نکات انتخاب سایبان مغازه

دانستن نکات انتخاب سایبان مغازه و در نظر گرفتن آن‌ها می‌تواند به میزان زیادی در خرید صحیح به شما کمک کند. ویژگی‌هایی مانند ابعاد، لایه پوششی، کیفیت، قیمت و …. مهم‌ترین نکات انتخاب سایبان مغازه هستند که در این مقاله به طور کامل و جامع به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. تا انتهای مقاله با تیم متخصص کهربا در همراه باشید. همچنین شما می‌توانید برای انتخاب سایبان مغازه، نصاب کرکره برقی با کارشناسان ما در تماس باشید.

نکات مهم در انتخاب سایبان مغازه 

نکات انتخاب سایبان مغازه چه کمکی به خرید بهتر می‌کند ؟ سایبان‌ها که در دو نوع دستی و برقی موجود هستند هر کدام کاربرد مخصوص به خود را دارند و در مکان‌های مورد نیاز نصب می‌شوند. سایبان‌ها به دلیل کارآیی فوق العاده‌ای که دارند در محل‌ مختلف مانند مغازه، رستوران ها، استخرهای روباز، پارکینگ و … قابل نصب هستند. امروزه به دلیل گسترش تکنولوژی در تمام جنبه‌های زندگی شاهد تولید سایبان‌های برقی هستیم. این سایبان‌ها با ریموت کنترل باز و بسته می‌شوند و آسایش زیادی را به اطرافیان می‌دهند. در سال‌های گذشته به این صورت نبود و برای استفاده از سایبان باید از نیروی بازو کمک گرفته می‌شد. در مقاله‌ای با عنوان ” تاریخچه سایبان برقی ” به طور دقیق به پیشینه این وسیله رفاهی پرداختیم. برای آشنایی بیشتر می‌توانید اقدام به مطالعه آن مقاله کنید. در ادامه به معرفی فاکتورهای مهم در نکات انتخاب سایبان مغازه می‌پردازیم.

سایبان ثابت یا متحرک 

ثابت

همان‌طور که از نام این سایه‌بان پیداست ثابت است و در اماکنی مانند پارکینگ‌ها نصب می‌شوند. اغلب سایبان‌های ثابت از نوع برقی هستند. وجود موتور و ریموت کنترل موجب سهولت در استفاده از آن خواهد شد. اغلب سایبان‌های برقی از موتور توبلار استفاده می‌کنند و با فشار دادن دکمه مورد نظر بر روی ریموت کنترل دستور لازم به موتور ارسال می‌شود و سایبان واکنش لازم را نشان خواهد داد. برخی از سایبان‌های برقی دارای سنسور هستند و به محض تشخیص بارش باران و برف به طور اتوماتیک بر روی محدود مورد نظر باز می‌شوند و آن را تحت پوشش قرار می‌دهند .

متحرک 

سایبان‌های متحرک دارای دو نوع دستی و برقی هستند که هر کدام از آن‌ها دارای مزایا و معایب مخصوص به خود می‌باشد. سایبان‌های دستی که معمولا از نوع چتری و کالسکه‌ای هستند مکانیزمی دقیقا مانند چتر دارند و از ستون فلزی و مستحکم برخوردار می‌باشند که می‌توانید آن را به راحتی باز یا بسته کنید. اما سایبان‌های برقی به وسیله ریموت کنترل هدایت می‌شوند و با فشار دادن دکمه مورد نظر سایبان باز و یا بسته می‌شود.

نکات انتخاب سایبان مغازه

چگونه سایبان مغازه را انتخاب کنیم ؟

ابعاد 

در نکات انتخاب سایبان مغازه ابعاد و سایز مساله بسیار مهمی است. ابعاد سایبان باید با مساحت مغازه سازگاری داشته باشد. استفاده از ابعاد زیاد برای مساحت‌های کوچک و بالعکس نه تنها کارآیی لازم را نخواهد داشت بلکه در زیبایی و جلوه بیرونی مغازه شما نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت. قبل از خرید سایبان ابتدا با افراد با تجربه مشورت کنید و از فروشندگان و شرکت‌های تولید کننده بخواهید که برای اندازه گیری به محل بیایند.

کیفیت 

کیفیت یکی از مواردی است که اغلب افراد آن را فدای قیمت می کنند. وظیفه سایبان محافظت از شما و مکان مورد نظر در برابر تابش آفتاب، بارش نزولات آسمانی، گرد و خاک و … است. پس باید در نکات انتخاب سایبان مغازه کیفیت را در جایگاه بالاتری در نظر بگیرید. هر چه کیفیت سایبان بیشتر باشد قطعا عمر طولانی‌تری نیز خواهد داشت. این نوع از سایبان‌ها شاید قیمت بالاتری داشته باشند اما مطمئنا در طول زمان مقرون به صرفه خواهند بود .

جلوه و زیبایی 

دکوراسیون مغازه بیرونی ترین جلوه در کسب و کار شما تلقی می‌شود. پس باید به آن اهمیت بدهید. سایبان‌هایی که برای مغازه تولید و عرضه می‌شوند معمولا تنوع زیادی در طرح و رنگ دارند. بهتر است مدلی را انتخاب کنید که با دکوراسیون خارجی مغازه هماهنگ باشند و به زیبایی آن بیفزاید.

هزینه 

هزینه و بودجه برای اغلب افراد جایگاه مهمی دارد . زیرا برخی از آن‌ها دارای محدودیت در بودجه می‌باشند. سایبان‌های مغازه معمولا در قیمت‌های مختلف و با کیفیت‌های متفاوتی وجود دارند که شادی انتخاب را برای شما دشوار کنند. اما در نظر داشته باشید که صرف هزینه بیشتر حتما به این معنا نیست که سایبان از کیفیت بالاتری برخوردار است بلکه عوامل بسیار زیادی مانند لایه پوششی، سازه فلزی و … در کیفیت آن تعیین کننده است.

در هنگام نصب سایبان از افراد متخصص بهره بگیرید زیرا نصب سایبان‌های مغازه کاری تخصصی است که همه افراد به آن واقف نیستند.

نکات انتخاب سایبان مغازه

دلیل استفاده از سایبان مغازه 

جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید 

برخی از مشاغل مانند اغذیه فروشان نباید با تابش مستقیم نور خورشید مواجه شوند زیرا مواد غذایی موجود در مغازه و فروشگاه فاسد خواهند شد. در شهرها و استان‌هایی از کشور که دمای هوا در فصول گرم سال افزایش چشمگیری پیدا می‌کند برای محافظت از اجناس درون مغازه باید از سایبان استفاده کنند.

ابعاد زیاد 

سایبان‌هایی که برای مغازه و فروشگاه‌ها تولید می‌شوند معمولا عرض زیادی دارند و قابلیت پوشش تا 5 متر را خواهند داشت. شما نمی‌توانید از سایبان‌های دیگر مانند چتری، پارکینگ و …. برای مغازه استفاده کنید زیرا محدوده تحت پوشش آن‌ها زیاد نیست.

مقاوم در برابر آب و آتش 

لایه پوششی سایبان‌های برقی با متریال مختلفی ساخته می‌شود. یکی از این متریال پلی کربنات نام دارد که دارای ویژگی‌هایی از جمله ضد حریق بودن است. محافظت از مغازه در برابر آتش و رطوبت از مهم‌ترین دلایل در استفاده از سایبان مغازه است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. زیرا امنیت محل کار شما را افزایش خواهد داد.

مقاوم در پوسیدگی

یکی از مهم‌ترین ویژگی سایبان‌های مغازه مقاومت بالای آن‌ها در برابر عواملی مانند پوسیدگی و فرسودگی است. در سال‌های گذشته که استفاده از سایبان‌های معمولی رواج داشت اغلب آن‌ها بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی بر اثر عواملی مانند جذب رطوبت و تابش نور خورشید دچار پوسیدگی و در نهایت پارگی می‌شدند. اما امروزه به دلیل بکارگیری متریالی مانند پارچه پلی استر و پلی کربنات شاهد افزایش مقاومت و در نتیجه بالا رفتن عمر آن‌ها هستیم.

افزایش زیبایی

وجود سایبان در مغازه و فروشگاه‌ها علاوه بر تمام مزایایی که به آن‌ها اشاره کردیم باعث افزایش زیبایی و جلوه دکوراسیون خارجی مغازه نیز خواهد شد. مشتریان دارای حافظه بصری و دیداری قوی هستند. اگر لوگو و نام فروشگاه خود را بر روی سایبان چاپ کنید تاثیر بیشتری در جذب آن‌ها خواهید داشت. سایبان‌های مغازه به نحوی تولید می‌شوند که قابلیت چاپ لوگو و تصاویر مختلف را دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *