تنظیم زمان کرکره برقی

تنظیم زمان کرکره برقی برای باز و بسته شدن درب در زمان دلخواه صورت می گیرد. تنظیم زمان کرکره برقی اغلب در پارکینگ های فعال انجام می پذیرد و به شما توصیه می کنیم برای درب منازل و پارکینگ های شخصی از این روش استفاده نکنید. در این مقاله به تنظیم تایمر از طریق ریموت کنترل می پردازیم. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از نصب کرکره برقی و قیمت کرکره برقی با کارشناسان ما در کهربا در تماس بگیرید.

 

تنظیم زمان کرکره برقی چگونه است ؟

تنظیم زمان کرکره برقی چگونه است؟ امروزه نصب و استفاده از درب های کرکره ای موجب سهولت در تردد و رفت و آمد شده است. باز و بسته شدن درب های کرکره ای از طریق فشار دادن دکمه باز و بسته شدن بر روی ریموت کنترل انجام می شود و برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله کددهی ریموت کرکره برقی را مطالعه کنید. با این کار سیگنال های ارسالی توسط دستگاه دریافت می شوند و عملیات مورد نظر انجام می شود. موتور کرکره برقی نقش مهمی در قدرت آن و کیفیت راندمان ایفا می کند. رایج ترین موتورهای کرکره برقی شامل توبلار و ساید هستند که هر کدام از آن ها دارای مزایا و معایبی می باشند. برای اطلاعات بیشتر از تنظیم کرکره برقی هم می توانید به مقاله دیگر ما مراجعه کنید.

موتور توبلار

موتور توبلار برای درب هایی استفاده می شوند که وزن زیادی ندارند. این نوع از درب ها که معمولا در ابعاد کوچک تری هستند گزینه مناسبی برای نصب موتورهای توبلار محسوب می شوند. قیمت این نوع از موتورهای کرکره برقی ارزان تر است اما باید نکته مهمی را در نظر بگیرید و آن هم مراقبت و نگهداری صحیح از کرکره برقی است. انجام سرویس ها و چکاپ های دوره ای باعث افزایش طول عمر آن خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر از تعمیر موتور کرکره برقی می تونید مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

موتور ساید

موتور ساید به موتور صنعتی نیز شهرت دارد زیرا وزن زیادی را تحمل می کند و برای درب هایی که ابعاد بزرگی دارند مناسب است. درب های کارخانجات , سوله های صنعتی , مجتمع های عمومی و پارکینگ های بزرگ گزینه خوبی برای نصب موتورهای ساید هستند. موتورهای ساید بسیار پر قدرت اند و در حین باز و بسته شدن کم ترین صدا از آن تولید خواهد شد. قیمت بالای آن ها را می توان جزو معایب شان محسوب کرد. اما به طور کلی از عمر زیادی برخوردار هستند.

تایمر کرکره برقی

و اما نوبت به آموزش تنظیم زمان کرکره برقی می رسد. بعد از اینکه با دو نوع از رایج ترین انواع موتور اتوماتیک آشنا شدیم اکنون باید نحوه تنظیم آن را در زمان دلخواه فرا بگیریم تا درب را در زمان مورد نظر باز و بسته کنیم. مورد مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که این تنظیمات تنها برای پارکینگ های فعال انجام می گیرد و از تنظیم آن برای مغازه و فروشگاه اجتناب کنید. اما اگر اصرار به تنظیم زمان کرکره برقی برای این اماکن دارید بهتر است ابتدا تمام جوانب آن را در نظر بگیرید زیرا ممکن است موجب بروز مشکلات و هزینه های آتی شود. همچنین صدمه دیدن موتور را نیز نباید نادیده بگیرید. برای اطلاعات بیشتر از قیمت جک پارکینگ و جک درب پارکینگ هم می توانید به صفحات دیگر ما مراجعه کنید.

تنظیم زمان کرکره برقی

روش تنظیم زمان کرکره برقی

تنظیم تایمر درب کرکره ای اغلب به دو روش انجام می شود که هر دوی آن ها قابل استفاده برای تمام درب ها هستند. اگر دانش فنی و تخصصی در این زمینه دارید می توانید اقدام به تنظیم زمان آن کنید در غیر این صورت باید از تکنسین ها و متخصصان کمک بگیرید زیرا ممکن است موجب وارد آمدن فشار و آسیب به قطعات مختلف دستگاه شوید.

روش اول

در اولین روش از تنظیم تایمر باید به سراغ دکمه تایم Time ریموت کنترل بروید. معمولا این دکمه در تمام ریموت ها در سمت چپ و پایین قرار دارد که باید انگشت خود را به مدت چند ثانیه بر روی آن نگاه دارید تا چشمک بزند. این روش باید با توجه به مدار فرمان کرکره برقی انجام می شود.  پس از این که دکمه Time چشمک زن شد باید دکمه D را فشار دهید.

پس از اینکه دکمه D را فشار دادید تایمر شروع به محاسبه زمان می کند. بعد از اینکه زمان مورد نظر سپری شد باید دوباره دکمه D را فشار دهید. فاصله زمانی بین دوبار فشار دادن این دکمه به عنوان تایمر بسته شدن کرکره برقی محسوب می شود. برای اطلاعات بیشتر از انواع ریموت کرکره برقی و کددهی ریموت کرکره برقی می توانید مقالات دیگر ما را مطالعه کنید.

تنظیم زمان کرکره برقی

روش دوم

اگر بر روی مدار فرمان کرکره برقی را مشاهده کنید سه عدد دیپ سوئیچ را خواهید دید. این دیپ سوئیچ ها برای فعال و غیر فعال کردن مواردی مانند تایمر اتوماتیک استفاده می شود. همچنین چپ گرد و راست گرد موتور کرکره برقی نیز به وسیله این قطعه انجام خواهد شد. همان طور که می دانید برقراری ارتباط بین کرکره برقی و ریموت کنترل از طریق مدار فرمان صورت می گیرد زیرا زمانی که شما دکمه ریموت کنترل را برای باز و یا بسته شدن کرکره برقی فشار می دهید سینگال هایی از او ساطع می شود که به وسیله مدار فرمان دریافت و درخواست شما اجرا می شود.

اما برای تنظیم زمان کرکره برقی باید به سراغ کلید دیپ سوئیچ بروید و آن را در حالت فعال ON نگه دارید. با انجام این کار کرکره برقی در زمان مورد نظر باز و بسته می شود. اگر تمایل داشتید که این امکان را غیر فعال کنید می توانید آن را در حالت OFF قرار دهید.

نگهداری صحیح از کرکره برقی

نکات مختلفی در نحوه صحیح نگهداری کرکره برقی وجود دارد که موجب افزایش طول عمر او خواهد شد. به طور مثال باید هر چند ماه یکبار اقدام به تمیز کردن کرکره برقی و ریل آن کنید. زیرا زمانی که گرد و غبار به درون ریل و منافذ کرکره برقی نفوذ می کند در حین باز و بسته شدن با تولید صدا همراه است که این مساله بسیار ناخوشایند می باشد. همچنین با انجام روغن کاری و سرویس های دوره ای می توانید از بروز مشکلات و هزینه های احتمالی جلوگیری کنید.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *