مدار کرکره برقی

مدار کرکره برقی وظیفه دریافت سیگنال و ارسال آن به موتور را بر عهده دارد. این قطعه که از قطعات ضروری و مهم کرکره برقی محسوب می شود دارای انواع ساده و سیمکارت خور هستند. در این مقاله به معرفی و بررسی انواع مدار کرکره برقی می پردازیم. همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از قیمت کرکره برقی و نصاب کرکره برقی با کارشناسان ما در کهربا در تماس بگیرید.

 

انواع مدار کرکره برقی

مدار کرکره برقی وظیفه مهمی بر عهده دارد و آن هم دریافت سیگنال از ریموت کنترل و ارسال آن به موتور برای اجرای فرامین است. به طور مثال هنگامی که دکمه ریموت کنترل را برای باز شدن درب کرکره ای فشار می دهید سیگنال هایی از آن منتشر می شود. مدار فرمان این سیگنال ها را دریافت و به موتور کرکره برقی ارسال می کند. فرامین اجرا و درب کرکره برقی باز خواهد شد. به عبارتی دیگر مدار فرمان قلب تپنده درب های اتوماتیک محسوب می شوند که نقش مهمی در سهولت استفاده از آن ایفا می کنند.

نام دیگر مدار فرمان رسیور است. رسیور کرکره برقی دارای مدل ها و انواع مختلفی است که می توان بنابر نیاز اقدام به انتخاب آن ها کرد. اما انواع مدار کرکره برقی کدامند؟

مدار کرکره برقی ساده

امروزه در اغلب اماکن از مدار فرمان ساده استفاده می شود. این نوع از مدارهای فرمان در مکان هایی مانند مغازه ها , منازل و محل های تجاری استفاده می شوند. مدارهای ساده دارای قیمت مناسبی هستند که به دلیل خدمات پس از فروش خوبی که دارند موجب شده تا با استقبال مشتریان روبرو شود.

مدار فرمان سیمکارتی

نوع دیگری از مدار فرمان کرکره برقی وجود دارد که سیمکارت خور است. به این معنی که بار هر باز و بسته شدن پیامکی به صاحب درب کرکره ای ارسال می شود و او را از باز شدن در مطلع می کند. این مدار ها اغلب در مکان هایی نصب می شوند که نیاز به امنیت بالایی دارند. به طور مثال مشاغلی مانند صرافی ها و طلافروشی ها ملزم به استفاده از مدار فرمان سیمکارتی هستند تا در صورت وقوع دزدی و باز شدن درب به سرعت متوجه آن بشوند.

مدار کرکره برقی

مدار فرمان پارکینگی

مدار فرمان پارکینگی امکانات مختلفی را در اختیار افراد قرار می دهد. این نوع از مدارها که اغلب در پارکینگ منازل نصب می شوند می توانند امکانات زیر را به شما ارائه دهند.

سنسور

سنسورهای حرکتی می توانند وجود مانع را در مسیر تشخیص دهند. مدارهای فرمان پارکینگی که از انواع مدار کرکره برقی به شمار می روند در هنگام وجود مانع در سر راه باز و بسته شدن درب اتوماتیک به طور خودکار سرعت درب را کاهش می دهد تا درب به سرعت با مانع برخورد نکند. زیرا در این صورت موجب آسیب به موتور و قطعات دیگر خواهد شد.

تایمر

وجود تایمر در مدار فرمان کرکره برقی موجب می شود تا تایم مشخصی را برای باز و بسته درب اتوماتیک در نظر بگیرید. این ویژگی باعث سهولت در استفاده و آسایش مشتریان خواهد شد. مدار فرمان هایی که دارای این ویژگی ها هستند معمولا قیمت بالاتری از انواع دیگر دارند.

مدار فرمان کنترل گر

نوع دیگری از مدار کرکره برقی وجود دارد که قابلیت کنترل 4 موتور به طور همزمان را دارد. این نوع از مدارها دارای امکانات فوق العاده ای هستند و قیمت شنا از بقیه مدل های مدار فرمان گران تر است.

بهترین برند مدار فرمان

در حال حاضر بهترین برند مدار فرمان در بازارهای ایران برند ” بتا ” است. این برند انواع مدارهای فرمان را بر اساس نیازهای مختلف تولید می کند. قیمت مناسب و ویژگی های زیاد این نوع از مدار ها و کیفیت فوق العاده موجب شده تا جایگاه خوبی در بازار کشورمان پیدا کند. همان طور که اشاره کردیک اغلب مدل های مدار کرکره برقی شامل مدار ساده و فول هستند که مدل ساده آن کاربردی وسیعی دارد که در اغلب فروشگاه ها و منازل قابل استفاده است. و مدل فول آن نیز قابلیت نصب سنسور , چشمی , فلاشر و چراغ های چشمک زن را دارد.

ارتباط مدار فرمان و موتور کرکره برقی

معمولا موتورهای ساید اقدام به نصب مدار فرمان فول می کنند. مدار فرمان های سیمکارتی و دارای سنسور از جمله مدارهایی محسوب می شوند که باید بر روی موتورهای قدرتمند نصب شوند. موتورهای ساید جزو موتورهای قدرتمند و صنعتی هستند که توانایی زیادی در باز و بسته کردن درب های سنگین و با ابعاد زیاد دارند. موتورهای ساید عمر بالاتر و صدی کمتری دارند که موجب شده تا در برخی از منازل نیز نصب شوند.

اما اغلب مدار فرمان های ساده بر روی موتور های توبلار نصب می شوند. موتورهای توبلار جزو موتورهای سبک به شمار می روند که قابلیت تحمل وزن زیاد درب را ندارند. معمولا موتورهای توبلار دارای قدرت کمتری نسبت به موتورهای ساید هستند. قیمت ارزان تر , عمر کمتر و تولید صدا در هنگام باز و بسته شن از ویژگی های آن محسوب می شود. اما چگونه می توان از بروز صدای کرکره برقی جلوگیری کرد؟

مدار کرکره برقی

عدم تراز بودن

اگر تیغه کرکره برقی به خوبی تراز نباشد موجب می شود تا در هنگام باز و بسته شدن صدای نابهنجاری از آن تولید شود. همچنین عدم روغنکاری آن در طول سال موجب خشک شدن قطعات آن خواهد شد. بهتر است هر 6 ماه یکبار اقدام به روغنکاری آن کنید.

وجود آلودگی

هنگامی که آلودگی هایی مانند گرد و غبار درون تیغه ها نفوذ می کند باعث می شود تا در هنگام باز و بسته شدن تولید صدا کند. بهتر است اقدام به تمیز کرد و پاکسازی تیغه ها کنید.

عدم نصب صحیح

حتما برای نصب کرکره برقی از نصابان حرفه ای کمک بگیرید و کرکره برقی را از شرکتی خریداری کنید که خدمات پس از فروش خوبی را در اختیار شما قرار دهند.

2 دیدگاه

    • سلام ممنون از شما. بهتر است در این مواقع با افراد متخصص تماس بگیرید و برای اطمینان خودتان کاری انجام ندهید. برای اطلاعات بیشتر از نصاب کرکره برقی هم شما می توانید با کارشناسان ما در کهربا در تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *