بررسی انواع ریموت کرکره برقی و مزایای آنها

انواع ریموت کرکره برقی

درب های کرکره ای به این دلیل که از راه دور کنترل میشوند نیز به یک ریموت دارند. انواع ریموت کرکره برقی در بازار موجود هستند که میتوانند باز و بسته کردن درب های کرکره ای را برای شما راحت کنند. در این مقاله به انواع ریموت کرکره برقی و بررسی آن ها خواهیم پرداخت. همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از نصب کرکره برقی و قیمت کرکره برقی با کارشناسان ما در کهربا در تماس بگیرید.

انواع ریموت کرکره برقی

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟
دزدگیر اماکن
برای اطلاع از قیمت دزدگیر اماکن بر روی دکمه زیر کلیک کنید
کهربادر

3 مدل ریموت کرکره برقی

باز و بسته کردن درب های اتوماتیک به وسیله ریموت انجام میشود. انواع ریموت کرکره برقی در سه مدل موجود است. مدل کد لرنینگ , مدل دیپ سوئیچ و بلوتوثی . این ریموت ها برای اینکه بتوانند به موتور فرمان باز و بسته شدن درب را بدهند باید با آن ها ست و کددهی شوند. در ادامه به معرفی هر کدام از انواع ریموت میپردازیم. برای مشاوره سرویس و نصب کرکره برقی با ما در ارتباط باشید.

1-ریموت کد لرنینگ

یکی از رایج ترین مدل ریموت درب کرکره ای ریموت کد لرنینگ است که برای ست کردن آن با موتور کرکره ای باید کار زیر را انجام دهید.

باید درب رسیور را باز کنید و کلید شناسایی کنترل را پیدا کنید و دو ثانیه انگشت خود را بر روی آن نگه دارید. پس از رها کردن دکمه صفحه LED داخل رسیور روشن میشود. بعد از روشن شدن صفحه باید بلافاصله کلید اول ریموت را به مدت دوثانیه فشار دهید. بعد از این مرحله LED تایید ریموت را با چند چشمک اعلام میکند.

بدین ترتیب ریموت کد لرنینگ با موتور درب کرکره ای به خوبی ست میشود و از این به بعد خواهید توانست درب کرکره ای را به وسیله ریموت باز و بسته کنید.

2-ریموت دیپ سوئیچ

از ریموت های دیپ سوئیچ اغلب برای موتورهای ساید استفاده میشود زیرا این ریموت ها نسبت به ریموت های کد لرنینگ قوی تر هستند و موتورهای ساید نیز نیاز به ریموتی قوی تر از موتورهای توبولار دارند. نحوه ست کردن این ریموت ها برای درب کرکره ای به صورت زیر است.

برای تنظیم ریموت دیپ سوئیچ با موتور ساید باید ابتدا درب ریموت را باز کنید. برای باز کردن درب ریموت باید ابتدا پیچ های ریزی که در پشت درب هستند را به وسیله پیچ گوشتی باز کنید. بر روی برد ریموت 8 عدد کلید وجود دارد. این 8 عدد کلید را باید بچینید. هر طور که آن ها چیدید باید بر روی رسیور هم نیز همین چینش را انجام دهید. با انجام این کار ریموت به وسیله رسیور شناخته خواهد شد و با آن تنظیم میشود.

3-ریموت بلوتوثی

ریموت بلوتوثی نیز نوع دیگری از ریموت های درب کرکره ای است که میتوان به وسیله آن درب برقی را به راحتی باز و بسته کرد. ریموت بلوتوثی کمتر از مدل های دیگر مورد استفاده قرار میگیرد. نکته ای که در تنظیم این ریموت ها با موتور دستگاه وجود دارد این است که این ریموت ها برای تنظیم شدن نیازی به رسیور اصلی ندارند. نحوه تنظیم کردن این ریموت با موتور به شکل زیر است:

برای ست کردن ریموت و موتور باید ریموت خام و ریموتی که از قبل کددهی شده است را به همدیگر نزدیک تر کرد. به این صورت مچ خواهند شد.

امنیت ریموت های بلوتوثی

واقعیت این است که امنیت ریموت های بلوتوثی از مدل کد لرنینگ و دیپ سوئیچ پایین تر است. اما این مساله باعث از دسترس خارج شدن آن نخواهد شد و برخی از افراد استفاده از آن را نسبت به ریموت های دیگر ترجیح میدهند.

تفاوت ریموت های فابریک و غیر فابریک در چیست؟

همیشه بهترین گزینه برای استفاده ریموت ها فابریک هستند اما اگر در مواقعی مجبور به استفاده از ریموت های غیر فابریک شدید و تفاوت آن ها را نمیدانستید مطلب زیر را مطالعه کنید:

سازگاری و کیفیت 

قطعا کیفیت ریموت های فابریک بیشتر از ریموت های غیر فابریک است و بهترین گزینه برای شما به شما می آیند.

سفارش های متفرقه 

ریموت های غیر فابریک به طور کلی ریموت هایی هستند که جدا از موتور ساخته میشوند و تولید آن ها بر اساس شرکت های مختلف صورت میگیرد.

قیمت 

معمولا ریموت های اصلی قیمت بالاتری نسبت به ریموت های غیر فابریک دارند. اما قیمت پایین این ریموت ها باعث میشود که برخی از افراد استفاده از آن ها را نسبت به مدل های فابریک ترجیح بدهند. بسیاری از افراد اگر ببینند که ریموت های غیر فابریک سازگاری بالایی مانند ریموت های فابریک دارند از آن ها ستفاده میکنند.

برد ریموت ها چند متر است؟

برد ریموت ها در انواع فابریک و غیر فابریک با یکدیگر فرق میکند . برد ریموت های کد لرنینگ , دیپ سوئویچ و بلوتوثی در نوع فابریک آن ها بسیار بیشتر از نوع غیر فابریک است. اما در حالت کلی اگر آنتن ریموت فابریک در فرمان مدار به خوبی نصب شود از 45 متر تا 50 متر برد دهی دارد و میتوان از این فاصله اقدام به باز و بسته کردن درب کرکره برقی کرد.

ناگفته نماند که ریموت های غیر فابریکی نیز وجود دارند که از فاصله صد متری نیز توانایی ایجاد ارتباط با موتور دستگاه را دارند و میتوانند کرکره را بالا و پایین ببرند.تفاوت ریموت های فابریک و غیر فابریک در چیست؟

آیا تمام ریموت ها برای مچ کردن با یکدیگر همخوانی دارند؟

در ست کردن ریموت ها با یکدیگر باید چند نکته را در نظر بگیرید :

1-ریموت ها را میتوان از طریق ریموت های قدیمی که بر روی موتور تنظیم بودند ست کرد.

2-اگر ریموت توانایی کپی شدن و ست شدن نداشت باید آن را از طریق برد یا رسیور تنظیم کرد.

نکات مهم 

اگر مجبور به استفاده از ریموت های غیر فابریک شدید از هماهنگی و سازگاری آن با دستگاه مطمئن شوید. زیرا فرکانس ریموت ها با یکدیگر بسیار متفاوت است و امکان ست نشدن آن ها با دستگاه بسیار زیاد است. البته شما می توانبد برای راحتی خود بجای استفاده از کرکره برقی از درب پارکینگ که برای باز و بسته کردن آن از جک استفاده می شود، بهره مند شوید که این مدل درب پارکینگ هم از امنیت بالایی برخوردار است که دیگر نیازی نیست شما از خودرو خود پیاده شوید و هم اینکه شما با یکبار هزینه کردن برای جک این مدل درب خود را از هزینه های جانبی دیگر راحت می کنید. قیمت جک پارکینگ با توجه به انواع و اقسام متفاوت درب پارکینگ متفاوت می باشد که شما با توجه به نیازتان می توانید انتخاب صحیحی داشته باشید.

استفاده از کرکره برقی چه مزایایی دارد ؟

پس از اینکه به بررسی و معرفی انواع ریموت کرکره برقی پرداختیم نوبت به این می رسد که به مزایای استفاده از کرکره برقی نیز اشاره کنیم. کرکره های برقی جزو درب های نسل جدید محسوب می شوند که از طرفداران بی شماری بهره مند هستند. این درب ها قابل نصب در تمام مکان ها از جمله فروشگاه ها ، مغازه ها ، پارکینگ ها و منازل مسکونی هستند که باعث زیباتر شدن مکان مورد نظر نیز خواهد شد. در ادامه مطلب به معرفی برخی از مهم ترین مزایای این نوع از درب ها اشاره خواهیم کرد.

سرعت

سرعت به عنوان یکی از فاکتورهای مهم و مزایای کرکره های برقی محسوب می شود. زیرا برای باز و بسته کردن آن نیازی به استفاده از زور بازو نیست و فقط با فشار دادن یک دکمه می توانید درب را باز و بسته کنید. این موضوع به عنوان یک مزیت مهم برای افراد سالمند نیز محسوب می شود. هر چه متریال و قطعات بکار رفته در کرکره برقی از کیفیت بالاتری برخوردار باشد شاهد سرعت و عملکرد عالی در آن هستیم. کرکره های برقی دارای انواع مختلفی هستند که می توان به کرکره های پلی کربنات ، آلومینیومی ، فولادی ، پانچ و … اشاره کرد. هر کدام از این کرکره ها دارای ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد خود هستند.

امنیت

بسیاری از افراد به دلیل افزایش امنیت محل زندگی یا کار ، از کرکره های برقی استفاده می کنند. این نوع از درب های نسل جدید با نیروی برق کار می کنند و معمولا توسط سارقان قابل باز و بسته شدن نیستند. این امر سبب شده که غیر قابل نفوذ و غیر قابل دسترسی باشند. البته شما می توانید به منظور افزایش امنیت درب های کرکره ای از قفل های برقی نیز استفاده کنید.

زیبایی

یکی از فاکتورهای موثر بر زیبایی انواع کرکره برقی ، رنگ های زیبا و طرح های متنوع است. در سال های نه چندان دور که هنوز استفاده از کرکره برقی رایج نبود از رنگ های معمولی برای درب های قدیمی استفاده می کردند. این رنگ ها در برابر عواملی همچون رطوبت ، تابش مستقیم نور خورشید و خط و خش مقاوم نبودند و بعد از مدتی شاهد از بین رفتن رنگ و زیبایی آن ها بودیم. اما کرکره های برقی توسط رنگ های الکترواستاتیک رنگ آمیزی می شوند.

رنگ های الکترواستاتیک به عنوان رنگ های کوره ای نیز شناخته می شوند و از دوام بسیار بالایی برخوردار هستند. به طور مثال این رنگ ها در برابر نفوذ رطوبت ، پوسته پوسته نمی شوند و بر اثر تابش مستقیم نور خورشید دچار رنگ پریدگی نخواهند شد.

پاسخ به یک سوال مهم !

همان طور که می دانید کرکره های برقی توسط نیروی برق کار می کنند. به همین دلیل یک سوال مهم در ذهن خوانندگان این مطلب به وجود می آید و آن هم این است که در صورت قطع برق ، چگونه می توان درب را باز و بسته کرد؟
در پاسخ باید بگوییم که اغلب کرکره های برقی دارای تجهیزات جانبی هستند که یکی از آن ها باطری اضطراری یا UPS می باشد. با وجود این باطری می توان در مواقع قطع برق نیز کرکره را باز و بسته کرد. یک راه دیگر نیز وجود دارد و آن هم استفاده از اهرم دستی و تنظیم کرکره برقی به وضعیت دلخواه است.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
به کمک نیاز دارید؟