چشمی حرکتی دزدگیر اماکن

در مطلب امروز می خواهیم به چشمی حرکتی دزدگیر اماکن بپردازیم و نحوه کار کرد آن را مورد بررسی قرار دهیم. امروزه با توجه به افزایش قیمت تجهیزات اداری، تجاری، تولیدی و ….  و افزایش بی سابقه قیمت لوازم خانگی منزل ، مراقبت از این وسایل و  استفاده از دزدگیر خانه و اماکن امری منطقی ، ضروری و واجب به نظر می رسد و هر فردی که از چنین وسایلی در محیط های رفت و آمدش استفاده می کند می بایست با بهره گیری از لوازم امنیتی و حفاظتی از امنیت این وسایل اطمینان حاصل نماید. همانطور که در مقالات قبلی اشاره کردیم ، امروز استفاده از دزدگیر اماکن نیز مانند دوربین های مدار بسته فراگیر و شایع شده است و تقریبا در همه ساختمان های صنعتی ، تجاری و مسکونی از لوازم امنیتی و حفاظتی مانند چشمی حرکتی دزدگیر اماکن استفاده می شود.

چشمی حرکتی دزدگیر اماکن

مهم ترین دلیل استفاده از دزدگیر های اماکن یا چشمی حرکتی

استفاده از لوازم امنیتی و حفاظتی مثل دزدگیر ها ، دوربین های مدار بسته اماکن (CCTV) و … می تواند تاثیر بسزایی در امنیت محل کار یا منزل شما داشته باشد زیرا در تحقیقات و بررسی ها مشخص شده است که سارقان در صورت مشاهده دوربین های مداربسته و چشمی حرکتی دزدگیر های اماکن قبل از اقدام به سرقت تا 60 درصد ممکن است از این کار دست بکشند و سراغ مکانی دیگر بروند. احتمال دستگیری پس از سرقت یا به نتیجه نرسیدن این سرقت می تواند باعث شود که سارقین از دستبرد زدن به مکان هایی که لوازم امنیتی مثل دزدگیر و دوربین دارند ، صرف نظر کنند.

مکانیزم و عملکرد چشمی حرکتی دزدگیر اماکن

یکی از مهم ترین و اساسی ترین قطعه ها در دزدگیر های اماکن همین سنسور های مادون قرمز (PIR) یا چشمی های حرکتی هستند. این سنسور ها با تشخیص و شناسایی حرکت بدن فرد یا انرژی مادون قرمز کار می کنند. چشمی های حرکتی محیط تحت پوشش خود را مثل یک سیستم مدیریت می کنند و در صورت اینکه جسمی با حدی از گرمایی که برایشان تعریف نشده است در حال حرکت باشد ، چشمی حرکتی دزدگیر اماکن حرکت آن جسم را درک می کند و به عنوان یک خطر احتمالی ، این موضوع را به بخش اصلی دزدگیر اماکن اطلاع می دهد.

سنسور های حیوان خانگی به چه شکل اند و چگونه کار می کنند؟

اگر شما در منزل یا محل کار خود از حیوانات خانگی نگه داری می کنید ، می بایست به جای استفاده از سنسور های مادون قرمز حرکتی از سنسور های جرمی مثل سنسور 15 کیلو ، سنسور 35 کیلو و … بهره ببرید ، زیرا سنسور های مادون قرمز حرکتی به ازای هر بار حرکت حیوان خانگی شما اخطار گزارش می دهند و باعث می شود که شما نتوانید ورود افراد غیر مجاز را متوجه شوید. زیرا پرسه زدن حیوان خانگی در برابر چشمی دزدگیر سبب می شود که آن را جزو حرکات غیر عادی تشخیص دهد و سیگنال های مربوط به اخطار را ارسال کند.

در چه صورت آلارم اشتباه ارسال می شود؟

شایع ترین دلیل اشتباهات آلارمی کم شدن شارژ باتری سنسور های چشمی حرکتی وایرلس است که اگر شما به موقع اقدام به شارژ این باتری ها نمایید ، دیگر با این مشکل مواجه نخواهید شد. از دیگر مواردی که معمول و شایع نیستند ، می توان به آلارم های اشتباهی که بر اثر نصب سنسور در جای اشتباه پیش می آیند ، اشاره کرد. اگر موقعیت چشمی حرکتی به شکلی باشد که نور به طور مستقیم بر روی آن بتابد ، دو سنسور رو به روی هم قرار بگیرند و یا سنسور ها در نزدیکی اجسام در حال حرکت مثل پرده باشند ، ممکن است آلارم های اشتباه برای شما ارسال شود.

به طور مثال باز و بسته شدن درب، حرکت پرده و وزش باد از مهم ترین عوامل صدور آلارم اشتباه است و می تواند شما را دچار اشتباه کند. میزان خطا در این شرایط به قدری زیاد می شود که ممکن است سارق به محل وارد شود و شما همچنان تصور کنید که دلیل آلارم دزدگیر، حرکت پرده یا پرسه زدن حیوان خانگی است.

به دلیل این که چشمی حرکتی دزدگیر اماکن بر اساس مادون قرمز عمل می کند ، شما می بایست از قرار دادن این سنسور ها در محیط های گرم مثل مکان هایی که دارای رادیاتور هستند ، اجتناب نمایید. سنسور های چشمی دزدگیر اماکن می بایست در مکان خشک و دارای دمای اتاق { 20 درجه سانتی گراد} متصل شوند. رطوبت و بخار می توانند در طولانی مدت ، شکل کار و حساسیت سنسور ها در طول زمان کاهش دهند و در فرایند کاری آنها اختلالاتی را ایجاد کنند.

بهترین مکان برای نصب چشمی دزدگیر منازل کجاست؟

در داخل آپارتمان ، بهترین مکان برای نصب این سنسور ها، گوشه های اتاق می باشد ، زیرا در صورت استفاده از چنین روشی ، تمام نقاط یک اتاق تحت پوشش قرار میگیرد.

نقاط حساس منزل یا محل کار شما نیز می بایست دارای چشمی حرکتی دزدگیر اماکن باشد. این نقاط عبارتند از ورودی ها ، پنجره ها ، راهرو ها و….. .

اگر ساختمان مورد نظر شما کاملا شخصی است و رفت و آمد به آن تحت نظارت شما صورت می پذیرد ، برای امنیت بهتر و  بیشتر ساختمان مد نظر می توانید چشمی حرکتی دزدگیر اماکن را در پاگرد راهرو ها نصب کنید تا پیش از انجام عملیات سرقت ، از حضور افراد غیر مجاز در ساختمان خود آگاه شوید.

سخن اخر در مورد چشمی حرکتی

دزدگیر های اماکن انواع مختلفی دارند ،  از جمله چشمی حرکتی PIR ، چشمی حرکتی ماکروویو و بیم خطی . شما میبایست یک پک کامل دزدگیر را با توجه به مصرف خود تهیه نمایید و در ساختمان خود به کار ببرید تا بتوانید هنگامی که در محل کار یا منزل خود حضور ندارید، خاطری آسوده داشته باشید. در این مطلب تلاش کردیم تا شما را با ویژگی ها و موضوعات مرتبط با چشمی حرکتی دزدگیر های اماکن آشنا کنیم و امیدواریم که این مطالب نیز برای شما مفید واقع شده باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *