انواع سایبان تاشو

در این مطلب قصد داریم شما را با انواع سایبان تاشو و بررسی جوانب مختلف آن آشنا کنیم. سایبان ها ابزاری مناسب برای محافظت از شما و وسایلتان در برابر عواملی مانند تابش مستقیم نور خورشید است. سایبان ها که از جمله وسایل رفاهی محسوب می شوند دارای انواع مختلفی مانند دستی و برقی هستند. اما سایبان های تاشو که جزو پر کاربردترین سایبان ها محسوب می شوند بسیار پرطرفدار هستند و می توانند نیاز شما را به آسایش در محیط های مختلف تامین کنند. با کهربا در ارائه دهنده ی خدمات جک درب پارکینگ و نصاب کرکره برقی و … همراه باشید.

 

کاربرد انواع سایبان تاشو

انواع سایبان تاشو کدامند ؟ فصول گرم سال مانند تابستان که دمای هوا افزایش پیدا می کند نیاز به نصب سایبان پیدا می کنیم. سایبان ها نه تنها در منازل و بالکن بلکه در محیط های مختلفی مانند رستوران و کافه های روباز نیز نصب می شوند. استخرهای روباز نیز یکی دیگر از مهم ترین اماکنی هستند که می توان برای ایجاد آسایش و رفاه بیشتر اقدام به نصب سایبان کرد. اما انواع سایبان تاشو چه کاربردی دارند ؟

سایبان چتری

سایبان های چتری مکانیزمی مانند چتر دارند و دقیقا مانند آن باز و بسته می شوند. معمولا پایه آن ها از فلزاتی محکم ساخته می شوند تا به خوبی تحمل وزن سایبان را داشته باشد. این سایبان ها که از آن ها به عنوان سایبان های ساحلی و پلاژ نیز یاد می شوند می توانند تاثیر زیادی در زیبایی محیط داشته باشند. زیرا تنوع بالایی در طرح و رنگ دارند. سایبان چتری که از انواع سایبان تاشو محسوب می شود دارای مزایا و معایبی نیز هست. مزایای آن تنوع طرح و رنگ است. زیبایی ظاهری سایبان های چتری می تواند دکوراسیون خارجی را به مراتب شکیل تر کند. اما از مهم ترین معایب و ایراداتی که می توان به این سایبان گرفت عدم پوشش منطقه وسیع است. اگر می خواهید محدوده بیشتری را پوشش دهید باید از ابعاد بزرگ تری استفاده کنید و یا از چند سایبان چتری در کنار یکدیگر استفاده کنید.

سایبان تاشو بالکن 

در خانه های ایرانی پرنده و گل از جایگاه ویژه ای برخوردار است. معمولا در اغلب خانه ها قفس های پرنده و گلدان های گل نگهداری می شود. در مناطق گرمسیری نگهداری آن ها در بالکن می تواند برای آن ها آزار دهنده باشد زیرا نور خورشید به طور مستقیم بر آن ها می تابد. اما نگران نباشید. زیرا یکی از انواع سایبان تاشو برای بالکن وجود دارد که شما بعد از نصب می توانید زاویه آن را به میزان دلخواه نصب کنید. ویژگی مثبت این نوع از سایبان های تاشو کوچک بودن آن هاست که با تمام محیط ها سازگاری دارند. معمولا بالکن ها فضای محدودی دارند و نمی توان از سایبان های وسیع در آن ها استفاده کرد.

سایبان بادبانی 

سایبان های بادبانی که نوعی از سایبان تاشو محسوب می شوند به دلیل ساختاری که دارد نام بادبان بر آن تعلق گرفته است. معمولا لایه پوششی این سایبان از نوع پارچه است و مناسب برای فضاهایی مانند حیاط و بالکن است. سایبان های بادبانی نصب بسیار آسانی دارند و برای نصب در ارتفاع نیز ایده آل هستند. برخی از افراد تصور می کنند که این نوع از انواع سایبان تاشو سایه کافی را ایجاد نمی کنند اما بسیار مناسب هستند. به طور معمولا پارچه ای که در آن ها استفاده می شود از جنس پلی استر است که مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی مانند تابش مستقیم نور خورشید, بارش نزولات آسمانی و … دارد.

انواع سایبان تاشو 

سایبان پرده ای

حتما تا به حال آلاچیق هایی را در فضای بزرگ دیده اید که با نصب پرده در اطراف آن را تبدیل به یک اتاقک کرده اند. این سایبان ها جزو سایبان های لوکس و لاکچری محسوب می شوند که برای فضاهای وسیع مانند ویلاها مناسب هستند. هنگامی که سایبان ها به وسیله پرده پوشیده می شوند در تمام فصول سال قابل استفاده می شوند. شما هم در فصول سرد سال مانند زمستان و هم در فصول گرم مانند تابستان می توانید از فضای آزاد و هوای تازه لذت ببرید. نورپردازی سایبان آن را به مراتب زیباتر می کند و جلوه ای بی بدیل به آن هدیه می دهد. البته لازم به ذکر است که هزینه این نوع از سایبان های تاشو بیشتر از سایر سایبان هاست.

سایبان مسافرتی 

از مهم ترین ویژگی های سایبان مسافرتی نصب آسان و سهل آن هاست. زیرا ساختار آن ها به نحوی است که در تمام مناطق می توانید در کمترین زمان ممکن آن را نصب و راه اندازی کنید و محیطی دلنشین و دوستانه را به وجود بیاورید. معمولا افرادی که قصد رفتن به اردو و کمپینگ را دارند می تواند یکی از صدها رنگ و طرح این نوع از سایبان تاشو را انتخاب کنند و با خود به سفر ببرند.

انواع لایه پوششی سایبان  

لایه پوششی یکی از مهم ترین و اساسی ترین اجزای سایبان های تاشو محسوب می شوند. انتخاب نوع لایه پوششی تاثیر مستقیمی در طول عمر و تعیین کیفیت سایبان دارد. زیرا لایه پوششی بیشتر از هر کدام از اجزا در معرض عوامل محیطی قرار دارد. در مطالب پیشین به نحوه تمیز کردن و شستشوی سایبان برقی اشاره کردیم. اگر می خواهید طول عمر سایبان افزایش پیدا کند حتما به سراغ آن مطلب بروید و آن را مطالعه کنید.

انواع سایبان تاشواکریلیک 

اولین متریالی که قصد داریم آن را به شما معرفی کنیم اکریلیک است. لایه های پوششی که با اکریلیک ساخته می شوند معمولا ضخامت و وزن بیشتری نسبت به سایر متریال دارند. این ماده بسیار مرغوب است و بکارگیری آن در لایه های پوششی می تواند دوام و ماندگاری آن ها را به شدت بالا ببرد. به دو طریق از این ماده استفاده می کنند. اولین روش این است که لایه پوششی سایبان را به طور صددرصد از اکریلیک بسازند. و دومین روش این است که لایه پوششی را از پلی استر و کتان بسازند اما یک لایه دیگر از اکریلیک را نیز بر روی آن نصب کنند.

وینیل 

اگر قصد دارید که انواع سایبان تاشو را نورپردازی کنید به شما پیشنهاد می کنیم لایه پوششی وینیل را انتخاب کنید. این ماده به دلیل شفافیتی که دارد مناسب برای نورپردازی است. وزن آن از اکریلیک بیشتر است اما مقاومت بالاتری در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت دارد. سایبان هایی که از این ماده استفاده می کنند طول عمر بالاتری خواهند داشت و در نتیجه مقرون به صرفه تر هستند. یکی از معایب پوشش های وینیل عدم تنوع در طرح و رنگ است.

فلز 

به طور معمول فلزاتی که در ساخت لایه پوششی انواع سایبان تاشو مورد استفاده قرار می گیرند آلومینیوم و فولاد هستند. استفاده از فلزات در سایبان ها نمی تواند جلوه بصری ایجاد کند به همین دلیل در مناطقی مانند مکان های صنعتی که زیبایی ملاک نیست استفاده می شود. اغلب سایبان ها که با فلزات ساخته می شوند نیاز به نگهداری و مراقبت بیشتری دارند.

فایبر گلاس 

فایبر گلاس ها می توانند به عنوان جایگزین مناسبی برای فولاد و آلومینیوم محسوب شوند. اگر نمی توانید از سایبان هایی که لایه پوششی آن ها از فلز است نگهداری کنید می توانید فایبر گلاس را جایگزین آن ها کنید زیرا نیاز به مراقبت کمتری دارند.

مواد طبیعی 

منظور از مواد طبیعی چوب, گیاهان و فیبرهای طبیعی هستند. این مواد بسیار زیبا هستند و می توانند جلوه ای بی نظیر و دلنشین را به محیط بدهند. چوب و گیاهان به دلیل ساختاری که دارند فضای خنک تری را در اختیار شما قرار می دهند. اما متاسفانه در برابر عوامل محیطی مقاوم نیستند و به سرعت دچار تخریب و فساد می شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *