صفحه پلیت کرکره برقی

صفحه پلیت کرکره برقی یکی از اجزای تشکیل دهنده کرکره برقی است که در دو طرف فوقانی کرکره نصب می شود. این قطعه خود دارای قطعات دیگری است که در این مقاله علاوه بر معرفی این قطعات به نحوه عملکرد این قطعه مهم نیز می پردازیم. پس با ما همراه باشید. همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از قیمت کرکره برقی و نصب کرکره برقی با کارشناسان ما در کهربا در تماس بگیرید.

این صفحه از چه قطعاتی ساخته شده است ؟

صفحه پلیت کرکره برقی چه کاری انجام می دهد؟ کرکره برقی از قطعات مختلفی ساخته شده است که هر کدام از آن ها وظیفه مهمی را بر عهده دارند. قطعاتی مانند تیغه , شفت , موتور , رسیور و صفحه پلیت را می توان از اساسی ترین آن ها معرفی کرد. این صفحه نوعی صفحه است که بعد از نصب کرکره برقی در دو طرف فوقانی آن نصب می شود.

وظیفه صفحه پلیت کرکره برقی چیست؟

موتور و شفت کرکره برقی برای اینکه به خوبی در جای خود قرار بگیرند نیاز به یک تکیه گاه دارند. صفحه پلیت نقش تکیه گاه را ایفا می کند و شفت با عمود قرار گرفتن بر روی آن نصب می شود. عدم وجود این صفحه در کرکره برقی امکان پذیر نیست عملکرد موتور کرکره و در نهایت کل سیستم دچار اختلال خواهد شد. این قطعه مهم دارای ساختاری محکم و بسیار مقاوم است زیرا وظیفه تحمل بار کرکره برقی را به عهده دارد. هر چه که وزن کرکره سنگین تر باشد و ابعاد درب بزرگ تر باشد باید از صفحه پلیتی استفاده کرد که مقاومت بیشتری دارد.

ویژگی های صفحه پلیت کرکره برقی چیست؟

نگه داشتن موتور و اندکپ

همان طور که اشاره کردیم مهم ترین وظیفه این صفحه نگه داشتن موتور و در نهایت وزن کرکره برقی است. موتور و اندکپ دو قطعه از کرکره برقی محسوب می شوند که به این صفحه تکیه می دهند و در صورتی که این قطعه در کرکره برقی وجود نداشته باشد موتور نمی تواند عملکرد صحیحی از خود نشان دهد.

سازگار با انواع موتور

موتورهای مختلفی برای نصب در کرکره برقی وجود دارند. که می توان از موتورهای سانترال , توبلار و ساید نام برد. معمولا از موتورهای سانترال استقبال زیادی در ایران نمی شود اما موتورهای توبلار و ساید بیشترین کاربرد را دارند. اماکنی مانند خانه های مسکونی و پارکینگ های شخصی که نیاز به درب هایی با ابعاد بزرگ و سنگین ندارند می توانند از موتورهای توبلار استفاده کنند. زیرا تردد در این مکان ها زیاد نیست و قدرت موتور توبلار برای آن مناسب می باشد. اگر از موتورهای ساید در کارخانجات , مجتمع عای عمومی و تفریحی استفاده می شود. زیرا موتورهای ساید را به نام موتورهای صنعتی می شناسند و قدرت بالا , عمر طولانی , حداقل صدا و سرعت بیشتر را می توان از مشخصه های آن دانست. صفحه پلیت کرکره برقی برای هر کدام از موتورها باید به صورت جداگانه تهیه شود زیرا نمی توان از یک صفحه پلیت در تمام کرکره های برقی استفاده کرد.

صفحه پلیت کرکره برقی

مدل های مختلف

این صفحه در دو مدل موجود است که می توان به مدل ساده و مدل شیاردار اشاره کرد. اغلب از مدل شیاردار استفاده می شود زیرا به دلیل شیارهایی که در سطح آن وجود دارد قابلیت تنظیم پایه ها را دارد.

امنیت

صفحه پلیت هایی که شیاردار هستند معمولان وزن بیشتری دارند. هر چه وزن و ضخامت صفحه پلیت بیشتر باشد به معنای افزایش امنیت آن است. بدین ترتیب امنیت موتور نیز افزایش پیدا می کند.

عدم نصب در خارج از موتور

برخی از مدل هایصفحه پلیت را نمی توان خارج از موتور نصب کرد. و برای استفاده از آن ها باید حتما در بخش داخلی موتور نصب شوند. صفحه پلیت های لبه دار از این نوع می باشند.

تکیه گاهی مناسب برای اندکپ و بلبرینگ

این صفحه علاوه بر نگه داشتن موتور و تحمل وزن آن وظیفه نگه داشتن اندکپ و بلبرینگ کرکره برقی را نیز به عهده دارد.

قطعات صفحه پلیت موتور توبلار کرکره برقی

این صفحه علاوه بر اینکه یکی از قطعات کرکره برقی است خود نیز دارای اجزای مختلفی است که به معرفی آن ها می پردازیم.

متریال اصلی در ساخت صفحه پلیت های موتور توبلار ورق های گالوانیزه است که ضخامتی بالغ بر 4 میلی متر دارند. همچنین ابعاد آن ها به صورت 20 در 20 , 25 در 25 و 30 در 30 سانتی متر است. ورق های گالوانیزه در طی یک فرآیند روکشی از جنس روی در آن ها قرار می گیرد که موجب می شود مقاومت آن ها به میزان چشم گیری افزایش یابد. عدم تاثیر پذیری از محیط و شرایط جوی موجب می شود تا صفحه پلیت دچار زنگ زدگی , فرسایش و پوسیدگی نشود. بروی این صفحه پلیت ها دو شیار ایجاد می شود که به وسیله آن ها می توان موتور و لوله درام را ریگلاژ کرد.

قطعات صفحه پلیت موتور ساید کرکره برقی

میله ترانس , دو عدد پولکی گرد و پایه بلبرینگ از اجزای صفحه پلیت موتور ساید است. همچنین زنجیر صفحه پلیت موتور نیز از اهمیت ویژه ای در اجزای آن برخوردار است. عدم وجود قطعات اصلی در نصب این صفحه نمی تواند انتظار داشت تا کرکره برقی و موتور آن از عملکرد صحیحی برخوردار باشند.

صفحه پلیت کرکره برقی

نکته مهم

برای نصب کرکره برقی و اجزای آن از تکنسین ها و متخصصین کمک بگیرید. زیرا در صورتی که دانش فنی نداشته باشید موجب آسیب رساندن به قطعات اصلی کرکره برقی خواهید شد که ممکن است خسارت سنگینی از نظر مالی برای شما داشته باشد. اغلب شرکت هایی که اقدام به فروش کرکره برقی می کنند نصاب و کارشناس در محل می فرستند ولی اگر بنظرتان نصب کرکره برقی دشوار است و مراحل آن یه خرده پیچیده بنظرتان می آید می توانید از جک درب پارکینک برای باز و بسته شدن درب و پنجره اتفاده کنید قیمت جک پارکینگ نسبت به هزینه های جانبی کرکره برقی کمتر است همچنین دیگر نیاز نیست درب خانه خود را برای کرکره برقی دربیاورید ولی بازهم برای مشاوره بیشتر می توانید با کارشناسان ما در کهربادر در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *