سایبان بزرگ شونده 

سایبان بزرگ شونده چیست و چه کاربردی دارد ؟ سایبان های بزرگ شونده نوع جدیدی از انواع سایبان محسوب می شوند که برای محیط هایی مانند کافه و رستوران های روباز مناسب هستند. در این مطلب به معرفی سایبان بزرگ شونده و بررسی جوانب مختلف آن خواهیم پرداخت. اگر صاحب کافه یا رستوران های روباز هستید این نوع از سایبان های مدرن برای کسب و کار شما مناسب خواهند بود که شما میتوانید برای اطلاع از جزئیات مختلف آن با کهربا در در تماس باشید.

سایبان بزرگ شونده؛ نشانه ای از ورود تکنولوژی 

سایبان بزرگ شونده را می توان یکی از نشانه های ورود تکنولوژی به زندگی بشر دانست. در سال های گذشته که تکنولوژی پیشرفت زیادی نکرده بود اغلب سایبان ها از یک اسکلت فلزی و پارچه ای به نام برزنت ساخته می شدند . این پارچه ها دارای معایب زیادی بودند. به طور مثال در برابر عوامل محیطی و طبیعی مانند تابش مستقیم نور خورشید و بارش نزولات آسمانی ایمن نبودند و بعد از مدتی شاهد رنگ پریدگی و پارگی در آن ها بودیم. این مساله از دو جهت مشکل ساز بود. اولین در از دست دادن کارآیی و عملکرد سایبان بود. زیرا ساییان هایی که دچار پارگی می شوند نمی توانند راندمان یک سایبان سالم را داشته باشند. از طرف دیگر رنگ پریدگی سایبان ها موجب می شد تا جلوه ای نازیبا پیدا کنند و برای استفاده در اماکنی مانند مشاغل لوکس مناسب نباشند.

در سال های اخیر که تکنولوژی تمام جوانب زندگی بشر را دستخوش تغییر کرده شاهد ورود سایبان بزرگ شونده بودیم. این سایبان ها با داشتن حداکثر مزایا و حداقل معایب توانستند به خوبی نیاز افراد را در داشتن یک سایبان خوب تامین کنند و جلوه ای زیبا و مدرن به محیط ببخشند. این سایبان ها در برابر عواملی همچون باد و طوفان, تابش مستقیم نور خورشید و … ایمن هستند و می توانند در سال های طولانی در خدمت شما باشند.

سایبان بزرگ شوندهانواع سایبان 

به عبارتی ساده اگر بخواهیم تعریفی از سایبان به شما عزیزان ارائه دهیم باید بگوییم که سایبان به سقف های ثابتی گفته می شوند که جمع شونده هستند و در مواقع مورد نیاز می توان آن ها را باز کرد. باز شدن سایبان در محیط مورد نظر می تواند آن را پوشش دهد و از عواملی مانند گرد و خاک, آب و باران و …. محافظت کند. سایبان ها در دو نوع وجود دارند که می توان به ثابت و متحرک اشاره کرد.

سایبان ثابت

سایبان های ثابت به سایبان هایی گفته می شود که بعد از نصب نمی توان تغییر حالتی را در آن ها اعمال کرد. این سایبان ها را نمی توان در تمام اماکن نصب کرد زیرا در برخی از مناطق باید سایبان را به طور دائم تغییر حالت داد و از تمام زوایای آن استفاده کرد.

سایبان متحرک 

سایبان های متحرک همان طور که از نام شان پیداست قابلیت تغییر وضعیت را دارند. در اماکن مختلف می توان از آن ها استفاده کرد زیرا بسیار کاربردی هستند و نیاز افراد را به داشتن سایبان رفع می کنند. سایبان های متحرک نیز به دو دسته مکانیکی و الکتریکی تقسیم بندی می شوند. در ادامه به سایبان بزرگ شونده نیز اشاره می کنیم که در دسته سایبان متحرک قرار می گیرد. 

کهربا در ارائه دهنده ی خدمات نصب کرکره برقی و محصولاتی چون جک درب پارکینگ در خدمت شماست

سایبان بزرگ شونده چیست ؟ 

سایبان بزرگ شونده در دسته سایبان متحرک قرار می گیرد که به صورت برقی و دستی در بازار موجود هستند. این نوع از سایبان ها برای فضاهای باز مانند رستوران ها, استخرهای روباز و …. مناسب هستند و می توانند محدوده وسیعی را پوشش دهند. سایبان های بزرگ شونده در ابعاد مختلفی وجود دارند که هر کدام از آن ها برای مکان و شغل های مختلف مناسب هستند.

مدل های دستی سایبان های بزرگ شونده دارای یک اهرم هستند که به کمک آن ها وضعیت سایبان را می توان تغییر داد. باز و بسته کردن سایبان به وسیله اهرم امکان پذیر است. اما در مدل های برقی وضعیت متفاوت است. این نوع از سایبان ها دارای یک موتور از نوع توبلار و ریموت کنترل هستند. برای باز و بسته کردن سایبان های بزرگ شونده از ریموت کنترل استفاده می شود. با فشار دادن دکمه مورد نظر بر روی ریموت فرکانس های مرتبط با آن به موتور منتقل میشوند و فرمان باز و بسته کردن آن را صادر می کنند. در ساخت سایبان های بزرگ شونده از بازوهای فلزی, موتور برقی و پارچه هایی از جنس اکریلیک یا پلی استر به عنوان لایه پوششی استفاده می شود. نوع لایه پوششی در کیفیت سایبان بسیار مهم است زیرا می تواند باعث افزایش طول عمر آن شود. در مطالب پیشین به نحوه شستشوی لایه پوششی سایبان برق اشاره کردیم و از مراحل و موادی که می توان در شستشوی آن استفاده کرد گفتیم.

سایبان بزرگ شونده 

ویژگی های سایبان بزرگ شونده 

امروزه برخی از مشاغل مانند رستوران ها و کافی شاپ ها برای افزایش مشتریان و جلب رضایت آن ها از این سایبان ها استفاده می کنند. سایبان های بزرگ شونده می توانند منطقه مورد نظر را به میزان بیشتری پوشش دهند و تعداد مشتریان بیشتری در محدوده مورد نظر جمع شوند. در ادامه به برخی از ویژگی های مهم سایبان های جمع شونده اشاره می کنیم.

سهولت در استفاده 

سایبان های بزرگ شونده ویژگی های زیادی دارند که استفاده از آن ها را تسهیل می کند. یکی از این ویژگی ها راحتی در استفاده از آن هاست. این سایبان ها به راحتی توسط دست باز و بسته می شوند و قابل نصب هستند. به نحوی که برای نصب آن ها نیازی به افراد متخصص و تکنسین نیست.

مقاومت لایه پوششی 

لایه پوششی بخش مهمی از سایبان های برقی و بزرگ شونده است. لایه های پوششی علاوه بر افزایش جلوه و کیفیت سایبان می توانند مقاومت و عمر آن را در برابر انواع عوامل طبیعی نیز افزایش دهند. عواملی مانند آب و رطوبت نقش مهمی در تخریب سایبان ها دارند که شما با انتخاب یک سایبان مناسب و با کیفیت می توانید این مشکل را تا حد زیادی برطرف کنید.

مستحکم 

سایبان های بزرگ شونده به نحوی ساخته می شوند که مقاومت و استحکام بی نظیری دارند. اسکلت و فریمی که در ساخت آن ها به کار می رود به خوبی وزن سایبان را تحمل می کند و ایمنی آن را تضمین خواهد کرد. متریالی که بری ساخت اسکلت سایبان از آن استفاده می شود معمولا از جنس آلومینیوم است که جزو فلزات بسیار با کیفیت در اغلب صنایع می باشد.

مقرون به صرفه  

سایبان های بزرگ شونده از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند زیرا قیمت مناسبی دارند و در صورت خرابی و تعمیر نیز هزینه زیادی را بر روی دست شما نخواهد گذاشت. اگر با نحوه تعمیر سایبان بزرگ شونده آشنا نیستید برای این کار باید از متخصصین و تکنسین ها کمک بگیرید. معمولا شرکت هایی که در حوزه تولید و فروش سایبان های برقی فعالیت می کنند دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند و در صورتی که به آن ها نیاز پیدا کنید سریعا در محل حاضر خواهند شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *