تعمیر تخصصی جک پارکینگی 

 جک های پارکینگی دارای مدل های مختلف هستند که بنا بر نیاز در محل نصب می شوند. اما برخی از ایراداتی که در جک ها به وجود می آید مختص به یک مدل نیست بلکه این مشکلات در بین تمام مدل ها شایع هستند و راه حل های آن نیز مشترک است. در ادامه به تعمیر تخصصی چک پارکینگی و موارد آن اشاه میکنیم.شما می توانید در زمینه قیمت جک پارکینگ با کارشناسان کهربا در در تماس باشید.در این مقاله به تعمیر تخصصی جک پارکینگی خواهیم پرداخت.

تعمیر تخصصی جک پارکینگی شامل چه مواردی است ؟ 

تعمیر تخصصی چک پارکینگی شامل مواردی است که معمولا در بین تمام مدل ها مشترک هستند. بعد از نصب و راه اندازی جک های پارکینگی ممکن است مشکلات متنوعی را تجربه کنید. اگر جزو آن دسته از افرادی باشید که اطلاعات فنی دارید و می توانید اقدام به تعمیر جک کنید خواندن این مقاله می تواند به شما در عیب یابی و تعمیر کمک کند. در غیر این صورت باید از تکنسین ها و متخصصان بخواهید تا به محل بیایند و اقدام به عیب یابی جک کنند. این ایرادات ممکن است به دلایل مختلفی به وجود آمده باشند مانند عدم تنظیم مناسب , عدم نصب صحیح و ….که با خواندن این مقاله خواهید توانست بسیاری از آن ها را رفع کنید. پس تا پایان با ما همراه باشید.

تعمیر تخصصی جک پارکینگی 

عدم حرکت کردن درب با فشار دادن ریموت 

عدم حرکت نکردن درب یکی از شایع ترین مشکلات در جک های پارکینگی به شمار می رود که عوامل زیادی در بروز آن نقش دارند. عدم اتصال صحیح برق , عدم عمل کردن فتوسل درب , سوختن فیوز و پاک شدن حافظه ریموت از جمله این عوامل هستند. برای رفع مشکل ابتدا باید اتصال برق را چک کنید و در صورت وجود هر گونه مشکل آن را برطرف کنید. پس از بررسی اتصال برق باید فتوسل و فیوز درب را چک کنید. اگر در صورت بررسی آن ها به مشکلی بر نخوردید باید حافظه ریموت را چک کنید تا اگر حافظه آن پاک شده است دوباره لرن شود. لرن شدن ریموت می تواند بسیاری از مشکلات رایج در باز و بسته شدن درب اتوماتیک را برطرف کند.

باز شدن خودکار درب

یکی از متداول ترین ایراداتی که در بین جک درب پارکینگ  مشاهده می شود باز شدن خودکار درب بعد از بسته شدن است. زمانی که شما درب را به وسیله ریموت می بندید اما درب بلافاصله باز می شود به دلیل عدم تنظیم صحیح نیرو است. اگر نیرو را بر روی میزان پایین تنظیم کرده باشید این اتفاق رخ می دهد. برای رفع این مشکل باید نیرو را بر روی توان بیشتری قرار دهید تا جک توانایی بستن درب را داشته باشد. افزایش توان نیرو توسط ریموت کنترل انجام می شود که بعد از تنظیم آن شاهد حل مشکل خواهید بود.

عدم حرکت موتور در هنگام فشردن ریموت 

مورد دیگری که معمولا جزو ایرادات جک های پارکینگی به شمار می رود عدم حرکت موتور برای جابجایی درب است. در این مواقع دو نوع احتمال وجود دارد. اولین احتمال که می تواند قوی ترین احتمال نیز باشد  عدم نزدیک بودن ریموت به مرکز لرن است. ابتدا ریموت را لرن کنید و اگر مشکل حل نشد باید به سراغ تعویض باتری ریموت بروید زیرا در صورتی که باتری ضعیف شده باشد موتور حرکت نخواهد کرد.

عدم بسته شدن کامل درب 

این مشکل راه حل مشترکی با مورد دوم دارد .اگر مشاهده کردید که درب به طور کامل بسته نمی شود باید توان نیرو را تغییر دهید و آن را بر روی توان بالاتری تنظیم کنید تا توانایی بستن درب را داشته باشد. تغییر توان نیرو به M Torque می تواند مشکل را حل کند. در صورتی که با تعمیر تخصصی جک پارکینگی آشنایی ندارید حتما از تکنسین های مجرب استفاده کنید تا موجب ایجاد خسارت های سنگین برای شما نشود.

عدم باز شدن درب به طور کامل

بر روی ریموت کنترل دو دکمه قرار دارد که مربوط به تک لنگه و دو لنگه درب است. اگر بخواهید دو لنگه را باز کنید اما دکمه تک لنگه را بر روی ریموت بزنید درب به طور کامل باز نمیشود. برای حل این مشکل به دکمه های موجود بر روی ریموت توجه کنید .

تعمیر تخصصی جک پارکینگی 

عدم توقف درب بعد از باز و بسته شدن 

مورد دیگری که از جمله مشکلات رایج در جک های پارکینگی محسوب می شود این است که درب بعد از باز و یا بسته شدن همچنان به حرکت خود ادامه می دهد و متوقف نمی شود. این مساله به دلیل عدم درگیر بودن صحیح چرخ دنده ها با یکدیگر است. برای حل این مشکل باید اتصالات را بررسی کنید و اتصالات SW1 و SW2 را جابجا کنید.

عدم برگشت درب در هنگام برخورد با مانع  

معمولا درب های اتوماتیک بعد از برخورد با هر مانعی حرکت برگشتی دارند. اما اگر مشاهده کردید که درب بعد از برخورد با مانع برگشت نمی کند به دلیل تنظیم شدن درب در جهت معکوس است. برای رفع مشکل باید جهت تنظیم درب را تغییر دهید. اگر بعد از انجام این کار مشکل برطرف نشد باید توان درب را کاهش دهید زیرا یکی از دلایل عدم برگشت درب در هنگام برخورد با مانع بخاطر توان بالا و بیش از حد است.

بررسی رگلاژ جک پارکینگ

در کل میتوان گفت تعمیر تخصصی جک پارکینگی کار آسانی نیست. اگر شاهد هر گونه آسیب و ایراد در خصوص جک پارکینگی هستید بهتر است قبل از اینکه دست به کار شوید از متخصصین و تکنسین ها بخواهید تا به محل بیایند و بعد از بررسی های دقیق اقدام به تعمیر و یا تعویض قطعات کنند. یکی از قطعاتی که مانند سایر قطعات ممکن است دچار آسیب و خسارات احتمالی شود ” رگلاژ ” است. این قطعه نقش بسیار مهمی را بر عهده دارد. به همین دلیل آن را در این مطلب گنجانده ایم تا اگر قصد دارید معایب جک پارکینگی را بررسی کنید به سراغ آن نیز بروید و از صحت و سلامت رگلاژ مطمئن شوید.

رگلاژ جک پارکینگ 

رگلاژ یکی از قطعات جک درب پارکینگی است که در صورت باز و بسته کردن مکرر درب ممکن است دچار آسیب شود. اگر وزن درب با نوع جک هماهنگی نداشته باشد و به آن فشار مضاعفی وارد نماید باید به زودی شاهد ایجاد خسارت در رگلاژ باشیم. در ادامه مطلب شما را با مواردی از این دست آشنا می کنیم که به کمک آن ها می توانید اقدام به تعمیر تخصصی جک پارکینگی کنید. به شما عزیزان توصیه می شود اگر از کارهایی از این دست اطلاعات کافی ندارید و یا سابقه انجام کار فنی ندارید بهتر است خودتان دست بکار نشوید و برای رفع ایراد از تکنسین های معتبر و تعمیر کار جک پارگینگ بخواهید تا آن را برای شما انجام دهند. زیرا عدم توانایی شما در تعمیر تخصصی می تواند باعث تحمیل هزینه های بیشتر شود که در طولانی مدت اصلا مقرون به صرفه نخواهند بود.

 

موارد مهم برای بررسی 

برای پیدا کردن ایراد جک پارکینگی باید در اولین مرحله اقدام به باز و بسته کردن درب اتوماتیک کنید. برای انجام این کار از ابزار برای باز کردن بازوی درب استفاده نمائید . جهت گشودن نوع ابزار را برعکس عقربه ساعت بچرخانید . پیچ اتصال گیربکس موتور و میله پیچ در پیچ را بازکنید تا موتور از بازو جدا شود .

از ابزاری جهت گشودن چرخ‌دنده کمک بگیرید . تیغه فلزی را در چاک انتهای موتور قرار بدهید و آن را به گیره سفت کنید . با ضربه بوسیله چکش به بدنه موتور گیربکس از آن جدا میشود .

از ابزاری جهت گشودن سر بازو با دو نیم استوانه مجهز به فوم پلاستیکی بازوی جک را سفت کنید .

برای در آوردن بلبرینگ از انتهای پوسته موتور میله لبه‌دار را در انتهای موتور قرار دهید به‌نحوی‌که حاشیه داخلی بلبرینگ گیر نماید سپس با چکش پلاستیکی به کناره پوسته ضربه بزنید تا بلبرینگ از انتهای پوسته جدا شود .

شیوه جا زدن بلبرینگ , بلبرینگ را روی محور موتور قرار دهید بعد با ابزار متبوع و چکش آن را سفت نمائید.

 

تعمیر تخصصی جک پارکینگی

مشکلات مرسوم جک پارکینگ

موتور عمل نمیکند : می‌توان به طور حتم گفت که یکی از سیم های داخل دچار قطعی و نقصان شده است.

موتور داغ کرد : برای اولین بار درصورتی که داغ کرد استاتور موتور دچار نقص شده است.

موتور صدای بلندی دارد : بلبرینگ‌ها کم آب یا این که از فرم بیرون شده یا این که بدنه روتور و استاتور باهم اصطکاک دارا‌هستند , پیچ بدنه سفت نیست یا این که موتور صحیح در جای خویش قرار نگرفته است .

موتور در جا فعالیت می‌نماید : دکمه خلاص کن بیرونِ , محور دکمه خلاص کن خم‌شده , سیستم انتقال توان گیربکس به پیستون هرز شده .

سوییچ باطن قفل گیرکرده : محور سوییچ خلاص کن خم‌شده است .

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *