مقایسه و بررسی انواع کرکره برقی اتوماتیک

مقایسه و بررسی انواع کرکره برقی اتوماتیک

یکی از درب هایی که امروزه طرفدارن بسیاری پیدا کرده است درب کرکره برقی است. انواع کرکره برقی اتوماتیک در مدل های مختلف در بازار وجود دارند که بنا بر نیاز خود میتوانید یکی از آن ها خریداری و در محل مورد نظر نصب کنید. در این مقاله به معرفی انواع کرکره برقی اتوماتیک میپردازیم. جهت مشاوره تعمیر و نصاب کرکره برقی با ما در ارتباط باشید.

انواع کرکره برقی

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟
دزدگیر اماکن
برای اطلاع از قیمت دزدگیر اماکن بر روی دکمه زیر کلیک کنید
کهربادر

مزایای انواع کرکره برقی

امنیت و سهولت یکی از مهم ترین شاخصه های انواع کرکره برقی اتوماتیک است که افراد را راغب به استفاده از آن ها میکنند. علاوه بر خانه و پارکنیگ ها مکان های مانند طلافروشی ها , بانک ها و… از درب کرکره ای استفاده میکنند زیرا این نوع از درب ها به خوبی میتوانند نیاز افراد را به امنیت , زیبایی , دوام و سهولت در استفاده تامین کند. درب های کرکره ای در انواع مختلف وجود دارند.

 

مزایای انواع کرکره برقی

مزیت های مهم کرکره برقی

 سکشنال 

مدرن بودن و دارا بودن استانداردهای لازم از ویژگی های درب سکشنال است. درب سکشنال یکی از انواع کرکره برقی اتوماتیک است که استفاده از آن رواج زیادی پیدا کرده است. اگر قصد دارید از درب سکشنال در محیط های مرتفع استفاده کنید اصلا نگران نباشید. زیرا این نوع از درب های کرکره ای قابلیت نصب بر روی مکان های مختلف را دارد. از جمله ویژگی های دیگر این درب میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

اشغال کردن فضای محدود

درب سکشنال بعد از جمع شدن در زیر سقف جمع میشود و فضای بسیار ناچیزی را اشغال میکند.

سرعت در باز و بسته شدن 

درب سکشنال در باز و بسته شدن بسیار سریع است این مساله سهولت استفاده از آن را نشان میدهد.

بی صدا 

بسیاری از افراد تمایل دارند از درب های استفاده کنند که در هنگام باز و بسته شدن صدایی از خود تولید نمیکنند. بی صدا بودن ویژگی دیگر درب های سکشنال است.

دلایل ممتاز بودن کرکره برقی

چشم فتوالکترونیک 

وجود چشم فتوالکترونیک باعث میشود که اگر جسم خارجی زیر کرکره قرار گرفت کرکره به حالت معکوس بازگردد. در صورتی که آن را لمس کند نیز به حالت عقبگرد بر میگردد.

استهلاک کمتر

علاوه بر تمام ویژگی هایی که درباره این درب کرکره ای گفتیم باید ویژگی کم استهلاک بودن را نیز به آن اضافه کنیم. درب سکشنال به دلیل استفاده از چرخهای ضدسایش و ریل های نگهدارنده اسهتلاک بسیار کمتری نسبت به درب های دیگر دارد.

پنجره ای 

کرکره برقی پنجره مناسب برای استفاده در منازل و ویلاهاست. به طور معمولا ساختمان های لوکس از این نوع درب های کرکره ای برای پنجره هایشان استفاده میکنند. از ویژگی های این درب که یکی از انواع کرکره برقی است به موارد زیر اشاره میکنیم:

موتور توبولار 

به دلیل اینکه تعداد باز و بسته شدن کرکره پنجره ای زیاد نیست از موتور توبولار در این نوع از درب ها استفاده میشود.

تیغه امنیتی 

در تیغه این درب کرکره ای از دو نوع فوم دار و امنیتی استفاده میشود که این مساله علاوه بر ایجاد امنیت میتواند مانع ایجاد صدا در حالت باز و بسته شدن نیز شود.

عایق 

کرکره برقی پنجره ای عایق برودتی و صدا است. این عایق بودن به دلیل استفاده از فوم در بین تیغه های آن است.

پلی کربنات 

کرکره برقی هایی که از پلی کربنات ساخته میشوند تیغه های شفافی هستند که علاوه بر زیبایی میتواند به خوبی امنیت محل را نیز تامین کند. این نوع از کرکره های برقی دارای مدل های مختلفی هستند . مانند پلی کربنات لوله استیل , پلی کربنات با لوله آلومینیوم و پلی کربنات اکسترا. تمام این مدل های در نوع مات و شفاف وجود دارند. رنگ بندی متنوع یکی از خصوصیات این نوع از درب هاست.کرکره برقی

کاربرد کرکره برقی

کرکره برقی آلومینیومی

کرکره برقی آلومینیومی دارای انواع مختلف تیغه اس که در ابعاد مختلف تولید میشود. ابعاد 6 , 8, 10 ,12 و 14 سانتی متری در بازار موجود هستند. از ویژگی های کرکره برقی آلومینیومی میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

ضد خش بودن

درب های کرکره برقی آلومینیومی ضد خش هستند زیرا از رنگ الکترواستاتیک در تولید آن استفاده شده است.

کاربرد عمومی

در بسیاری از امکان یا به عبارتی در تمام امکان میتوان از این درب استفاده کرد و هیچ محدودیتی در استفاده از آن وجود ندارد.

تحمل در برابر گرما

مقاوم بودن این درب در برابر گرمای زیاد یکی از خصوصیاتی است که میتواند این درب ها را گزینه مناسبی برای استفاده در شهرهای جنوبی کشور کند. زیرا دمای هوا در این شهرها بسیار بالاست.

ضد ضربه بودن

درب های کرکره برقی آلومینیومی که یکی از انواع کرکره برقی شناخته میشود در برابر ضد مقاوم اند.

رنگ بندی متنوع 

تنوع بالا در طرح و رنگ باعث شده است که این درب ها جزو پرطرفدارترین درب ها در میان درب های کرکره ای شود. زیرا تنوع رنگ باعث افزایش زیبایی آن ها میشود.

انواع کرکره برقی

 تک جداره و دوجداره 

تیغه های درب کرکره آلومینیومی در دو نوع تک جداره و دوجداره وجود هستند که میتوانید با توجه به نیاز خود یکی از این دو نوع را انتخاب و در محل نصب کنید. اما اگر میخواهید از درب آلومینومی در مکان هایی مانند مغازه و یا پارکینگ استفاده کنید میتوانید از نوع تک جداره (تک پل) بهره بگیرید. زیرا این مکان ها ابعاد کوچکتری دارند.

ابعاد مختلف 

درب های آلومینیومی در ابعاد مختلف تولید میشوند. اگر قصد دارید از درب آلومینیومی در فروشگاه های بزرگ , کارخانه , مکان های صنعتی و یا سوله ها استفاده کنید میتوانید سایز 100 را انتخاب و خریداری کنید.

اگر قصد استفاده از درب آلومینیومی را در مکان هایی مانند فروشگاه ها با ابعاد متوسط و پارکینگ ها نصب کنید بهتر است که از سایز 80 آن استفاده کنید.

و در نهایت اگر میخواهید از این درب های در سایزهای کوچکی مانند پنجره ها و یا پارکنیگ هایی با ابعاد کوچتر استفاده کنید سایز 60 برای شما بسیار مناسب است.

نکته مهم 

قبل از خرید انواع کرکره برقی باید به نوع موادی که در ساخت آن به کار رفته است توجه کنید. زیرا برخی از تولید کنندگان از مواد بی کیفیت و بازیافتی در ساخت درب های بهره میگیرند. این مساله باعث میشود که درب ها پس از مدتی دچار نقص فنی و عدم کارکرد مناسب میشوند.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
به کمک نیاز دارید؟