تیغه پلی کربنات

یکی از مدرن ترین تیغه های قابل استفاده در کرکره برقی تیغه پلی کربنات است .این تیغه ها شفاف هستند و دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند که به خوبی توانسته نیاز افراد را در این زمینه برطرف کند. در این مقاله به تیغه پلی کربنات و بررسی جوانب مختلف آن می پردازیم. برای اطلاعات بیشتر از کرکره برقی پلی کربنات شفاف می توانید مقالات دیگر ما را بخوانید. همچنین برای اطلاعات بیشتر از نصب کرکره برقی شما میتوانید به لینک مراجعه کنید و برای ارتباط با ما با کارشناسان کهربا در تماس بگیرید.

 

تیغه پلی کربنات چیست و چه کابرد هایی دارد؟

آیا تیغه پلی کربنات برای کرکره برقی مناسب است؟ کرکره برقی از نیازهای امروز است و بسیاری از کسب و کارها و حتی منازل از درب کرکره برقی استفاده می کنند. این میزان استقبال به دلایل مختلفی اعم از امنیت و زیبایی است. تیغه های مختلفی برای بکار گیری در کرکره برقی موجود است که در این مقاله قصد داریم به یکی از بهترین آن ها اشاره کنیم و آن هم تیغه پلی کربنات است.

همان طور که نام این تیغه پیداست از مواد پلی کربنات ساخته شده و جزو تیغه های شفاف به شمار می رود. پلی کربنات می تواند موجب افزایش مقاومت تیغه ها در برابر ضربات و حریق شوند. قابلیت تحمل دمای بالا در تیغه های پلی کربنات موجب شده که از آن ها در اماکن عمومی و پر تردد استفاده شود زیرا ضد حریق بودن موجب افزایش امنیت آن شده است.

مورد دیگری که می توان از آن نام برد نشکن بودن آن است. این ویژگی به علاوه مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم به خوبی نشان می دهد که تیغه های پلی کربنات گزینه مناسبی برای استفاده در کرکره برقی هستند.

چرا تیغه پلی کربنات گزینه مناسبی برای کرکره برقی است؟ 

عوامل بسیار زیادی موجب شده تا تیغه های پلی کربنات گزینه مناسبی برای استفاده در کرکره برقی باشند. به چند مورد اشاره کردیم و برای تکمیل بحث در ادامه نیز به مهم ترین ویژگی های این تیغه های شفاف اشاره می کنیم.

استحکام 

استحکام بالای این تیغه ها می تواند امنیت آن را به میزان چشم گیری افزایش دهد. این استحکام به دلیل ماده پلی کربنات است که در ساختار آن بکار رفته است. استحکام این تیغه به قدری زیاد است که از آن به عنوان تیغه نشکن و ضد ضربه نیز یاد می شود.

تیغه پلی کربنات

ضد اشعه فرابنفش 

از مهم ترین کاربردهای این  در اماکنی است که لازم باشد درون مکان رویت شود. این تیغه ها به دلیل شفاف بودن در مکان هایی مانند بانک نصب می شوند و باید به دلایل امنیتی درون بانک به وسیله چشم رویت شود. علاوه بر بانک بسیاری از کسب و کارها مانند گل فروشی ها نیز از این تیغه ها استفاده می کنند. این تیغه ها می توانند از ورود اشعه فرابنفش به محیط جلوگیری کند و از ایجاد خسارت و خراب شدن اجناس پیشگیری خواهد شد.

امکان حک لوگو به وسیله لیزر 

این تیغه ها این قابلیت را دارند که لوگوی کسب و کار شما به وسیله لیزر بر روی آن حکاکی شود. این مساله می تواند جنبه تبلیغاتی برای شما داشته باشد و موجب جلب مشتری و زیبایی کرکره برقی نیز خواهد شد.

ثبات و عدم لغزش 

کرکره برقی که با تیغه های پلی کربنات نصب می شود در هنگام باز و بسته شدن دارای بیشترین ثبات و کم ترین لغزش است. این مساله می تواند موجب عدم تولید صدای نا بهنجار در محیط و آسایش ساکنین شود. و در نتیجه عمر آن نیز افزایش پیدا می کند. زیرا زمانی که تیغه دارای لغزش است به سرعت دچار استهلاک می شود.

تنوع بالا 

این تیغه ها دارای تنوع بسیار گسترده ای است. محبوب ترین رنگ ها شامل مسی , برنزی , آبی است که البته در سایر طرح ها و رنگ های اکرولیک نیز قابل تولید هستند. به همین دلیل بسیاری از مشاغل و کسب و کارها می توانند از آن استفاده کنند. یکی دیگر از انواع این تیغه ها ، نوع شفاف آن است. برای اطلاعات بیشتر از کرکره برقی پلی کربنات شفاف می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

ضد گلوله 

شاید برای شما هم جالب باشد اگر بدانید که علاوه بر جلیقه ضد گلوله درب ضد گلوله هم وجود دارد ! تیغه های پلی کربنات به دلیل ساختاری که دارند ضد گلوله می باشند و امنیت آن ها به مراتب بیشتر از درب های معمولی است. از این تیغه ها در اماکنی که نیاز به امنیت بالایی دارند مانند کلانتری ها استفاده می شود.

تیغه پلی کربنات 

غیر قابل اشتعال 

درب کرکره ای با این تیغه ها دارای بیشترین مقاومت در برابر حریق است. علاوه بر این عدم سرایت آتش به محیط مجاور نیز یکی دیگر از خصوصیات این تیغه محسوب می شود. اگر در مکانی درب کرکره برقی با این تیغه ها نصب شود در هنگام بروز آتش سوزی و تا زمان رسیدن آتش نشانان ساکنین در امنیت خواهند بود.

اشکال مختلف 

این تیغه ها با دو مدل در بازار موجود هستند که می توانید بر اساس نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب کنید. تیغه های تخت و تیغه های S از نمونه های آن هستند که هر کدام دارای کاربرد و زیبایی است.

قیمت  

قیمت این تیغه نسبت به تیغه های آلومینیومی بالاتر است و باید قبل از انتخاب و خرید آن ها بودجه خود را بررسی کنید. اما به طور کلی مزایایی که این تیغه دارد قابل مقایسه با تیغه های معمولی نیست و پرداخت هزینه بیشتر ارزش خواهد داشت.

مقاوم در برابر عوامل محیطی 

تیغه ها علاوه بر تمام مزایایی که دارد به شدت در برابر عوامل محیطی و جوی مقاومت بالایی دارد. در نسل قدیم درب ها که معمولا به صورت آلومینیومی بودند این ویژگی وجود نداشت و درب بعد از گذشت مدت زمان کوتاه زیبایی خود را از دست می داد و دچار زنگ زدگی و پوسیدگی می شد. اما نسل جدید تیغه ها که گزینه مناسبی برای انواع مشاغل هستند در برابر جذب رطوبت , پوسیدگی , فرسایش و بسیاری از عوامل منفی جوی هستند.

1 دیدگاه

  • سلام. مسلما بله اما همانطور که در متن هم گفته شد این نوع تیغه ها مزایای بسیار بالایی دارند که به هزینه بالایشان می ارزد. برای اطلاعات بیشتر از قیمت کرکره برقی هم می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *