تعمیر قطعات کرکره برقی

تعمیر قطعات کرکره برقی یکی از کارهایی است که به علت تخصصی بودن نیازمند کاردانی است که دانش بالایی در این زمینه داشته باشد. کرکره ها و درب های اتوماتیک ساختار پیچیده ای دارند و کاردانی که این کار را انجام می دهد باید به خوبی قطعات را بشناسد و بتواند اختلال هایی که پیش آمده را به خوبی تشخیص دهد. کاردان تعمیر قطعات کرکره برقی باید بتواند با کمک گیری از ابزارها و همچنین با استفاده از تجربه ی خود این مشکلات را تشخیص دهد.

تعمیر قطعات کرکره برقی
قیمت جک پارکینگ
برای اطلاع از قیمت جک پارکینگ بر روی دکمه زیر کلیک کنید
کهربادر

انواع تیغه های کرکره برقی

قبل از دانستن انواع تیغه کرکره برقی بهتر است که صفحه قیمت جک پارکینگ و جک درب پارکینگ مراجعه کنید.  تیغه فولادی : این تیغه ساخته شده از الیاژ فولاد منیزیوم است و عایق خوب گرما و صداست، وزن بالایی دارد ، ضد خش است ، امنیت بالایی دارد و در مقابل ضربه مقاوم است یکی . تیغه آلمینیومی : این تیغه از آلمینیوم ساخته شده و براق است و معمولا روغن کاری می شود، ضد خش است و در آن از رنگ الکترواستاتیک استفاده می شود. تیغه ی آلومینیومی به علت انعطاف پذیری در بحث تعمیر قطعات کرکره برقی طرفداران زیادی دارد و کاردان ” تعمیر قطعات کرکره برقی ” باید بداند این تیغه از سه شمش یا بیلت تشکیل شده است. تیغه شفاف پلی کربنات : مندسان در ساخت این تیغه از سخت ترین ساختار استفاده کرده اند و از مشخصات این تیغه می توان به ضد خش ، ضد سرقت ، ضد ضربه و ضد گلوله بودن و رنگ بندی متفاوت آن اشاره کرد. برای این تیغه هم می توان به راحتی تعمیر قطعات کرکره برقی را انجام داد.

انواع تیغه های کرکره برقی

همه چیز درباره تعمیر قطعات کرکره برقی

خدماتی که یک کاردان تعمیر قطعات کرکره برقی ارائه می دهد

  • تشخیص و تعویض قطعات معیوب
  • تعمیر موتور کرکره برقی
  • تعمیر تیغه کرکره برقی
  • تعمیر و تعویض شفت موجود در کرکره برقی
  • تعمیرات و رفع ایرادات ریل ، مویی و کپس
  • تعمیر برد کرکره برقی
  • تعمیرات اندی کپ کرکره برقی
  • تعمیرات رسیور و صفحه پلیت
  • و تعویض آنUPSنصب
  • بد نیست به عنوان پیش زمینه در تعمیرکرکره برقی ، با بعضی از قطعات و اصطلاحات کرکره برقی آشنا شوید.

خدماتی که یک کاردان تعمیر کرکره برقی ارائه می دهد

بخش های دیگری که در تعمیر کرکره برقی باید شناخت شامل موارد زیر است

شفت: باز و بسته شدن کرکره با وسیله ای میله ای مانند انجام می شود . این قطعه با چرخش توسط موتور ، کرکره را بالا و پایین کشیده شود.
بلبرینگ: بلبرینگ قطعه ای در انتهای شفت که کارایی آن سهولت باز و بسته شدن است.
اندکپ: قطعه ای که نیروی موتور را به شفت بلبرینگ انتقال می دهد.
پلیت: محلی که موتور و شفت کرکره برقی در آن قرار دارد.
ریل یو شکل : محل قرار گرفتن کرکره که به صورت عمودی در دهنه ی درب قرار می گیرد؛ که ریل ها هم دو نوع فولادی و آلمینیومی تقسیم می شوند.
ریموت: برای فرمان باز و بسته شدن کرکره استفاده می شود.
قطعاتی که در کرکره برقی آسیب می بینند:
تیغه ی کرکره برقی : این قطعه به علت استقامت زیاد کمتر نیاز به تعمیر پیدا می کند.
موتور کرکره برقی : این قطعه اگر دارای جنس مرغوب نباشد ؛ با قطعی برق یا خراب شدن قطعات دیگر خراب می شود.
اندکپ: این قطعه ی حساس بیشترین عامل خرابی است و به خاطر این قطعه درخواست زیادی برای تعمیر قطعات کرکره برقی می شود.
برد کرکره برقی: برد کرکره برقی که مسؤول فرمان دادن به سایر قطعات کرکره برقی است ، در تعمیر قطعات کرکره برقی بسیار حساس است و نیاز به کارشناس ماهری دارد.
در نتیجه توجه به برد کرکره برقی که مسؤول فرمان دادن به موتور آن است و حتی نوسانات برق را کنترل می کند امر طبیعی در تعمیرات کرکره برقی است.
از آنجایی که کرکره ها هم از نظر زیبایی هم از نظر امنیت اهمیت زیادی دارند ، باید هم به نصب و تعمیر قطعات کرکره برقی و نگهداری آن توجه داشت.
از این رو شرکت ما در جهت رفاه شما عزیزان خدمات خود را در سراسر تهران، با کمترین هزینه و تضمینی ارائه می دهد.
شما میتوانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید ، یا حضوری با کارشناس فنی صحبت کنید و ایرادات رابیان کنید و اطلاعات کافی را در مورد تعمیر قطعات کرکره برقی بدست آورید.
همچنین شرکت ما در کمترین زمان تیم متخصص را برای تعمیر قطعات کرکره برقی به محل مورد نظر شما اعزام خواهد کرد.
قیمت تعمیر قطعات کرکره برقی :
تعین قیمت تعمیر قطعات کرکره برقی بر اساس آیتم های متفاوت ، متغیر است ؛ این آیتم ها شامل قیمت قطعه مورد نیاز، محلی که کارشناس اعزام می شود ، هزینه ی اعزام کارشناس می شود .

مهم ترین قطعات کرکره برقی

موتور
پس از بررسی نحوه تعمیر کرکره برقی نوبت به بررسی مهم ترین اجزای آن می رسد. موتور قلب تپنده کرکره برقی است که دارای مدل های مختلفی می باشد. توبلار و ساید از رایج ترین انواع موتور کرکره برقی می باشند که بکارگیری از آن ها بسیار متداول است. هر کدام از این موتورها ویژگی های مختلفی دارند که آن ها را مناسب برای نصب در منازل و پارکینگ می کند.

به طور مثال اگر می خواهید درب خانه و منزل مسکونی را تبدیل به کرکره برقی کنید و فضای زیادی را نیز در اختیار ندارید باید از موتورهای توبلار استفاده کنید در غیر این صورت موتورهای ساید گزینه بهتری برای شما خواهند بود. زیرا برای ابعاد بزرگ تری طراحی شده اند و می توان از آن ها در مجتمع های رفاهی استفاده کرد. همچنین کارخانجات و سوله های صنعتی از دیگر مواردی است که موتورهای ساید در کرکره های برقی آن ها تعبیه می شود.

سرپوش موتور
همان طور که می دانید موتور کرکره برقی یک وسیله الکتریکی است که در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت و ضربه آسیب پذیر می باشد . بهترین راهکاری که برای محافظت از موتور وجود دارد نصب سرپوش برای آن است. سرپوش ها علاوه بر محافظت از موتور باعث زیباتر شدن آن نیز می شوند. اگر به دکوراسیون بیرونی منزل اهمیت می دهید استفاده از سرپوش موتور توصیه می شود. در هنگام تعمیر کرکره برقی سرپوش از روی موتور برداشته می شود و پس از اتمام کار در جای خود برگردانده خواهد شد.

مدار الکتریکی
موتورهای کرکره برقی دارای مدارات الکتریکی هستند که در هنگام تعمیر جزو اولین گزینه ها برای بررسی محسوب می شوند. این مدارها قادر به قطع و وصل کردن برق ورودی و خروجی به موتور را دارند و جزو قطعات بسیار حساس کرکره برقی نیز محسوب می شوند.

سیم پیچ موتور
حتما تا به حال نام سیم پیچی را شنیده اید. سیم پیچ بخش مهمی از موتور است که نقش عمده ای در عملکرد آن دارد. سیم پیچ یک بخش استوانه ای شکل است که با سیم های مسی و آلومینیومی پیچانده می شود. بروز هر گونه اشکال در این سیستم می تواند باعث اختلال در کل موتور و سوختن آن شود. وجود درپوش در دو طرف سیم پیچ باعث می شود تا در برابر عواملی مثل رطوبت و باران محافظت شود.

لیمیت سوئیچ
لیمیت به معنای حد است. کرکره های برقی بعد از نصب باید حد بالا و پایین شان مشخص شود تا در هنگام باز و بسته شدن به سقف و یا کف برخورد نکنند. لیمیت سوئیچ ابزاری برای این منظور است و می توانید از آن برای تراز کردن کرکره برقی استفاده کنید. لیمیت های دارای دو نوع هستند به نام دو رله و چهار رله که بر اساس نیاز انتخاب می شوند. تشخیص دو رله یا چهار رله بودن لیمیت ها بر عهده نصاب و کارشناسان می باشد.

گیربکس
معمولا گیربکس در موتورهای صنعتی به نام ساید استفاده می شوند زیرا قطعه ای بسیار قوی است که وظیفه آن جابجایی توان موتور به زنجیر صفحه پلیت می باشد. اگر این جابجایی صورت نگیرد کرکره برقی قابلیت بالا و پایین رفتن ندارد و به بیانی ساده تر باید بگوییم که موتورهای ساید بدون وجود گیربکس هیچ عملکردی نخواهند داشت. انواع گیربکس هایی که بدین منظور استفاده می شون شامل گیربکس سه پیچ و چهار پیچ است.

مهم ترین قطعات کرکره برقی

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
به کمک نیاز دارید؟