بررسی تفاوت دزدگیر سیم کارتی با دزدگیر معمولی

  تفاوت دزدگیر سیم کارتی با دزدگیر معمولی

در این مقاله قصد داریم به تفاوت دزدگیر سیم کارتی با دزدگیر معمولی بپردازیم. همانطور که می دانید در حال حاضر دزدگیر های پیشرفته ای وجود دارند که هم خاصیت تماس از طریق تلفن یا SMS را با صاحب مکان دارند و هم امکانات جانبی جذابی دارند که دل هر مشتری ای را بدست می آورند. اما موضوع اینجاست که ما در این مقاله قصد نداریم که برتری یکی بر دیگری را بخواهیم ثابت کنیم. صرفا در این مقاله قصد داریم به ویژگی های هر دو نوع دزدگیر بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

پیشرفت سیستم های هشدار

شاید اگر در سال های اولیه تولید سیستم های هشدار یا حتی در گذشته نه چندان دور، بحث تفاوت دزدگیر سیم کارتی با دزدگیر معمولی مطرح می شد، کسی اصلا باور نمی کرد که همچنین امکانی برای دزدگیر ها بتواند وجود داشته باشد. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری موضوع کاملا متفاوت است و شما می توانید دزدگیر هایی با امکانات بسیار بالا را پیدا کنید که هم کار صاحبان اماکن را راحت کرده است و هم نصب آسان تری به نسبت دزدگیر های قدیمی تر دارند.
امروزه می توانیم ببینیم که همان محصولی که صرفا یک آژیر ساده می کشید تا کسانی که اطراف مکان بودند را از خطر آگاه کند، حال به تکامل و پیشرفت خود رسیده است و امکانات باور نکردنی ای را برای صاحبان مکان به ارمغان می آورد. اما خب این را هم باید در نظر داشته باشیم که برای همه مکان ها دزدگیر های پیشرفته نیازی نیست. حال در این مقاله با پرداختن به ویژگی های هر دو نوع دزدگیر تصمیم را به عهده شما می گذاریم که از بین این دو کدام را انتخاب کنید و از امکانات آن استفاده کنید.

انواع دزدگیر اماکن

همانطور که شما هم می دانید دزدگیر اماکن یک سیستم است که برای شناسایی ورود غیر مجاز افراد به داخل یک ساختمان است. با زیاد شدن سرقت ها بازار فروش دزدگیر های اماکن هم به شدت رو به افزایش است. اما سارقان هرگز بیکار نمی نشینند و راه های متفاوتی برای خنثی کردن سیستم های امنیتی پیدا کرده اند که مسلما همین موضوع باعث شده است که هر روز امکانات جدیدتری به دزدگیر های اماکن اضافه شود و دسته بندی های متفاوتی برای آن ها تعریف بشود. این دسته بندی ها عبارتند از:
-دزدگیر اماکن بی سیم
-دزدگیر اماکن سیم کارتی
-دزدگیر اماکن تحت شبکه
-دزدگیر های اماکن ساده مبتنی بر آژیر و هشدار محلی
-دزدگیر با سیستم آلارم با خطوط تلفن ثابت

 

انواع دزدگیر اماکن

 

دزدگیر سیم کارتی استفاده کنیم یا معمولی؟

جواب دادن به این سوال به عوامل زیادی بستگی دارد. یکی از این موارد این است که به طورکلی شما چقدر می خواهید برای دزدگیر اماکن هزینه کنید. یکی از مهمترین تفاوت های دزدگیر سیم کارتی با دزدگیر معمولی به طبع قیمت آن هاست که مسلما دزدگیر های سیم کارتی به دلیل امکانات بیشتر، قیمت بالاتری هم دارند. اما گاهی این موضوع برای انتخاب برای یکسری اماکن مانند انتخاب بعنوان دزدگیر خانه اصلا موضوع مهمی نیست. به هر حال با بررسی ویژگی های این دزدگیر ها و تفاوت دزدگیر سیم کارتی با دزدگیر معمولی بیشتر به تصمیم گیری شما کمک خواهیم کرد.

دزدگیر اماکن سیم کارتی

در ادامه موضوع تفاوت دزدگیر سیم کارتی با دزدگیر اماکن بالاخره به موضوع دزدگیر اماکن سیم کارتی می رسیم که آن را بررسی کنیم. این دزدگیر مجهز به یک ماژول سیم کارتی است که کاربر می تواند توسط این ماژول فرمان ها و امور خود را به صورت کد های دستوری ارسال کند. این دزدگیر ها قطع برق و قطع تلفن شهری را از طریق SMS به کاربر اطلاع می دهند و حتی اپلیکیشن اندروید یا IOS هم دارند که بتوان تنظمیات آن را از طریق این اپلیکیشن ها انجام داد.
این سیستم ها جزو جدید ترین سیستم های هشدار به شمار می روند. این سیستم جزو اصلی ترین موارد هوشمند سازی ساختمان به حساب می آید و امکانات بی شماری هم برای کاربران دارد. این دزدگیر ها از خط تلفن ثابت شهری برای اطلاع رسانی خطر استفاده می کنند که اطلاعات را از این طریق به کاربر می رسانند. اطلاع رسانی این نوع دزدگیر ها به این صورت است که مهم نیست شما به عنوان صاحب مکان کجا باشید، این دزدگیر به محض تشخیص خطر یا از طریق تماس تلفنی و یا از طریق پیام کوتاه خطر را به شما اعلام می کنند.
البته این موضوع را هم باید در نظر داشت که محل نصب این دزدگیر باید از لحاظ آنتن دهی بررسی بشود تا آنتن دهی ضعیف نباشد. آنتن دهی ضعیف باعث مشکل در عملکرد سیستم می شود که ضریب امنیتی را به شدت پایین می آورد.
امکانات دیگر دزدگیر سیم کارتی عبارتند از:
-امکان شارژ سیم کارت از طریق SMS یا اپلیکیشن موبایل
-کنترل از راه دور برای فهمیدن میزان آنتن دهی
-امکان ارسال SMS برای اطلاع دادن وضعیت های دیگر به جز تشخیص سارقان
-امکان فعال و غیر فعال کردن رله ها با اپلیکیشن یا SMS
-قابلیت ضبط پیام
-اطلاع رسانی قطعی برق
-قابلیت مشاهده شارژ سیم کارت با اپلیکیشن یا از طریق پیام کوتاه
-امکان فعال و غیر فعال کردن سیستم با پیام کوتاه یا اپلیکیشن

دزدگیر اماکن سیمکارتی

 

دزدگیر اماکن معمولی

این نوع از دزدگیر ها همان دزدگیر های اماکن ساده و آژیری هستند که جزو قدیمی ترین نوع دزدگیر ها می باشند. در این دزدگیر ها اتفاقی که می افتد این است که زمانی که خطر تشخیص داده می شود، آژیر دزدگیر  به صدا در می آید و کسانی که در اطراف محیط هستند را از خطر آگاه می سازند. متاسفانه این نوع از دزدگیر ها را سارقان می توانند از کار بیندازند. پس نتیجه می گیریم که از امنیت پایین تری به نسبت دزدگیر سیم کارتی برخوردار هستند.
این نوع دزدگیر ها اما مقرون به صرفه تر هستند و برای اماکن کوچکتر مانند خانه های کوچک و مغازه های ساده مناسب تر هستند. اما باز هم این موضوع را باید در نظر داشته باشید که آیا با به صدا در آمدن این دزدگیر کسی در نزدیک محل هست که شما خبر بدهد؟ آیا پلیس همیشه در اطراف محل مغازه یا خانه شما وجود دارد؟ انتخاب این نوع دزدگیر به این موارد هم بستگی دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *