آیا با تجهیزات افزایش امنیت اماکن آشنایی دارید؟ آیا می دانید هر یک از این سیستم ها چه نقش مهمی دارند؟ سیستم های امنیتی چه مزایایی دارند؟ قطعا می دانید که گزارشات سرقت روز به روز بیشتر می شود و مهمترین دلیل آن نیز عدم رعایت نکات مهم توسط افراد است. تجهیزات و دستگاه های حفاظتی امروزه نقش مهمی در حفاظت از اماکن مختلف دارند. در واقع سیستم‌ های حفاظتی و امنیتی شامل تجهیزاتی هستند که به منظور حفظ امنیت و ایمنی افراد، اماکن و … مورد استفاده قرار می گیرند. این سیستم ها هر کدام به صورت پیشرفته طراحی شده اند و قادر هستند با توجه به روش های مختلف، امنیت را برقرار کنند. اگر به دنبال برقراری امنیت هستید، پیشنهاد می کنم از سیستم های حفاظتی استفاده کنید. در ادامه شما را با انواع تجهیزات افزایش امنیت اماکن و مزایای هر یک بیشتر آشنا خواهیم کرد.

تجهیزات افزایش امنیت اماکن

تجهیزات افزایش امنیت اماکن یکی از مهمترین و پیشرفته ترین تجهیزاتی هستند که در حفاظت از جان، مال و … نقش مهمی دارند.‌ این تجهیزات در گذشته وجود نداشتند و یا به صورت بسیار ابتدایی در دسترس قرار داشتند. اما امروزه از تجهیزاتی مدرن و پیشرفته استفاده می کنند.

به همین دلیل اغلب سارقین با دیدن تجهیزات افزایش امنیت اماکن مانند دزدگیر خانه و دوربین مداربسته از سرقت صرف نظر می کنند و به دنبال سوژه ای می گردند که از این لوازم استفاده نکند.

دوربین مدار بسته

بهترین تجهیزات افزایش امنیت اماکن شامل دوربین های مدار بسته است که به نام CCTV شهرت دارند. این دوربین ها با کمک یک سیستم از راه دیگر کنترل می شوند که قسمت های خاصی را به صورت ۲۴ ساعت تحت نظر دارد.

تمامی تصاویر در طول شبانه روز در دستگاه ذخیره می شوند و امکان باز بینی آن ها وجود دارد. این دوربین ها را بیشتر جهت کنترل ورود و خروج، کنترل امنیت، حفظ کسب و کار و حتی تعقیب نامحسوس مجرمین استفاده می کنند.

دزدگیر اماکن

دزدگیرهای اماکن از دیگر تجهیزات افزایش امنیت در اماکن هستند که بر اساس علم روز طراحی شده اند. این سیستم های کاملا پیشرفته به هنگام سرقت در مکان های خاص باعث اطلاع صاحبان مشاغل می شوند. در واقع با ایجاد هر گونه تحریک در محیط فعال شده و به سرعت با آژیر صوتی صاحبان را مطلع می کند.

این آژیر یک آژیر امنیتی محسوب می شود که صدای بسیار بلندی دارد. این دزدگیرهای اماکن مجهز به چند چشم الکترونیکی و سنسورهای مختلف هستند که محیط را تحت کنترل دارند و بر اساس هرگونه حسی فعال می شوند. اما نکته مهم این است که دزدگیرهای جدید مجهز به سیستم تلفن کننده هستند و در صورت وقوع هر مشکلی سریعا با شماره ثبت شده تماس می گیرد و شخص را مطلع می کند.

درب ضد سرقت

از آنجایی که درهای معمولی، مقاومت و امنیت لازم را جهت برقراری امنیت ندارند بایستی از درب های ضد سرقت استفاده کرد. شکست درب ها یا باز کردن قفل های معمولی برای سارقان کار بسیار راحتی است؛ اما درب های ضد سرقت بر خلاف درب های معمولی از ایمنی بالایی در برابر فشار، برش و … برخوردارند.

تجهیزات افزایش امنیت اماکن

قفل برقی

از دیگر تجهیزات افزایش امنیت اماکن می توان به قفل های برقی اشاره کرد. این قفل ها در سه نوع کله‌ گاوی، کلونی و زبانه‌ دار تولید شده اند که هر یک مزایای خاصی دارند. معمولا از این قفل ها جهت استفاده درب های نفر رو، پارکینگ و پاساژها استفاده می کنند.

سیستم ضد سرقت

از دیگر تجهیزات بسیار پیشرفته برقراری امنیت می توان به سیستم‌ های ضد سرقت اشاره کرد. این سیستم ها معمولا اجازه ورود به افراد غیر مجاز را نمی دهند و مجهز به آلارم و آژیر خطر هستند. این سیستم ها به دو صورت آفلاین و آنلاین هستند که معمولا از سیستم آنلاین جهت استفاده در بانک ها، طلا فروشی ها، پاساژها و … استفاده می کنند.

محافظ پنجره

محافظ پنجره که در انواع مختلفی تولید می شود هم جزو امکانات افزایش امنیت اماکن می باشد. این تجهیزات نیز نقش مهمی در تأمین امنیت اماکن دارند. از این محافظ ها بیشتر برای پنجره های طبقات پایین تر که امکان ورود به منزل وجود دارد، استفاده می کنند. این پنجره ها بسیار مقاوم و شیک هستند. اما نکته مهم این است که حفاظ پنجره می تواند ثابت، متحرک یا تاشو باشد.

زنگ درب هوشمند

زنگ های هوشمند نیز جزو تجهیزات بسیار مدرن برقراری امنیت هستند. این زنگ ها مجهز به سیستم‌ های انتقال صدا و تصویر می باشند و شبیه به آیفون موجو در قیمت آیفون تصویری عمل می کنند. این زنگ ها به گوشی های هوشمند متصل می شوند و قابلیت شناسایی چهره دارند.

چراغ های هوشمند

برای کارآیی بهتر چراغ های هوشمند باید مکان مورد نظر از روشنایی کامل برخوردار باشد. شما با کمک این چراغ ها روشنایی خانه را روی گوشی همراه مدیریت می کنید. شما با کمک این چراغ ها می توانید در صورت حضور افراد در خانه آن ها را شبیه سازی کنید.
تجهیزات افزایش امنیت اماکن

مزایا و کاربردهای تجهیزات افزایش امنیت اماکن

آشنایی با تجهیزات افزایش امنیت اماکن به شما کمک‌ می کند تا با شناخت بهتر بتوانید گزینه مناسب را برای مدیریت و برقراری امنیت در محل مورد نظر خود انتخاب کنید. چرا که هر یک از این تجهیزات با توجه به مزایا و مشخصات خاصی که دارند، مخصوص استفاده برای اماکن مختلف می باشند.

با این تجهیزات می توان تا حدودی امنیت را برقرار کرد. البته اگرچه این تجهیزات از گذشته تا کنون تغییرات بسیار زیادی داشته اند؛ اما ناگفته نماند که سیستم های سرقت سارقان نیز پیشرفته تر از گذشته می باشد. اما از مزایا و کاربردهای تجهیزات افزایش امنیت اماکن می توان به موارد زیر اشاره کرد

• افزایش امنیت منازل در زمان نبود ساکنین

• کاهش جرم و جنایت در سرقت های مسلحانه

• کاهش سرقت از تمامی اماکن

• افزایش ایمنی در تمام اماکن اعم از پارکینگ ها، فروشگاه ها، ادارات، ساختمان های تجاری و مسکونی و …

• چک کردن رفت و آمدهای یک سازمان مهم

• کنترل ترافیک و تصادفات

• کنترل نامحسوس در جاده ها

• ایجاد آرامش در مواقع ضروری

• مطلع شدن سریع در صورت وقوع سرقت

• شناخت سارقین در صورت ضبط سرقت و رفت و آمدها

• ایجاد امنیت و جلوگیری از سرقت در طلافروشی ها

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *