آشنایی با آیفون تصویری

در این مطلب به آشنایی با آیفون تصویری شامل اجزا و ساختار آن ها می پردازیم. آیفون تصویری چندین سال است که جایگزین آیفون های معمولی شده است. زیرا مزایای زیادی را شامل حال مشتریان می کند. این آیفون ها نه تنها صدا را رد و بدل می کند و تصویر شخص را نمایش می دهد بلکه به دلیل دارا بودن حافظه داخلی می تواند فیلم برداری و عکس برداری را انجام دهد. در ادامه به آشنایی با آیفون تصویری خواهیم پرداخت.

آشنایی با آیفون تصویری کمکی به ما می کند ؟

آشنایی با آیفون تصویری چه نکاتی را به ما یادآور می شود ؟ در سال های نزدیک و نه چندان دور در کشور عزیزمان ایران از درب های قدیمی که به نام کوبه ای معروف بودند استفاده می شد. بعد از آن شاهد طراحی و عرضه زنگ های برقی بودیم. اما با گذشت زمان و پیشرفت فناوری آیفون هایی وارد بازار شد که فقط صدای فردی که پشت درب بود را منتقل می کرد و پس از آن با ورود آیفون های تصویری به بازار امکانات بسیار بیشتری علاوه بر انتقال صدا مانند تصویر هم به مانیتور داخل ساختمان انتقال پیدا کرد. این امر سبب بالا رفتن امنیت منازل شد. همچنین در برخی از مدل های این دستگاه علاوه بر انتقال تصویر، قابلیت های دیگری نظیر اضافه شدن حافظه، امکان ضبط تصاویر نیز بر آن افزوده شد که بر روی قیمت آیفون تصویری نیز موثر بود. با توجه به بالا رفتن میزان کاربرد آیفون تصویری تصمیم گرفتیم این مطلب را تحت عنوان ” آشنایی با آیفون تصویری + اجزا و ساختار آنها ” را برای شما تهیه کنیم تا اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید.

پنل خارجی آیفون تصویری

پنل خروجی یا صفحه کلید آیفون تصویری که در بیرون از ساختمان نصب می شود باید به گونه ای باشد شود که در برابر عوامل محیطی از جمله نفوذ آب و گرد و غبار مقاومت کافی را داشته باشد. یکی از مهم ترین عواملی که می تواند کیفیت و عملکرد آیفون تصویری را تحت تاثیر منفی قرار دهد تابش مستقیم نور خورشید و دریافت اشعه های مضر از آن است. به همین دلیل توصیه می شود از محافظ پنل استفاده کنید تا حالتی مانند سایه بان بر روی آن ایجاد کند. با این کار دوام و مقاومت پنل را افزایش می دهید و به تبع آن عمر دستگاه نیز بیشتر می شود.

کابل ارتباطات تصویری

آیفون تصویری دارای کابل است. به منظور آشنایی با آیفون تصویری باید بگوییم که این کابل ها غالبا فویل دار هستند و در دو سطح جداگانه شامل سطح 0.4 و 0.6 میلی متر مربع تولید می شوند. بهترین نوع کابل برای آیفون تصویری کابل مسی است. زیرا دارای ویژگی های جالبی هستند که یکی از آن ها عدم ایجاد نویز است. این مساله می تواند به دریافت هر چه بهتر صدا و تصویر با بهترین کیفیت کمک کند. معمولا کابل های مسی هیچ مقاومتی در طول مسیر ایجاد نمی کنند و شما می توانید صدا و تصویر را بهترین با کیفیت دریافت کنید. در انتخاب نوع صحیح کابل، باید به موارد زیادی از جمله تعداد طبقات ساختمان مسکونی یا تجاری ، مدل و نوع آیفون تصویری و همچنین شیوه لوله گذاری توجه زیادی شود. عدم رعایت هر کدام از این موارد می تواند نتیجه کار را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

دوربین آیفون تصویری

دوربین های آیفون تصویری به چند دسته تقسیم می شوند که می توان به رنگی و سیاه سفید اشاره کرد. همچنین سایر تقسیم بندی ها در خصوص لنزدار یا بدون لنز و میکروفن دار (با صدا) یا بدون میکروفن (بی صدا) نیز وجود دارد. آیفون های تصویری معمولا در شب دید خوبی ندارند مگر اینکه آیفونی را انتخاب کنید که دارای دوربین دید در شب باشد. این دوربین ها به وسیله اشعه مادون قرمز فعالیت می کنند و می توانند سطح وسیعی را در طول شب به شما نمایش دهند. طبیعتا قیمت آیفون تصویری با قابلیت دید در شب از آیفون های معمولی بیشتر است.

دوربین آیفون تصویری

دستگاه تغذیه و کنترل مرکزی و قفل باز کن

دستگاه تغذیه و سیستم مرکزی را می توان به عنوان مهم ترین اجزای آیفون تصویری معرفی کرد که هر کدام از آن ها وظیفه مهمی را بر عهده دارند. همچنین قفل درب بازکن ها در چندین مدل و نوع از جمله اهرمی، زنجیری و ثابت و… طراحی و عرضه شده اند که با توجه به نیاز مشتریان و محل مورد نظر از آن ها استفاده می شود. هر مکانی با توجه به ویژگی هایی که دارد می تواند گزینه مناسبی برای بکار گیری از هر کدام از قفل باز کن ها باشد.

گوشی و صفحه نمایش

صفحه نمایش یا مانیتور ها در سایز ها و ابعاد مختلف طراحی می شوند. قطعا مانیتورهای بزرگ بیشتر از مانتیورهای کوچک مورد علاقه مشتریان است. اما یک نکته مهم در این خصوص وجود دارد که باید حتما آن را مد نظر قرار دهید و آن هم این است که بزرگی مانیتور دلیلی بر کیفیت بیشتر تصویر نیست. چون کیفیت تصویر بستگی به عوامل دیگر از جمله رزولوشن و وضوح دارد. مانیتورها حداکثر در ابعاد 10 اینچی تولید می شوند.

گوشی از دیگر از اجزای آیفون تصویری است. لازم به ذکر است که در حال حاضر برندهای معتبر برای هماهنگ شدن با نیاز و سلیقه مخاطبین خود اقدام به تولید آیفون های تصویری بدون گوشی کرده اند. صفحه نمایشگر این آیفون ها به میزان قابل ملاحظه ای بزرگ است که آن ها را با نام آیفون تبلتی نیز می شناسند. از اسپیکر و میکروفن برای رفت و برگشت صدا استفاده می شود.

انواع سیم کشی آیفون های تصویری کدامند ؟

به منظور آشنایی با آیفون تصویری باید اشاره ای به انواع سیم کشی آن نیز داشته باشیم. مدل سیم کشی در آیفون های تصویری بر اساس پارامترهای مختلفی مانند تفاوت در سیم کشی ساختمان ها ، تفاوت در محل نصب آیفون ، هزینه سیم کشی ، برند و … مشخص می شود.

انواع سیم کشی آیفون های تصویری

سیم کشی لاین به لاین آیفون تصویری

سیم کشی لاین به لاین (خط به خط) آیفون تصویری یکی از روش های سیم کشی محسوب می شود که بسیار متداول می باشد. در این نوع سیم کشی، یک رشته کابل مشترک وارد محلی به نام جعبه تقسیم ساختمان می شود و از آنجا به کمک قطعه ای به نام سوئیچر به پنل درب ارسال می شود. این روش از سیم کشی، از جوانب مختلفی مانند اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است و برای اغلب مدل های آیفون تصویری می توان از همین روش استفاده نمود.

سیم کشی مجزا آیفون تصویری

منظور از سیم کشی مجزا این است که برای هر واحد مسکونی یک کابل کشیده می شود. به این صورت هر واحد صدا و تصویر را با کیفیت بالاتری دریافت می کند. این روش تاثیر بیشتری در حفظ کیفیت دارد تا سایر روش ها. در این نحوه از کابل کشی از هر واحد یک کابل تا جعبه تقسیم فرستاده خواهد شد و از آنجا یک کابل مشترک به کمک سوئیچر به پنل وصل می شود. یکی از معایبی که این روش دارد این است که به دلیل بکارگیری از تعداد بالای کابل و سیم ، هزینه زیادی به مشتری تحمیل می شود ولی به دلیل دریافت کیفیت بالاتری از صدا و تصویر این روش از محبوبیت قابل قبولی برخوردار است و بسیاری از افراد حاضرند هزینه بیشتری پرداخت کنند و از سیم کشی مجزا استفاده کنند.

سیم کشی موازی آیفون تصویری

در این روش از سیم کشی، یک عدد کابل با تعداد رشته های زیاد به عنوان کابل مشترک در نظر گرفته می شود و از هر واحد به واحد دیگر تقسیم می شود. در مجتمع هایی که تعداد واحدها زیاد است، استفاده از این روش کابل کشی به دلیل نیاز به تعداد بالای سیم هزینه زیادی دارد و اقتصادی نیست. معمولا از این روش استفاده نمی شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *