عیب یابی آیفون تصویری

در این مطلب قصد داریم شما را با آموزش عیب یابی آیفون تصویری آشنا کنیم. در چند سال اخیر آیفون های تصویری تبدیل به یکی از مهم ترین ابزارهای رفاهی در خانه شده است به نحوی که کمتر خانه ای را پیدا می کنید از این نوع آیفون ها استفاده نکند. بسیار طبیعی است که استفاده طولانی مدت از آیفون سبب استهلاک و در نهایت بروز مشکلاتی خواهد شد که برخی از این ایرادات مربوط به استفاده از نصاب های غیر حرفه ای می باشد. با خواندن این مطلب که درباره آموزش عیب یابی آیفون تصویری می باشد تا حدود زیادی به مشکلات ناشی از این دستگاه آشنا می شوید. این مطلب برای تمام برندها از جمله الکتروپیک ، تابا ، تکنما و … کاربرد دارد.

آموزش عیب یابی آیفون تصویری

با آموزش عیب یابی آیفون تصویری با مشکلات دستگاه آشنا شوید. آیفون های تصویری یکی از تجهیزات ساده ولی کارآمد در زندگی امروز است که می تواند عملکردی فراتر از باز کردن درب داشته باشد و به همین دلیل است که  قیمت آیفون تصویری نسبت به آیفون های قدیمی بالاتر است. زیرا در نمونه های قبلی آیفون ، مهم ترین وظیفه و مسئولیت باز کردن درب بود. اما می توان گفت که ایفون های امروزی در برخی موارد نقش دزدگیر خانه را نیز ایفا می کنند. به دلیل گسترش فناوری و نفوذ آن در تمام صنایع جهان شاهد توسعه این ابزار رفاهی هستیم که زندگی را برای افراد راحت تر کرده است. با آموزش عیب یابی آیفون تصویری بهتر از قبل با این سیستم آشنا خواهید شد.

خاموش شدن آیفون تصویری

بهتر است قبل از اینکه به مشکلات مهم و تخصصی آیفون تصویری که شاید میتوان گفت  مانند دزدگیر اماکن عمل می کند بپردازیم شما را با موارد ساده آشنا کنیم. یکی از مشکلات متداول که در برخی از برندها وجود دارد این است که آیفون تصویری خود به خود خاموش می شود. واقعیت این است که با هر بار خاموش شدن دستگاه نیازی نیست به دنبال یک قطعه سوخته بگردید و یا سریعا با تکنسین و متخصصین تماس بگیرید. بلکه خاموش شدن آیفون تصویری می تواند به دلایل ساده از جمله قطعی برق دستگاه رخ دهد. برای رفع این مشکل ابتدا باید از سلامت کامل خط تغذیه آیفون اطمینان حاصل کنید.

سایر مواردی که باید به دقت بررسی شوند سالم بودن منبع تغذیه و اتصالات آن است. منبع تغذیه یکی ابزارهایی است که می تواند ولتاژ برق شهری را تعدیل کند و آن را به برق مورد نیاز آیفون تصویری تبدیل کند. زیرا برق شهر قدرت زیادی دارد و اگر بدون واسطه وارد آیفون شود سبب سوختن تمام قطعات آن خواهد شد.   

عمل نکردن درب باز کن ها 

یکی دیگر از عیب های متداول در آیفون های تصویری و صوتی این است که درب باز کن ها عمل نمی کنند. برای آموزش عیب یابی آیفون تصویری و درب باز کن ها باید به این نکته توجه کنید که آیا این مشکل مربوط به همه واحدهاست یا خیر . اگر ایراد مربوط به تمام واحدها باشد به احتمال زیاد در تامین برق قفل دچار مشکل شده اید و یا قفل درب دچار خرابی شده است. برای اطمینان از این موضوع باید اتصالات سیم ها را چک کنید. سیم هایی که در این امر دخیل هستند به نام سیم های F و E شناخته می شوند. اگر خودتان قادر به انجام این کار نیستید می توانید از یک فرد ماهر بخواهید تا اتصالات را برای شما چک کند.

آموزش عیب یابی آیفون تصویری

عدم انتقال صدا از پنل 

برای آموزش عیب یابی آیفون تصویری باید به صدایی که از طرف پنل پخش می شود توجه کنید. اگر هیچ صدایی از آن به گوش نمی رسد دو حالت دارد. حالت اول اینکه فقط از پنل شما صدا نمی رسد که در این شرایط باید گوشی و اتصالات همان واحد را بررسی کنید و به دنبال ایراد باشید. در غیر این صورت باید پنل کلی را چک کنید. در حالت عادی با قطع شدن سیم A شاهد بروز این مساله هستیم. بعد از بررسی این سیم می توانید به سراغ میکروفن نیز بروید و سلامت آن را مورد بررسی قرار دهید.

زنگ نخوردن واحد ها 

از جمله عیب های متداول در عیب یابی آیفون تصویری این است که در هیچ کدام از گوشی هایی که در داخل واحد ها قرار دارد زنگی به صدا در نمی آید. این مشکل می تواند به عنوان یک ایراد کلی مطرح شود.  معمولا سیم D در خروجی منبع تغذیه و پنل برای زنگ واحد ها تنظیم می شود. پس در هنگام بروز این مشکل باید اتصالات مربوط به سیم D را بررسی کنیم. این موضوع در عیب یابی آیفون تصویری تابا و برندهای دیگر انجام می شود.

قطع شدن صدای پنل برای یک گوشی

اگر صدای پنل برای یک گوشی خاص قطع شود باید به سراغ گوشی و میکروفن یا برد الکترونیک دستگاه برویم. همان طور که می دانید ساختار داخلی آیفون های تصویری به طور کلی با آیفون های صوتی متفاوت است. قرار گرفتن برد الکترونیکی در آیفون های تصویری سبب می شود تا تمام فرامین و دستورهای لازم از طریق آن منتقل شود. اگر صدای پنل فقط برای یک گوشی قطع می شود باید میکروفن گوشی و برد الکترونیک آن برویم .

آموزش عیب یابی آیفون تصویری

سایر عیب های آیفون تصویری 

در بخش قبل که در خصوص آموزش عیب یابی آیفون تصویری سخن گفتیم اغلب عیوب مرتبط با قطعه خاص یا اتصالات مربوط به آن بود. اما برخی از عیوب با وجود سالم بودن تمام قطعات نیز در آیفون وجود دارند که می توان به یکی از متداول ترین آن ها یعنی نویز اشاره کرد. در ادامه به ایرادات مشابه اشاره می کنیم و راه های برطرف کردن آن ها را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

موج دار بودن تصویر در آیفون 

زمانی که تصویر در آیفون موج دار نشان داده می شود معمولا تمام قطعات و اتصالات سالم اند و باید به دنبال نوع دیگری از عیب ها بگردید. معمولا این نوع از ایرادات مانند موج دار بودن تصویر به دلیل یک کار اشتباه در مراحل انتهایی نصب آیفون تصویری است. دلیل بروز این مشکل قرار گرفتن یک کابل جریان برق قوی در مجاورت کابل انتقال تصویر است که سبب ایجاد نویز می شود. به همین دلیل است که توصیه می شود در هنگام کابل کشی و نصب آیفون تصویری از کابل های روکش دار و مسی استفاده شود.

سوت کشیدن پنل آیفون 

در آموزش عیب یابی آیفون تصویری اگر با مشکلاتی از جمله سوت کشیدن پنل مواجه شدید نباید به سراغ بررسی کردن اتصالات بروید. زیرا این مشکل هیچ ارتباطی به سوت کشیدن پنل ندارد بلکه باید میکروفن یا گوشی را چک کنید. در بسیاری از مواقع شاهد شل بودن میکروفن و یا خارج شدن آن از محل خود هستیم.

صوت هست ، تصویر نیست 

فرآیند انتقال صدا به عنوان یک فرآیند جداگانه از انتقال تصویر شناخته می شود. اگر در مواقعی شاهد بروز ایرادهایی از جمله وجود صوت اما نبودن تصویر بودید باید به سراغ کابل شماره 4 بروید. زیرا این کابل ارتباط مستقیمی با رفت و برگشت تصویر دارد. بعد از اینکه از سالم بودن آن اطمینان حاصل کردید دوربین مقابل درب را چک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *