نکات پیش از خرید دزدگیر اماکن

مهم ترین نکات پیش از خرید دزدگیر اماکن چیست و در هنگام انتخاب آن باید چه مواردی را مد نظر داشت ؟ نصب دزدگیر اماکن یکی از بهترین راه ها برای حفظ امنیت است زیرا سارقین به محض شنیدن صدای آن پا به فرار می گذارند و محل را ترک می کنند. در این مطلب قصد داریم به بررسی نکات پیش از خرید دزدگیر اماکن بپردازیم.

مواردی که پیش از خرید دزدگیر خانه باید به آنها توجه کرد !

دانستن نکات پیش از خرید دزدگیر اماکن بسیار مهم است. زیرا برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام از آن ها خصوصیات و ویژگی های منحصر به فردی دارند. قبل از اینکه دست به انتخاب و خرید بزنید باید نیاز خود را بسنجید و نوعی از دزدگیر را انتخاب کنید که با تمام نیازهای شما سازگار است. با نکات پیش از خرید دزدگیر اماکن همراه باشید.

آیا سیستم تلفن کننده دارد ؟

انواع دزدگیر اماکن شامل دو نوع تلفن کننده و بدون تلفن کننده است. نوع بدون تلفن کننده بسیار ساده است و از قیمت پایین تری نیز برخوردار می باشد. در این دزدگیرها هیچ تماسی با صاحب خانه ، مرکز پلیس ، آتش نشانی و … گرفته نمی شود بلکه فقط صدای هشدار به همراه چراغ چشمک زن فعال می شود و اطرافیان را از وقوع حادثه مطلع می کند.

نوع دیگری از دزدگیر اماکن وجود دارد که دارای سیستم تلفن کننده است. این دزدگیر در هنگام وقوع حادثه نه تنها هشدار و چراغ چشمک زن آن فعال می شود بلکه با شماره تلفن هایی که در حافظه آن ذخیره کرده اید نیز تماس برقرار می شود. شما می توانید شماره تلفن مرکز پلیس ، آتش نشانی ، دوستان و شماره خودتان را در حافظه آن ذخیره کنید. این نوع از انواع دزدگیرها نیز به دو مدل تقسیم بندی می شوند که می توان به سیستم تلفن کننده از طریق تلفن ثابت و سیمکارت اشاره کرد.

بی سیم است یا باسیم ؟

سنسور دزدگیر اماکن دارای دو نوع با سیم و بی سیم است. نوع باسیم ویژگی های مختلفی دارد. به طور مثال در نصب آن از سیم ها و کابل های زیادی استفاده می شود. اگر دکوراسیون محیط برای شما مهم است توصیه می کنیم از نوع باسیم آن استفاده  نکنید. قیمت این نوع از دزدگیرها ارزان تر از نوع بی سیم است اما اگر بخواهید هزینه نصب و کابل ها را محاسبه کنید تفاوت قیمت را شاهد نخواهید بود.

سنسورهای بی سیم نوع جدید و پیشرفته ای از سنسورها محسوب می شوند که علاوه بر زیبایی قابلیت نصب بدون هیچ گونه سیم را دارند. این سنسورها از طریق باطری تغذیه می کنند و به واسطه سیگنال های مخصوص به نام rf به سیستم مرکزی متصل می شوند. این سنسورها دارای قیمت بالاتری هستند و باطری آن ها نیاز به تعویض دارد.

مهم ترین نکات پیش از خرید دزدگیر اماکن

آیا تمام سنسورها را پشتیبانی می کند ؟

یکی از مهم ترین نکات پیش از خرید دزدگیر اماکن این است که دزدگیر قابلیت پشتیبانی از تمام سنسورها را داشته باشد. در حال حاضر مهم ترین سنسورها شامل سنسور دود ، حریق و شکست شیشه است. اما شاید بعد از گذت مدت زمانی بخواهید امنیت خانه را بالا ببرید و از سنسور مگنت درب هم بهره بگیرید. پس قبل از خرید توجه داشته باشید که آیا دزدگیر این قابلیت را در اختیار شما قرار می دهد یا خیر ؟ در شرایط کنونی باید امنیت محل را افزایش دهید زیرا سارقین دائما در حال پیدا کردن روش های جدید برای سرقت هستند و اگر شما نتوانید از سیستم های حفاظتی و همچنین قفل های پیشرفته استفاده کنید قطعا دچار مشکلات فراوانی خواهید شد.

آیا دزدگیر از برند معتبری است ؟

یکی از توصیه هایی که همیشه به مشتریان می کنیم این است که دزدگیر خانه را از برندهای معتبر داخلی تهیه کنید. این برندها دائما در حال ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی هستند و هر زمان که شما به آن ها احتیاج پیدا کنید در محل حاضر می شوند. برخی از افراد تصور می کنند که خرید دزدگیرهای خارجی نوعی مزیت محسوب می شود در صورتی که ممکن است ورود این محصولات به کشور به طور مقطعی باشد و هنگامی که شما به مشکل برخوردید هیچ مکانی برای دریافت خدمات پس از فروش نداشته باشید. در حال حاضر برندهای مشهوری در ایران وجود دارند که می توان به راحتی به آن ها اعتماد کرد. زیرا در طول سال های فعالیت امتحان خود را پس داده اند و رضایت مشتریان را به خود جلب کرده اند.

آیا مکان شلوغ است یا خلوت ؟ 

مورد دیگری که جزو مهم ترین نکات پیش از خرید دزدگیر اماکن حائز اهمیت است این است که شما قصد دارید دزدگیر را در مکان شلوغ نصب کنید یا خلوت ؟ اگر مکان مورد نظر خلوت است دزدگیرهای بی سیم گزینه مناسبی محسوب می شوند اما اگر قصد دارید این سیستم را در مکان شلوغ و پرتردد نصب کنید توصیه می کنیم از دزدگیرهای با سیم استفاده کنید. چون این مدل فاقد باطری است و یکسره کار کردن آن باعث تمام شدن باطری نمی شود.

نکات پیش از خرید دزدگیر اماکن که باید دانست

نکات مهم بعد از نصب دزدگیر امکان

کمک گرفتن از نصاب های حرفه ای

بهتر است نصب دزدگیر اماکن را به شرکت واگذار کنید. از نصاب های غیر ماهر و سیار استفاده نکنید زیرا در صورت بروز هرگونه مشکل مسئولیت آن را به عهده نمی گیرند. اغلب شرکت هایی که در حال فروش سیستم های حفاظتی مانند دزدگیر اماکن و آیفون های تصویری هستند دارای نصاب های بسیار ماهر و حرفه ای می باشند که می توانید با خیال راحت نصب سیستم را به آن ها بسپارید.

فعال کردن نرم افزار دزدگیر 

بعد از نصب دزدگیر باید از عملکرد آن مطمئن شوید. به همین دلیل لازم است تا چندین بار آن را تست کرده تا خیال شما از بابت کارکرد آن راحت شود. اغلب دزدگیرها دارای نرم افزار هستند. باید از نصاب بخواهید تا نرم افزار مربوطه را نیز برای شما فعال کند.

چکاپ دوره ای

بهتر است ماهی یکبار اقدام به بررسی و چک کردن دزدگیر کنید تا اگر مشکلی در قطعات آن وجود دارد به سرعت برطرف شود. قبل از اینکه به مسافرت های طولانی بروید از سالم بودن دزدگیر اطمینان حاصل کنید. برای تست کردن دستگاه باید آن فعال کنید و سپس وارد خانه شوید و اجازه دهید تا آلارم آن به صدا دربیاید. به مدت 15 ثانیه صبر کنید تا دزدگیر با تمام شماره تلفن هایی که در حافظه خود دارد تماس بگیرد و اطرافیان را از وقوع حادثه باخبر کند.

وارد کردن شماره تلفن افراد مورد اعتماد به دزدگیر

اگر دزدگیر اماکن دارای سیستم تلفن کننده است باید شماره تلفن افراد مورد اعتماد و همچنین مرکز پلیس را در آن ذخیره کنید تا در صورتی که شما در منزل نبودید و اتفاق غیر منتظره ای افتاد دزدگیر با آن ها تماس بگیرد. اگر دزدگیر دارای سنسور تشخیص دود است بهتر است که شماره مرکز آتش نشانی را هم در آن ذخیره کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *