در این مطلب شما را با معیارهای انتخاب دزدگیر منزل آشنا می کنیم. دزدگیرهایی که در بازار وجود دارند توسط برندها و شرکت های مختلفی ساخته می شوند که هر کدام از آن ها دارای ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فردی می باشند. در این بخش معیارهای انتخاب دزدگیر منزل را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم که به کمک آن ها بتوانید بهترین دستگاه را تهیه کنید.

معیارهای انتخاب دزدگیر منزل

معیارهای انتخاب دزدگیر منزل نکته مهمی در خرید آن می باشد. اغلب مشتریان با دیدن برندها و ویژگی های مختلف در انتخاب خود سردرگم می شوند و نمی دانند که باید چه مواردی را مد نظر قرار دهند. دزدگیر خانه جزو وسایل حفاظتی محسوب می شود که به وسیله آن می توانید به میزان قابل ملاحظه ای از سرقت جلوگیری کنید.

 

در نظر گرفتن کارآیی و نیاز

نیاز شما جزو مهم ترین معیارهای انتخاب دزدگیر منزل محسوب می شود. زیرا عدم انتخاب صحیح می تواند برای شما مشکل ساز شود. به طور مثال نوعی از دزدگیرها وجود دارند که هنوز هم در بازار می توان آن ها را پیدا کرد به نام دزدگیرهای آژیری. این نوع از دزدگیر ها که برای نصب در خانه مناسب نمی باشند با مشاهده کوچک ترین حرکت در مسیر سنسور شروع به آژیر کشیدن می کنند. پس هنگامی که شما با عملکردهای مختلف دزدگیر آشنا باشید می توانید راحت تر اقدام به خرید کنید. دزدگیرهای آژیری برای نصب در مکان هایی مانند کارخانه مناسب می باشند و برای جاهای پرتردد مانند خانه مناسب نیستند زیرا آلودگی صوتی ایجاد می کنند و نیاز شما را نیز برآورده نخواهند کرد.

نوعی از دزدگیرها وجود دارند که می توان آن ها را به عنوان یکی از مناسب ترین نوع دزدگیرها معرفی کرد و آن هم دزدگیر سخنگوست. این دزدگیرها به محض بروز خطر علاوه بر هشدارهای صوتی ” آژیر ” اقدام به برقراری تماس با مراکز پلیس و صاحب خانه می کنند. دزدگیرهایی که دارای این ویژگی می باشند دارای قطعه ای به نامه تلفن کننده هستند که توسط تلفن ثابت یا سیم کارت اقدام به برقراری تماس می کنند.

 

سیستم تلفن کننده

همان طور که اشاره کردیم دزدگیرها دارای قطعه ای به نام تلفن کننده هستند. این قطعه می تواند به کمک تلفن ثابت یا سیم کارت اقدام به برقراری ارتباط کند. تلفن کننده ثابت فقط می تواند تماس برقرار کند اما تلفن کننده های سیمکارتی علاوه بر قراری تماس قادر به ارسال پیامک نیز هستند. به همین دلیل نوع سیمکارتی آن از طرفداران بیشتری برخوردار است زیرا دارای نرم افزار و اپلیکیشن نیز هستند و می توان از راه دور اقدام به کنترل و مدیریت اوضاع کرد. این نوع از تلفن کننده ها دارای حافظه ای می باشند که لیست مخاطبین در آن ذخیره خواهد شد. نوعی از این سیستم به نام سیستم نظارت بر هشدار است که یک رویداد اضطراری را ثبت و مقامات مربوط اطلاع می دهد تا هرچه سریع تر خود را به خانه شما برسانند.

 

با سیم یا بی سیم بودن

دزدگیرها در دو نوع با سیم و بی سیم وجود دارند که می توان دزدگیرهای بی سیم را جزو محبوب ترین و همچنین زیباترین آن ها دسته بندی کرد. اگر می خواهید با یکی دیگر از معیارهای انتخاب دزدگیر منزل آشنا شوید پیشنهاد می کنیم دزدگی بی سیم را انتخاب کنید. زیرا زیبا هستند و با دکوراسیون داخلی خانه شما نیز سازگار می باشند. دزدگیرهای بی سیم نیاز به شارژ دارند و باید مدام مراقب بود تا باطری آن ها تمام نشود. در مقابل دزدگیرهای باسیم برای مکان های پرتردد مناسب اند زیرا نیازی به مراقبت از باطری و در نظر گرفتن زیبایی ندارند.

 

با سیم یا بی سیم بودن از معیارهای انتخاب دزدگیر منزل

 

نوع سنسور

به جرات می توان گفت که در نظر گرفتن نوع سنسور به عنوان یکی از مهم ترین معیارهای انتخاب دزدگیر منزل محسوب می شود. سنسور ها در انواع مختلف مانند حساس به لرزش ، حرکت و … هستند. قطعا نوع نیاز شما با انتخاب نوع سنسور ارتباط مستقیمی دارد . در انتخاب نوع سنسور باید با متخصص و کارشناسانی مشورت کنید که در محل فروش حضور دارند و می توانند به خوبی شما را راهنمایی کنید. انواع دیگری از سنسور نیز وجود دارد که می توان به مگنتی و نوری اشاره کرد. سنسورهای مگنتی به باز و بسته شدن درب و پنجره ها حساس هستند و سنسورهای نوری دقت بسیار بالاتری دارند.

 

امکانات جانبی

دزدگیرها علاوه بر امکانات اصلی دارای امکانات جانبی نیز هستند که می توانند زمینه را برای افزایش رفاه شما فراهم آورند. به طور مثال اگر یک دزدگیر دارای ریموت کنترل باشد شما مدیریت بهتری بر روی آن خواهید داشت. برای برخی از افراد داشتن ریموت کنترل به عنوان یکی از معیارهای انتخاب دزدگیر منزل به شمار می رود. دارا بودن سیستم اعلام حریق و سنسورهای دود به عنوان سایر امکانات جانبی محسوب می شوند. برخی دیگر نیز دارای سنسورهای حساس به گاز شهری هستند که به کمک آن می توان از بروز انفجار و خطراتی از این دست جلوگیری کرد. ناگفته نماند که وجود هر گونه امکانات جانبی تاثیر مستقیمی در قیمت آن خواهد داشت.

 

قیمت 

برای بسیاری از افراد قیمت حرف اول را می زند. زیرا در بودجه دارای محدویت هستند و می خواهند علاوه بر انتخاب یک دزدگیر عالی از امکانات آن نیز بهره مند شوند. برند ، امکانات اصلی ، امکانات جانبی ، با سیم و بی سیم بودن و … در قیمت تاثیر گذار است. بهتر است که قیمت مناسب و سازگاری با نیاز را به عنوان معیارهای انتخاب دزدگیر منزل در نظر بگیرید. خرید دزدگیرهای بی کیفیت در کوتاه مدت باعث ایجاد خسارات مالی برای شما خواهد شد.

 

گارانتی و خدمات پس از فروش

اغلب برندهای ایرانی و خارجی دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند که باعث آسایش و رفاه افراد خواهند شد. اگر می خواهید از گارانتی و خدمات پس از فروش بهره بگیرید باید دزدگیر خانه را از فروشگاه های معتبر و شناخته شده خریداری کنید تا در صورت بروز هر گونه مشکل اقدام به دعوت کارشناسان به محل کنید.

 

طراحی دزدگیر منزل

پنل مرکزی 

وجود پنل مرکزی در طراحی دزدگیر اماکن به معنی قلب تپنده برای آن است. در این بخش سیگنال های ورودی ، وضعیت دستگاه و … ذخیره می شود و سایر قطعات از جمله برد و منبع تغذیه به آن متصل خواهد شد.

 

نوع پنل مرکزی از معیارهای انتخاب دزدگیر منزل

 

حسگر 

حسگر یا سنسور از دیگر قطعات مهمی است که در طراحی دزدگیر خانه از آن استفاده می شود. این قطعه با توجه به ساختار آن نسبت به عواملی از جمله صدا ، حرکت و لرزش حساس می باشد.

 

آژیر

آژیر یا سیستم هشدار دهنده صوتی از مهم ترین قطعاتی است که در طراحی دزدگیر خانه وجود دارد زیرا اطرافیان را از وجود خطر آگاه می سازد. علاوه بر آژیر صوتی شاهد وجود چراغ چشمک زن هستیم که می تواند زمینه را برای فراری دادن سارقین مهیا کند. در این شرایط نیز سیستم تلفن کننده به کار می افتد و با لیست مخاطبینی که در تلفن خود دارد تماس می گیرد.

 

صفحه کلید و نمایشگر

تمام دزدگیرهای نسل جدید و پیشرفته دارای صفحه کلید و نمایشگر دیجیتال هستند که به انسان کمک می کند تا تنظیمات دلخواه را بر روی دستگاه اعمال کند. وجود نمایشگر دیجیتال نیز و چراغ های نشانگر از دیگر قطعاتی است که در طراحی این وسیله حفاظتی به کار می رود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *