قیمت کرکره برقی پنجره یا بالکن یا تراس

عوامل موثر بر قیمت کرکره برقی پنجره یا بالکن یا تراس چیستند؟

پنجره ها برای زیبایی و عبور نور و هوای منازل نقش مهمی را ایفا میکنند. اما برای امنیتشان چه میتوان کرد؟ گاهی از حفاظ آهنی متحرک و گاهی ثابت بهره میبریم. گاهی می توان از دزدگیر اماکن استفاده  کرد، اما اگر بحث نما و زیبایی مورد توجه باشد میتوانیم از کرکره برقی پنجره استفاده کنیم. برای ویلای خود پنجره بزرگی را در نظر بگیرید که عرض زیادی دارد، اگر از حفاظ آهنی استفاده کنیم آیا دیگر میتوانیم از زیبایی دیدن فضای روبرویی لذت ببریم؟ اما کرکره برقی پنجره بدلیل جمع شدن در بالای دیوار هیچ مزاحمتی برایمان ایجاد نمیکند. درب اتوماتیک شیشه ای هم زیبایی خاص خودش را به خانه می بخشد برای تراس یا بالکن ،کرکره برقی پنجره  با توجه به تنوع بسیار در نوع و رنگ تیغه ها توانایی بالایی در هماهنگی با نمای بیرونی یا داخلی را داراست.

کرکره برقی پنجره
دزدگیر اماکن
برای اطلاع از قیمت دزدگیر اماکن بر روی دکمه زیر کلیک کنید
کهربادر

چگونگی نصب کرکره برقی پنجره بر دیوار

قبل از انتخاب تیغه مناسب و تعیین قیمت آن ، باید اندازه دقیق کرکره قابل سفارش را بدانیم. برای این منظور ابتدا عرض را اندازه گیری میکنیم. اگر دیوار بتونی داشته باشیم باید اندازه شاسی آهنی را از عرض دیوار به دیوارمان کم کنیم. اما اگر از قبل جانمایی کرکره انجام شده و شاسی آهنی درون دیوار جای گرفته باشد اندازه داخل به داخل آهن را اندازه میگیریم.

کرکره برقی پنجره

ورودی تراس و بالکن منزلمان را چگونه پوشش میدهیم ؟

برای ارتفاع اندازه کف تا سقف را اندازه گیری کرده و 30 سانتیمتر ( که رول شو دور شفت است ) را بدان اضافه کرده و سفارش میدهیم.رول کرکره برقی پنجره یا بالکن یا تراس عموما به سمت بیرون میباشد. از این رو تعیین مدل تیغه برای هماهنگی با نما بسیار حایز اهمیت است. در صورت نداشتن فضای کافی در پشت پنجره یا درب گاهی مجبور میشویم از رول رو به داخل و جلوی پنجره استفاده کنیم.برای پوشش رول کرکره برقی پنجره نیز میتوانیم با ایجاد کاوری از نوع کامپوزیت ، آلومینیوم و گالوانیزه به زیبایی آن بیافزاییم.تیغه مناسب کرکره برقی پنجره یا بالکن یا تراس را میتوانیم از بین انواع آلومینیوم (ساده ، غضروفی ، پانچ ) ،گالولنیزه ( ساده تک جداره ، فوم دار دو جداره ) ، فولادی ( ساده ، تماما پانچ ) و پلی کربنات (شفاف ، رنگی مات ) انتخاب کنیم.

مدل های کرکره برقی پنجره

از این بین پلی کربنات دارای مقاومت و امنیت بالاتری بوده و این امکان را دارد که حتی در صورت بسته بودن کرکره بتوانیم از نور پشت پنجره استفاده لازم را ببریم. از لحاظ الودگی صوتی نیز این تیفه دارای کمترین صدا بین انواع دیگر است.
از لحاظ امنیت تیغه بعد از پلی کربنات ،تیغه کرکره برقی پنجره فولادی است. این مدل از امنیت قابل قبولی برخوردار بوده ولی بدلیل صدای نسبتا نامناسب موارد استفاده بالایی در کرکره برقی پنجره یا بالکن یا تراس ندارد.تیغه گالوانیزه دارای صدای بسیار کمی بوده ولی بدلیلنازکی ورق تیغه و امنیت بمراتب پایین و طول عمر کم امروزه مکتر مورد استفاده قرار میگیرد
تیغه آلومینیوم بدلیل قیمت مناسبتر نسبت به سایر تیغه ها معمولا بیشتر مورد توجه قرار میگیرد.نوع غضروفی این تیغه دارای مقاومت بالا و صدای اندکی است. نوع پانچ نیز برای عبور نور و هوا مورد استفاده قرار میگیرد.
بیشترین استفاده در بین انواع تیغه را آلومینیوم ساده داراست. چراکه دارای مقاومت قابل قبولی بوده و نسبت به سایرین دارای قیمت پاییتری است. قیمت این تیغه در هر متر مربع توسط سه عامل کیفیت و خلوص آلومینیوم ، وزن آلومینیوم  و مدل و کیفیت قلابهای نر و ماده مشخص میگردد.

مدل های کرکره برقی پنجره

موتور کرکره برقی پنجره

کرکره برقی پنجره یا بالکن یا تراس عموما از موتور توبولار استفاده میگردد. چون این موتور درون شفت ( لوله هشت ) قرار میگیرد و فضای اشغالی پایینتری نسبت به موتور ساید دارد. همچنین صدای ایجاد شده توسط این موتور اندک بوده و مزاحمتی برای دیگران ایجاد نمیکند. قیمت این موتور نیز نسبت به موتور ساید پایینتر بوده و توانایی خرید کارفرما را بالا میبرد.اما در مواقعی که طول پنجره زیاد بوده و نیاز به موتور پرقدرت تری است میتوانیم از موتور ساید بهره بریم.در مواقعی که نیاز به موتور دارای برق اضطراری میباشد نیز میتوانیم از موتور با باطری بک آپ ساید یا توبولار استفاده کنیم که طبیعتا این مدل موتورها دارای قیمت بالاتری هستند.همانگونه که گفتیم استفاده از باطری بک آپ برای موتورها هزینی ای را به هزینه های ما اضافه میکند. اما این باطری فقط بروی مدار موتور بیست و چهار ولت نصب میگردد و نمیتوان در موتورهای دویست و بیست ولت بطور مستقیم از ان بهره برد.از این رو انتخاب مدار مناسب نیز برای کاهش قیمت کرکره برقی پنجره یا بالکن یا تراس دارای اهمیت است.

نصب و راه اندازی کرکره برقی پنجره

مورد آخر که در قیمت تاثیر دارد نصب و راه اندازی و شاسی کشی است. شاسی کرکره برقی پنجره عموما قوطی آهنی در دو طرف دیوار و محکم کاری آنها و نصب صفحات موتور بروی قوطی ها است. شفت و موتور و تیغه ها نیز وزن اضافه تری را بر شاسی وارد میکنند. از این رو ایجاد شاسی محکم و کاملا ایمن اهمیت بسزایی دارد. قیمت قوطی آهنی بروز بوده و هزینه نصب و شاسی کشی نیز با توجه به اندازه کرکره برقی پنجره یا بالکن یا تراس کاملا متفاوت است.

نصب و راه اندازی کرکره برقی پنجره

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
به کمک نیاز دارید؟