بررسی دلایل خطای چشمی دزدگیر اماکن

خطای چشمی دزدگیر اماکن به چه دلیلی اتفاق می‌افتد؟ دزدگیرها وسایلی هستند که با داشتن سنسور چشمی‌ای که در آن‌ها وجود دارد، به بررسی می پردازد که چه فردی یا جسمی در حال حاضر در خانه وجود دارد و باید در چه زمانی در برابر این افراد یا اجسام واکنش نشان دهد. در این بین ممکن است زمان‌هایی وجود داشته باشد که این دزدگیر با خطا مواجه شود و آلارم اشتباهی را برای فرد ارائه دهد. در این مواقع ما باید به بررسی دلایل خطای چشمی دزدگیر اماکن بپردازیم. این که چرا باید یک اتفاقی در این زمینه بیفتند و اتفاقی که در این قسمت رخ داده است آیا قابل حل است یا خیر؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا یک به یک به این موارد به صورت اختصاصی بپردازیم و شما را با این دلایل آشنا کنیم.

دلیل خطای چشمی دزدگیر اماکن چیست؟

زمانی که “خطای چشمی دزدگیر اماکن” به وقوع می‌پیوندد، دستگاه آلارمی را به صدا در می‌آورد که به آن آلارم کاذب می‌گویند زیرا هیچ چیزی در ساختمان دچار مشکل نشده است که آلارم بخواهد فعال شود و این دستگاه است که خطایی را مرتکب شده است. در این قسمت می‌خواهیم تعدادی از دلایل خطای چشمی این دسته از دزدگیرها را برای شما عزیزان ارائه دهیم.
• مرغوب نبودن سنسور و دستگاهی که در آن استفاده شده است یکی از دلایلی می‌باشد که می‌تواند برای شما خطاهای چشمی بسیاری را ایجاد کند.
• نصب کردن دزدگیر در مکان نادرست نیز می‌تواند خطاهای چشمی بسیاری را برای افراد به وجود آورد.
• حرکت اجسام دیگر دلیلی است که می‌تواند بر روی سنسور چشمی دزدگیر تاثیر گذار باشد. زمانی که پنجره ای باز باشد و پرده آن در حال حرکت باشد، حرکت پرده برای این دزدگیر مانند وجود خطر است و اقدام به زدن آلارم می‌کند.
• حیوانات خانگی. اگر شما به بیرون از خانه می‌روید و در خانه خود حیوانی را نگهداری می‌کنید، باید بگوییم که حیوان خانگی موجود در خانه شما باعث می‌شود تا دزدگیر آلارم اشتباهی را ارائه دهد.
از دیگر موارد نیز می‌توان به طول سیم کشی، نصب دزدگیر در نزدیکی شومینه، نصب در نزدیکی دریچه کولر و هم‌چنین باتری ضعیف می‌تواند مواردی باشد که بر روی این موضوع تاثیرات بسیاری را ارائه خواهند داد.

• نور خورشید نیز عامل بسیار ضروری تلقی می‌شود. نور خورشید دارای امواج اشعه مادون قرمز است. دزدگیر نیز انسان‌ها را با توجه به امواج اشعه مادون قرمز بدن آن‌ها می‌شناسد. به همین دلیل است که با قرار دادن دزدگیر در مقابل نور خورشید، دزدگیر آلارم کاذب را ارائه می‌دهد.

موارد بالا می توانند باعث ایجاد خطای کاذب سیستم امنیتی شوند.

خطای چشمی دزدگیر اماکن

خطای چشمی دزدگیر اماکن را چگونه برطرف کنیم؟

برای این که بخواهید خطای چشمی دزدگیر اماکن را برطرف کنید، باید در ابتدا این موضوع را پیدا کنید که اصلا خطا از چه طریقی به وجود آمده است. پس از این که منبع خطا را پیدا کردیم، حال باید با از بین بردن این منبع به از بین بردن خطا نیز بپردازیم. به عنوان مثال اگر خطای چشمی دزدگیر ما به دلیل بودن آن نزدیک به نور خورشید و یا شومینه‌ها بود، باید محل دزدگیر را تغییر دهیم تا از بروز انواع آلارم‌های کاذب نیز جلوگیری کنیم.
روش بعدی نیز به زمانی بر می‌گردد که قبل از نصب دزدگیر اماکن می‌باشد. شما اگر قبل از نصب دزدگیر موارد عنوان قبلی را مد نظر داشته باشید، می‌توانید با نصب درست این دستگاه در مکان درست، از بروز خطا در آن جلوگیری کنید. البته اگر بروز خطا به دلیل مرغوب نبودن جنس دزدگیر باشد، راه حل دیگری در این بین وجود ندارد و شما تنها می‌توانید با تغییر دادن دستگاه به از بین بردن خطای چشمی آن کمک کنید. پس تمامی موارد را مد نظر خود داشته باشید تا بتوانید از بروز مشکلات در این زمینه به خوبی جلوگیری کنید.

عیب یابی خطا های دزدگیر اماکن چگونه است؟

همان طور که اشاره کردیم، خطای چشمی می‌تواند به دلایل مختلف به وجود آید. زمانی که ما بدانیم که این خطاها به چه دلیل به وجود آمده‌اند، درواقع اقدام به عیب یابی در این زمینه کرده ایم. عیب یابی یعنی پیدا کردن منبع بروز خطا. حال این خطا می‌تواند به خاطر یک مشکل داخلی باشد و یا می‌تواند به دلیل بروز یک مشکل از خارج باشد. اگر خطا به دلیل وجود مشکل از داخل بود، باید به دنبال این موضوع باشیم که چگونه می‌توان به حل این مشکل پرداخت. به عنوان مثال اگر قطعات موجود در دزدگیر خانه مرغوب نباشند، باید به دنبال این موضوع باشیم که چگونه می‌توان به تغییر قطعه پرداخت تا بتوانیم این موضوع را حل کنیم.
در روند دیگر اگر مقصد عیب یابی به مشکلات خارجی برسد، باید مشکلات خارجی را از بین برد، مانند تغییر مکان دستگاه و یا تغییر مواردی که تاثیرات را بر روی دستگاه دزدگیر قرار می‌دهد.

آیا کیفیت محصول هم در خطای چشمی دزدگیر اماکن نقش دارد؟

همان طور که اشاره کردیم، کیفیت وسایلی که برای ساخت این دسته از دزدگیرها استفاده می‌شود نیز بر روی خطای چشمی دزدگیرها تاثیرات بسیاری را قرار می‌دهد. درواقع اگر یک محصول بی‌کیفیتی را برای خود داشته باشیم، این محصول می‌تواند خطاهای بسیاری را از خود بروز دهد و این خطاها می‌تواند تاثیرات بسیار منفی را بر روی روند کاری افراد در این اماکن قرار دهد.
پس بهترین کار برای جلوگیری از بروز انواع خطاهای چشمی این است که در ابتدا بتوانید بهترین محصول را خریداری کنید. اگر محصول با کیفیت خوبی را داشته باشید، قطعا در این دستگاه از قطعات بسیار خوب با کیفیت بالایی استفاده شده است و بروز خطا در آن به حداقل می‌رسد.
اگر محصول بی کیفیتی را خریداری کنید، متاسفانه تغییر دادن قطعات موجود در این محصول برای شما بسیار دردسر ساز خواهد شد و هزینه بیشتر از هزینه دستگاه را برای شما دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود که برای خرید دستگاه دزدگیر، نهایت دقت را داشته باشید تا بتوانید از بروز خطاها در آینده جلوگیری کنید.

کیفیت دزدگیر اماکن
بهترین کابل ها برای راه اندازی دزدگیر اماکن برای عدم خطا کدامند؟

سیم و کابل‌ها نقش بسیار اساسی‌ای در زمینه بروز خطا در این دسته از دزدگیرها دارند. در واقع اگر شما از سیم و کابل های غیر مرغوب استفاده کنید، بعد از گذر زمان مشکلات بسیار زیادی برای شما به وجود می‌آورد که خطای چشمی یکی از این مشکلات می‌باشد. اگر سیم ها، جنس خوبی نداشته باشند، در گذر زمان باعث ترک خوردگی و خوردگی می‌شوند. زمانی که ترک خوردگی و خوردگی در سیم‌ها به وجود بیاید، قطعی در اتصال به دزدگیر نیز وجود دارد.
حال اگر این اتصال قطع و وصل شود، به دزدگیر حالت شوک وارد می‌شود و دزدگیر عملکرد خود را به درستی ایفا نمی‌کند. به همین دلیل شاهد این موضوع می باشیم که دزدگیر چندین بار آلارم های کاذب را ارائه می‌دهد. پس نقش سیم و کابل در دزدگیرهای خانه و اماکن بسیار مهم است و در واقع شما باید بهترین را در این زمینه انتخاب کنید تا بتوانید برای خود بهترین دزدگیری را داشته باشید که احتمال خطای چشمی آن بسیار پایین می‌باشد. این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که اگر در محل زندگی و یا کار شما موش وجود دارد، حتما باید برای کابل‌ها حفاظتی را به وجود آورد تا از خوردگی توسط موش جلوگیری شود.

چگونه از خطای چشمی دزدگیر اماکن جلوگیری کنیم؟

همواره گفته ایم که پیشگیری بهتر از درمان می باشد و این موضوع در زمینه دزدگیرها با خطای چشمی نیز وجود دارد. در واقع پیشگیری بهتر از این است که وقت زیادی را صرف سر و کله زدن با خطاهای چشمی دزدگیرمان بکنیم. برای این که بخواهیم اول از همه از بروز انواع اتفاقات در این زمینه پیشگیری کنیم، بهترین روش این است که جنس مرغوبی را خریداری کنیم. با توجه با این که جنس مرغوب را خریداری کردیم و در واقع خیالمان از این که قطعات دزدگیر کاملا سالم هستند راحت شد، به دنبال قرار گیری درست به همراه استفاده از انواع سیم و کابل‌های با کیفیت باید باشیم.
اگر دستگاه مرغوبی را در قسمت درستی از مکان قرار بدهیم که موارد اختلالی بر روی آن تاثیری نداشته باشند و هم‌چنین از انواع سیم و کابل‌هایی استفاده کنیم که بر روی عملکرد این دستگاه اختلالی را به وجود نیاورند، می توانیم بگوییم که به صورت کلی ما از بروز انواع اختلالات چشمی در دزدگیرها جلوگیری کرده ایم و هیچ مشکلی در این زمینه ما را تهدید نمی‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *