ایمن سازی جک پارکینگ

ایمن سازی جک پارکینگ به روش های مختلفی انجام می شود که به میزان چشم گیری باعث افزایش ضریب امنیت محل خواهد شد. دزدگیرهایی که برای جک پارکینگ در نظر گرفته می شوند یکی از بهترین راه ها برای ایمن سازی جک درب پارکینگ محسوب می شوند که در این مقاله به انواع مختلف آن خواهیم پرداخت و ویژگی آن ها را با یکدیگر بررسی می کنیم پس با کهربادر همراه باشید.

 

ایمن سازی جک پارکینگ چگونه انجام می شود؟ 

ایمن سازی جک پارکینگی به وسیله دزدگیرها چگونه انجام می شود و چگونه می توان بهترین نوع دزدگیر را تشخیص داد و از آن برای افزایش ایمنی درب اتوماتیک استفاده کرد ؟ در سال های گذشته که پیشرفت تکنولوژی به این میزان نبود و درب ها ساده بودند از قفل های ابتدایی برای ایمنی استفاده می کردند. اما این روش نمی توانست امنیت محل را بالا ببرد زیرا عدم وجود دزدگیر احتمال سرقت از محل را به مقدار زیادی افزایش می داد. اما در سال های اخیر که پیشرفت تکنولوژی تغییر عمده ای در زندگی انسان ها به وجود آورده است شاهد تولیدات مختلفی در خصوص صنایع مختلف مانند جک سازی هستیم. به علت تنوع در این محصول رنج قیمت جک پارکینگ بسیار بالا نیست ولی برای اینکه هزینه ای که برای آن پرداخت شده بیهوده نشود باید برای ایمن سازی آن اقداماتی انجام داد به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب شما را با انواع مختلف دزدگیر آشنا کنیم تا به نقش مهم آن ها را در ایمن سازی جک پارکینگ پی ببرید.

ایمن سازی جک پارکینگ

دزدگیر اماکن آژیری 

ابتدایی ترین سیستم امنیتی که همچنان در بازار سیستم های حفاظتی بفروش می رسد سیستم دزدگیر اماکن آژیری هست . تشخیص تکان به وسیله سنسور ها , دستور به پنل مرکزی و به صدا در وارد شدن آژیر و در برخی از مدل ها تماس با شماره گوشی تلفن های اضطراری از روش شماره گیر خودکار و پخش صدای آژیر .

مزایای دزدگیر آژیری  

قیمت مناسباز مهم ترین مواردی که می توان در خصوص دزدگیرهای آژیری به آن اشاره کرد قیمت مناسب است. این نوع از دزدگیرها که نقش موثری در ایمن سازی جک پارکینگ دارند از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند و برای افرادی که در خصوص بودجه محدودیت دارند گزینه مناسبی به شمار می روند. اما دزدگیر های آژیری طبیعتا دارای معایبی نیز هستند که به آن ها اشاره می کنیم.

معایب دزدگیر اماکن آژیری  

عدم کنترل از راه دور کنترل کردن درب اتوماتیک و جک پارکینگی از راه دور یکی از روش های ایجاد رفاه محسوب می شود. اما برخی از دزدگیرها مانند دزدگیرهای آژیری فاقد این امکان هستند و شما برای کنترل کردن آن نمی توانید از راه دور اقدام کنید.

ضریب امنیتی پایین علاوه بر مزیت مهمی مانند مقرون به صرفه بودن دزدگیرهای آژیری دارای ایراد مهمی مانند ضریب امنیتی پایین هستند که بسیار مورد توجه است. اگر قصد دارید از آژیر در مکان های عمومی و پرتردد استفاده کنید بهتر است به سراغ مدل های دیگر آژیر ها برای ایمن سازی جک پارکینگ بروید.

تجهیزات کاربری محدود یکی دیگر از معایب دزدگیرهای آژیری جک پارکینگ عدم تجهیزات فراوان است. تجهیزات کاربری محدود را می توان از دیگر ایرادات و معایب دزدگیر آژیری دانست.

 

دزدگیر اماکن سخنگو  

دزدگیر های اماکن سخنگو از معمول ترین مدل دزدگیر اماکن می‌باشند که در محیط های تجاری و مسکونی قابل به کارگیری می باشند . علاوه بر تجهیزات دزدگیر اماکن آژیری , قابلیت و امکان ضبط پیام صوتی و برقراری تماس اتومات با شماره های از پیش تعیین شده را داراست . از معایب سیستم های اعلام دزدی و سرقت آژیری و سخنگو قابلیت و امکان قطع کردن خط گوشی تلفن به وسیله سارقین و عدم تماس تلفنی با مالکین است اما همچنان به دلیل ارتقا ارزش کالاهای دیجیتال در بازار این سیستم ها سهمی از فروش بازار سیستم های حفاظتی را به خویش اختصاص داده اند .

مزایای دزدگیر سخنگو  

قیمت مناسب مورد بسیار مهمی است که برای اغلب افراد قابل توجه است. دزدگیر سخنگو هم جزو دزدگیرهایی با قیمت مناسب محسوب می شود که می تواند با بیشترین سازگاری را با بودجه شما داشته باشد.

اپراتور سخنگو فارسی دزدگیرهای سخنگو دارای اپراتور فارسی هستند که می توانند پیغام های مورد نیاز را به صورت فارسی بیان کنند و شما را به خوبی متوجه اتفاق کنند.

معایب دزدگیر اماکن سخنگو

عدم کنترل از راه دور دزدگیرهای سخنگو مانند دزدگیرهای آژیری دارای ایراد مهمی از جمله عدم کنترل از راه دور است که این مساله می تواند برای برخی از مشتریان ناخوشایند باشد. زیرا کنترل از راه دور یکی از موارد مورد پسند مشتریان محسوب می شود.

محدود بودن تجهیزات امنیتی متاسفانه محدود بودن تجهیزات امنیتی در خصوص دزدگیرهای سخنگو از دیگر معایب آن به شمار می رود که مانند دزدگیرهای آژیری تاثیر زیادی در میزان استقبال از آن ها دارد.

دزدگیر اماکن سیم کارتی 

از اشکال دزدگیر اماکن دزدگیر های سیم کارتی می‌باشند . این مدل دزدگیرها علاوه بر اعلام سرقت , تجهیزات کاربردی دیگری دارا هستند . همانگونه که از اسم این گونه دزدگیر ها پیداست تماس با صاحبخانه به صورت بی سیم و توسط سیم کارت برقرار میشود . همینطور برای محیط هایی که خط گوشی تلفن ندارند به کار گیری از این سیستمها لازم است . درصورتی که به‌دنبال خرید دزدگیر اماکن سیم کارتی میباشید پک دزدگیر کلاسیک سیمکارتی شایسته ترین گزینش برای شماست . این پک دزدگیر دو تفاوت اکثر و با اهمیت با بقیه اشکال دزدگیر اماکن موجود دربازار دارااست . نخستین از کلیه امنیت بیشتر این سیستم هاست که برتری خاصی از جهات فنی و ایمنی نسبت بسایر سیستم ها دارااست همینطور درمناطقی که دسترسی به خط گوشی تلفن شهری نیست نصب دزدگیر های اماکن سیمکارتی یک ضرورت به شمار می رود . و دوم قابلیت هوشمند بودن سیستم و کنترل بدون نقص آن به وسیله استفاده کننده محسوب می شود.

ایمن سازی جک پارکینگ

دزدگیر اماکن بی سیم 

دزدگیر اماکن بی سیم همان گونه از نامش پیداست رابطه وایرلس و یا این که سوای سیم را میان پنل مرکزی و سنسور ها برقرار می نماید . به‌این صورت که بعد از تشخیص ورود سوژه به محل سرقت با ارسال پلس های تحریک از چشمی به دزدگیر , دستور آلارم و شماره گیری واجب صادر میشود . از مزیت های های نصب دیده بی سیم شکیل بودن و تمیزی فعالیت نصب است همینطور مخارج خرید سیم و اجرت سیم کشی هم حذف خواهد شد و در صورت نقل مکان براحتی در محیط تازه قابل نصب و گسترش خواهد بود . در منازل و یا این که محیط های اداری که زیبایی چینش اهمیت متعددی داراست بیشتر مواقع نصب دزدگیر اماکن بی سیم از اهمیت بالایی برخوردار‌است .

مزایای دزدگیر اماکن سیمکارتی  

تجهیزات امنیتی بالادزدگیرهای سیم کارتی را می توان یکی از پیشرفته ترین سیستم های دزدگیر دانست که دارای مزایای زیاد و معایب کم است. یکی از مهم ترین مزایای این دزدگیرها در جهت ایمن سازی جک پارکینگ وجود تجهیزات بالا است که می تواند نیاز محل را به امنیت تامین کند.

 کنترل از راه دوراین نوع از دزدگیرها به وسیله ریموت کنترل می شوند و کنترل از راه دور یکی از نقاط قوت دزدگیرهای سیمکارتی به شمار می رود که بسیار مورد پسند و سلیقه مشتریان خواهد بود.

نرم افزار گوشی جهت کاربری سرعت بالا و راحتیکی از ویژگی های بسیار جالب درباره دزدگیرهای سیمکارتی وجود نرم افزارهایی برای نصب در گوشی تلفن همراه است. وجود این نرم افزارها و اپلیکیشن ها می تواند سرعت را به میزان زیادی بالا ببرد و زمینه را برای ایمن سازی جک پارکینگ نیز فراهم کند.

 

انواع مختلف سنسور دزدگیر 

سنسور های تشخیص جنبش دزدگیر یکی‌از همه گیرترین سنسورهایی که امروزه در منزل هوشمند تحت عنوان سیستمهای اعلام سرقت و یا این که دزدگیر اماکن و خانه مورد استفاده و بهره برداری قرار میگیرد سنسورحرکتی Motion Sensor هستند که امروزه با اسامی مختلف از جمله سنسورحرکتی , چشمی , رادار , PIRو…می توان آنان را در بازار یافت .

سنسور مگنت 

سنسور مگنت دزدگیر سنسور مگنت تحت عنوان یک سنسور حفاظتی در محیط متبوع نیز استفاده میشود . این سنسور اختصاصی با در دست گرفتن موجب باز و بسته شدن درب ها و پنجره ها می‌باشد . به عبارت دیگر سنسور اختصاصی پوشش درب و پنجره در محیط , سنسور مگنت می باشد . سنسور مگنت هم به دو صورت باسیم و بی سیم موجود هست و مورد به کار گیری قرار می گیرد , این سنسور به نوع ایی کار می نماید که به محض گشوده شدن درب , پیغام هشدار به دستگاه مخابره میشود و دستگاه مرکزی استارت به پخش آژیر هشدار می کند .

سنسور لرزشی 

سنسور لرزشی دزدگیر سنسور لرزشی ( ضربه گیر ) یا این که به اصطلاح دیگر شوک سنسور آشکارسازی است که با به وجود وارد شدن ضربه و یا این که لرزش کار می نماید و بعداز تحریک اتصال بسته خویش را گشوده کرده و دستور آلارم را به سانترال مرکزی می دهد .

سنسور لیزری

سنسور لیزری دزدگیر در مقایسه با سنسورهای حرکتی PIR , سنسور لیزر از ایمنی حیوان خانگی , میزان زنگ هشدار کم و همینطور مقاوم به هوا و غیر اساسی به تغییرات جايگاه حرارت است . سنسورهای پرتو مادون قرمز‌رنگ به صورت گسترده ای برای حفاظت از محیط منزل و تجاری به کارگیری می شود . سنسور مادون قرمز رنگ را فعال می نماید . این مشتمل بر فرستنده و گیرنده است . فرستنده و گیرنده مقابل یکدیگر قرار گرفته وهنگامی که پرتو مادون قرمز رنگ جدا شود سنسور به دستگاه می گوید به کارگیری از چندین پرتو یا این که کانال برای ایمنی هشدار کاذب از حیوان‌ها خانگی و حیوان کوچک است . سنسور پرتو خصوصی VSE , بیم سه , فی مابین فرستنده و گیرنده سه پرتو موجود هست , هنگامی که بیم در درحال حاضر فعالیت است . وقتی که حیوان خانگی ( برای مثال : سگ , گربه , پرنده ) از سنسور عبور نماید , صرفا یک یا این که دو پرتو جدا شوند , زنگ هشدار اعلام نمیشود زمانی که بشر در اکنون تکان است , هم‌زمان از هر سه پرتو عبور نماید و زنگ هشدار تخت‌گاز به صدا در می‌آید .

سنسور آشکار ساز دود 

سنسور آشکارساز دود دزدگیر سیستم آشکارساز دود یا این که دتکتور دود وسیله ای است که برای تشخیص دود و مخصوصا دود حریق به فعالیت می‌رود . در سیتم های تجاری آلارم هشدار به سیستم در اختیار گرفتن آتش ارسال می شود . در سیستم های خانگی غالبا صرفا یک آلارم صوتی یا این که نوری از خویش آشکارساز دود ارسال می شود . به همین جهت در سیستم های خانگی آشکارساز دود را آلارم دود نیز می نامند . در آشکارساز دود سیستم تشخیص به صورت نوری ( فوتوالکتریک ) یا این که روند فیزیکی یونیزه شدن حادثه می افتد . آشکارساز دود ممکن است از یکی این روش ها یا این که هر دو روش برای تشخیص دود فایده پیروزشود . بعضا از گونه های آشکارساز دود هوشمند می‌توانند علاوه بر تشخیص و هشدار , روند تخلیه دود را هم انجام دهند . در سیستم های تجاری بزرگ و صنعتی به طور معمول آشکارساز گاز به یک سیستم اطفای آتش مرکزی متصل است که از برق حساس سوله و یک باتری حمایت کننده منفعت میبرد . در سیستم های خانگی آشکارساز دود یا این که با باتری عمل می نماید یا این که در کنار باتری داخلی به سیستم برق مرکزی هم وصل است و حتی‌د‌ر صورت قطعی برق هم به عمل خویش ادامه میدهد .

باتری پشتیبان دزدگیر 

باطری پشتیبان که در درون دستگاه مرکزی دزدگیر قرار میگیرند , استفاده و بکارگیری می شود . این باطری ها از دسته خشک میباشند و نیاز به محافظت ندارند , اما بایستی جهت اطمینان بیشتر هر دو سال یک بار تعویض و چکاپ شوند . باطری به موفقیت الکترونیکی دستگاه مرکزی اتصال می‌یابد و در مواقع وجود برق , ابتدا شارژ سپسی مهیا نگه داشته می شود . با اعتنا به تعداد چشمی ها وآژیرهای متصل به دستگاه بایستی از باتری دزدگیر با گنجایش مطلوب مصرف شود . یک باتری 12 ولتی اسیدی که معمولاً در باکس دزدگیر قرارداده می شود و در صورت انقطاع برق یا این که خرابکاری احتمالی در سیمهای برق محل ورود سیستم را معمولاً تا 48 ساعت تغذیه می نماید .

درهنگام خرید دزدگیر اماکن به گونه , مارک , گارانتی و بها دستگاه دقت نمائید , دستگاه های آپ تو دیت و به روز سیم کارتی می باشند و تجهیزات متعددی را برای شما به همراه می‌آورند . سعی کنید حدالامکان دستگاهی را خریداری فرمائید که کمپانی سرویس ها دهنده آن درون مرز و بوم باشد و از حیث سرویس ها درآینده شما‌را در گیر ایراد نکند . بعضا از برندها وارد شده نو احتمال دارد تنها یک یا این که دو پارت وارد کشور ایران شده باشد و ممکن است درآینده دیگر وارد نشود که‌این منجر خلل در سرویس ها آتی میشود . براین اساس از برندهایی به کارگیری نمایید که عمر متعددی دارا هستند و در مرز و بوم شناخته شده می باشند و سرویس ها آنان استوار است . نظیر برندهای اهل ایران : دزدگیر فایروال , دزدگیر کلاسیک , دزدگیر سایلکس , دزدگیر فایو استار , دزدگیر گپ , دزدگیر مستر , و . . .

ایمن سازی جک پارکینگ

ایمن سازی 

  • در خصوص ایمن سازی جک پارکینگ به شما پیشنهاد می کنیم که نصب دزدگیر خانه را به شرکت های ایرانی بسپارید تا این‌که با نصاب ها به صورت بی واسطه فعالیت نمایید چون موسسه ها مکلف به ارائه گارانتی می باشند . البته نصاب ها ممکن است برای سرویس ها دست شما‌را خالی بگذارند چون کسی آنها‌را مکلف به ارائه سرویس ها نمیکند . از شرکتی دزدگیر اماکن بخواهید که بعداز کارشناسی , کل سیستم را برای شما نصب کرده و در آخر باشما تسویه اکانت نماید . برخی از موسسه ها ابتدا دزدگیر و اثاثیه رابه شما می‌فروشند و شما بعد از اخذ اجناس و تسویه , شماره نصاب را به شما میدهند تا برای نصب هماهنگ فرمائید.
  • شماره گوشی تلفن یکسری نفر از همسایه هایتان را داشته باشید و هنگام نصب به یاد دستگاه بدهید تا درصورت فعال شدن , دستگاه بتواند با آن‌ها تماس بگیرد و از انها بخواهد که به خانه شما رمز بزنند . تا از این که آیا آلارم دزدگیر خانه کاذب بوده و یا این که خانه شما مورد سرقت قرارگرفته مطمئن گردید . این روش ها به میزان زیادی موجب افزایش ایمن سازی جک پارکینگ خواهند شد.
  • دزدگیر اماکن بایستی به صورت زمان ای هر 1 ماه یک دفعه و یا این که قبل از رفتن به سفر در دست گرفته شود . به این صورت که دزدگیر را بوسیله ریموت یا این که اپلیکیشن فعال کرده بعد از آن وارد منزل شده تا دزدگیر فعال شود و آژیر بزند , با شماره تماس های ذخیره شده در گوشی تلفن کننده تماس گرفته و پیام کوتاه دهد . در‌این‌صورت نباسد دزدگیر را پرسرعت غیر قعال نمایید و اذن دهید 10 الی 15 ثانیه صدای آژیر ادامه پیدا نماید تا گوشی تلفن کننده تماما با تمام شماره هایی که به آن داده اید تماس بگیرد . باتری باطن دستگاه دزدگیر اماکن هم بایستی هر دو سال یکبار تعویض شود چون باتری های دزدگیر اماکن حدودا هر دو سال یکبار فاسد می شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *