تعمیرات کرکره برقی

تعمیرات تخصصی کرکره برقی امری است که باید توسط تکنسین ها و افراد ماهر در این زمینه انجام شود. اگر جزو آن دسته از افراید هستید که دانش فنی دارید می توانید با مطلعه این مقاله نیز خود اقدام به تعمیرات تخصصی کرکره برقی کنید. پس با ما همراه باشید. همچنین برای اطلاعات بیشتر درباره نصاب کرکره برقی  به این صفحه مراجعه کنید و در صورت نیاز با کارشناسان ما در کهربا در تماس بگیرید.

تعمیرات تخصصی کرکره برقی چگونه است؟ 

دلایل مختلفی باعث بروز اختلال در عملکرد کرکره برقی می شود. بهترین کار در این مواقع این است که به سراغ تعمیرکار برای تعمیرات تخصصی کرکره برقی بروید زیرا ممکن است هر گونه اشتباه در تعمیر آن باعث برز مشکلات جدی تر و آسیب رساندن به دستگاه شود. اما چه عواملی موجب بروز در عملکرد دستگاه می شود و راه های تعمیر آن چیست؟

تعمیرات تخصصی کرکره برقی

  • عدم باز شدن درب کرکره برقی 

اولین و شایع ترین مشکلی که در حوزه تعمیرات تخصصی کرکره برقی وجود دارد باز نشدن درب است. عواملی متفاوتی مانند ضعیف شدن باتری , خراب شدن ریموت و عدم توانایی ارسال سیگنال توسط آن در باز نشدن درب دخیل هستند. برای رفع این مشکل می توانید اقدام به باز کردن درب به طور دستی کنید و یا از یک ریموت دیگر برای باز کردن درب کرکره برقی استفاده کنید. اگر درب باز شد نشانه این است که باتری ریموت ضعیف شده و باید آن را تعویض کنید. در برخی از ریموت ها بخش تعویض باتری به وسیله یک پیچ محکم شده و باید ابتدا ان را باز کنید و بعد از تعویض بارتی نیز پیچ را دوباره ببندید.

  • عدم بسته شدن درب کرکره برقی 

حتما برای شما هم پیش آمده که بعد از عبور از درب , درب کاملا بسته نمی شود. این مساله به دلایل مختلفی مانند خراب شدن سنسور چشمی به وجود می آید. اما قبل از بررسی خراب بودن چشمی باید اقدام به تمیز کردن چشمی کنید. زیرا سنسورهای چشمی حساسیت بالایی دارند و زمانی که کثیف می شوند برای آن ها این حکم را دارد که شی را در مقابل خود شناسایی می کنند. اگر بعد از تمیز کردن سنسور به وسیله یک دستمال باز هم درب بسته نشد احتمالا سنسور خراب شده و برای تعمیرات تخصصی کرکره برقی باید به سراغ تکنسین بروید. در تمیز کردن سنسور این نکته را مد نظر داشته باشید که جنس آن از لنز است پس برای تمیز کردن آن نباید از دستمال های خشن استفاده شود زیرا اگر بر روی آن خط و خش بیفتد باید اقدام به تعویض آن کنید.

  • باز شدن درب کرکره برقی خارج از محدوده 

یکی از مشکلات اساسی در حوزه کرکره برقی باز شدن درب در خارج از محدوده است. عواملی مانند وزن زیاد درب موجب این اختلال خواهد شد. انحراف ریل و یا شیار می تواند موجب باز شدن درب در خارج از محدوده باشد. این مساله باید به سرعت توسط تعمیرکاران برطرف شود زیرا کرکره برقی همانطور که از نامش پیداست وسیله ای برقی است و وجود هر گونه انحراف در آن می تواند استفاده از آن را خطرآفرین سازد و موجب برق گرفتگی افراد شود.

  • باز و بسته شدن مکرر درب کرکره ای 

اگر مشاهده کردید که درب بعد از بسته شدن به طور خودکار دوباره باز می شود به دلیل وجود جسمی خارجی در جلو درب است. زیرا وجود هر گونه جسم خارجی حتی گل و لای می تواند این پیغام را به سنسور برساند که باید درب را مجددا باز کند. برطرف کردن این مساله بسیار آسان است. با بررسی جلوی درب و رفع مشکل می توانید از باز شدن مجدد درب جلوگیری کنید اما اگر مشکل حل نشد باید به سراغ تعمیرات تخصصی کرکره برقی و تکنسین ها بروید.

تعمیرات تخصصی کرکره برقی

  • باز نشدن ناگهانی درب 

مهم ترین عامل در باز نشدن ناگهانی درب می تواند شکستن پیج فنر باشد. زمانی که پیچ فنر دچار شکستگی شود موتور توانایی بلند کردن درب را ندارد زیرا معمولا وزن درب زیاد است و از توان موتور خارج می شود.  درب های کرکره برقی به طور معمول دارای 2 عدد پیچ فنر هستند که اگر یک یا هر دوی آن ها بشکند باید به سرعت اقدام به رفع مشکل و تعمیر آن کنید. نکته مهمی که باید در این هنگام به آن توجه کنید این است که تا درست شدن درب نباید از آن استفاده کنید. زیرا اختلالی جدی در عملکرد آن به وجود آمده است که می تواند خطر ساز باشد.

  • عدم قرار گرفتن درب کرکره ای بر روی زمین 

زمانی که نصاب برای نصب درب کرکره برقی به محل می آید بعد از نصب و راه اندازی آن باید حد مشخص بالا و پایین کرکره برقی را توسط ریموت کنترل تنظیم کند. بهترین حد برای پایین درب حدی است که کاملا بر روی زمین بنشیند و هیچ چیز قابل عبور از آن به داخل نباشد. بهترین حد برای بالا نیز حدی است که حداقل دو تیغه در ریل باقی بماند. پس زمانی که درب به طور کامل بر روی زمین قرار نمی گیرد باید به وسیله ریموت حد آن را تعیین کنید. این تنظیمات در برندهای مختلف فرق می کند. اگر توانایی انجام آن را ندارید می توانید از یک تعمیر کار و یا نصاب کمک بخواهید.

  • قفل شدن درب به طور دستی 

گاهی اوقات یش می آید که درب کرکره برقی به طور دستی قفل شده است. نشانه قفل شدن درب به طور دستی چیست؟ اگر بعد از زدن ریموت متوجه شدید که موتور کرکره برقی روشن و خاموش می شود اما درب باز نمی شود به معنی قفل شدن دستی آن است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *