گرمایشی را بر روی آن ها نصب کنید .

انواع سایبان برقی

شما در مکان نصب سایبان های برقی هیچ گونه محدودیتی ندارید زیرا با توجه به ویژگی ها و مزایایی که درباره آن گفتیم شما علاوه بر محیط های روباز می توانید در محیط های بسته نیز از آن استفاده کنید. اما سایبان های مدرن دارای چندین مدل مختلف هستند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

بازویی

همان طور که از نام این مدل پیداست باز و بسته شدن سایبان های بازویی به وسیله بازوهایی که در اطراف آن نصب می شود قابل انجام است. این بازوها به وسیله یراق آلات مخصوص مانند لولاها به بدنه اصلی نصب شده و زمانی که دکمه ریموت کنترل را فشار می دهید بر اساس خواسته شما تغییر جهت و موقعیت می دهند .

چتری

سایبان برقی چتری عملکردی مانند چتر دارد و بر اساس همان سیستم باز و بسته می شود. بدین ترتیب که دارای یک محور مرکزی و اصلی است که معمولا دارای یک ستون می باشد و سیستم آن با حرکت تسمه های فلزی انجام می پذیرد.

کرکره ای

آیا با نحوه باز و بسته شدن درب کرکره ای آشنا هستید؟ سایبان های کرکره ای هم دقیقا مشابه این درب ها عمل می کنند و لایه های پوششی مختلفی بر روی آن ها نصب می شود که بر کیفیت و قیمت آن ها تاثیرگذار است.

جمع شونده 

سیبان های جمع شونده دارای چارچوب اصلی هستند که به طور ثابت بر روی سقف سایبان قرار می گیرند . در هنگام باز و بسته شدن تنها بخشی از آن باز شده و تغییر جهت می دهد.

1 دیدگاه

  • مرسی از اطلاعاتتون ولی با توجه به عکسی که گذاشتید به نظر میرسه بیشتر برای مراکز تجاری بزرگ مناسب هست این نوع سایه بان ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *