درب حیاط کرکره ای

امروزه نصب درب حیاط کرکره ای رواج زیادی پیدا کرده است که دلایلی از جمله امنیت بالا , زیبایی و تنوع طرح دارد. اما آیا لازم است درب حیاط کرکره ای باشد یا نصب کردن جک درب پارکینگ بروی در کافی است ؟ در این مقاله به بررسی این پرسش و جوانب مختلف آن می پردازیم. همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از قیمت کرکره برقی و قیمت جک پارکینگ با کارشناسان ما در کهربا در تماس بگیرید.

 

 

درب حیاط کرکره ای جایگزین بهتر برای درب های آهنی

حتما شما هم از درب حیاط کرکره ای استفاده می کنید. خوشبختانه این نوع از درب ها جایگزین خوبی برای درب های آهنی سابق هستند و بسیاری از کارشناسان توصیه می کنند که این درب ها را جایگزین مدل قدیمی آن کنید.

 

تیغه درب کرکره ای

در انتخاب و نصب درب های کرکره ای در منازل مسکونی می توان از تیغه های مختلفی استفاده کرد که هر کدام دارای مزایایی می باشد. تیغه های تک جداره و دو جداره جزو رایج ترین انوع تیغه های درب حیاط هستند.

تیغه تک جداره

تیغه های تک جداره شامل کرکره های فولادی و آهنی است. همچنین تیغه های گالوانیزه نیز در این دسته بندی قرار دارند. ساختار تیغه های گالوانیزه بدین صورت است که یک روکش از جنس روی در سطح آن ها قرار می گیرد که مقاومت تیغه را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. گالوانیزه کردن تیغه ها به صورت سرد و گرم انجام می شود که هر کدام فرآیند مشخصی دارند. مزایای استفاده از تیغه های تک جداره کمتر از دو جداره است. اما تیغه های دو جداره چه ساختاری دارند؟

تیغه دو جداره

اغلب تیغه های آلومینیومی از نوع دو جداره هستند. استحکام و ایمنی این تیغه ها به مراتب بیشتر از تیغه های فولادی , آهنی و گالوانیزه است و در نهایت شاهد عمر بالای آن ها خواهید بود. عمل اکسید شدن در تیغه های دو جداره بسیار کمتر از حالت معمول است که موجب می شود در معرض پوسیدگی , زنگ زدگی و فرسایش قرار نگیرند. وزن تیغه های دو جداره از تیغه های تک جداره بیشتر است و قیمت بالای آن ها نیز مورد توجه می باشد. اغلب کارشناسان توصیه می کنند که برای امنیت بیشتر از تیغه های دو جداره به عنوان درب حیاط کرکره ای استفاده کنید.

 

درب حیاط کرکره ای

مقایسه درب حیاط کرکره ای با درب قدیمی

  • اجرای سریع درب های کرکره ای موجب شده تا اغلب ساختمان های مسکونی به استفاده از آن روی بیاورند. اجرای سریع موجب صرفه جویی در زمان و کاهش هزینه ها خواهد شد. به نحوی که نصب و رنگ آمیزی درب های سنتی بسیار زمان بر و هزینه بر خواهد بود. برخی از افراد تصور می کنند که درب های کرکره ای نمی توانند هماهنگی خوبی با نمای ساختمان داشته باشند در صورتی که ین مساله با افزایش تنوع در طرح و رنگ درب های کرکره ای حل شده است. امروزه درب حیاط کرکره ای دارای تنوع بی نظیری در رنگ و طرح است که مشتریان را ترغیب به استفاده خواهد کرد. وجود رنگ الکترواستاتیک بر روی تیغه ها موجب افزایش دوام و عمر آن ها شده است.
  • صرفه جویی در مصرف انرژی یکی دیگر از موارد مقایسه درب های کرکره ای با درب های سنتی است. درب های پایلوت با جلوگیری از ورود هوای سرد و گرم می توانند دمای محیط را تا حدودی تنظیم کنند.
  • درب های کرکره ای نیاز به فضای کمتری نسبت به درب های قدیمی و سنتی دارند. زیرا در هنگام باز شدن رو به بالا باز می شوند. اما درب های سنتی برای باز و بسته شدن نیاز به فضای اضافه داشتند. این مساله نشان دهنده کاربردی بودن درب حیاط کرکره ای در اماکن کوچک است.

 

راهکارهایی برای جلوگیری از تولید صدای درب

همان طور که با خواندن این مطلب متوجه شدید نصب درب کرکره ای به عنوان درب حیاط منزل گزینه بسیار مناسبی نسبت به مدل سنتی است. اما بروز مشکل در این درب ها نیز بسیار طبیعی می باشد زیرا بعد از گذشت مدت زمانی عوامل مختلفی مانند عدم صحیح نگهداری , عدم استفاده مناسب , شرایط محیطی و …. موجب می شود تا در هنگام باز و بسته شدن درب صدایی نا بهنجار از آن به گوش برسد. این مساله در درب های سنتی نیز وجود دارد و اگر شما به مدت طولانی لولای آن را روغن کاری نکنید موجب می شود تا در هنگام استفاده تولید صدا کند. اما چه راهکارهایی برای کاهش و از بین بردن صدای درب حیاط کرکره ای وجود دارد؟

 

درب حیاط کرکره ای 

انتخاب تیغه مناسب

در بالا به معرفی برخی از انواع تیغه اشاره کردیم. تیغه هایی که از متریال مرغوب تهیه شده اند و آلیاژ مناسبی در آن ها به کار رفته است نسبت به بقیه تیغه ها دارای استانداردهای بیشتری هستند که موجب می شود بعد از مدتی صدای نابهنجار تولید نکند. اغلب تیغه هایی که به عنوان تیغه های شفاف یا پلی کربنات شناخته می شوند در این دسته قرار دارند.

استفاده از ارتالون

ارتالون یکی از ابزارهایی است که می توانید از آن در جهت کاهش صدای کرکره برقی استفاده کنید. اما سوال اینجاست که وظیفه ارتالون چیست؟ ارتالون می تواند قطر شفت کرکره را افزایش دهد. هنگامی که قطر شفت زیاد می شود میزان رول شدن تیغه به دور آن کاهش پیدا می کند. و این مساله علاوه بر کاهش صدا می تواند موجب کاهش استهلاک کرکره نیز بشود. همچنین افزایش سرعت باز و بسته شدن درب نیز یکی دیگر از مزایای استفاده از ارتالون می باشد.

استفاده از تیغه غضروف دار

تیغه هایی که به نام تیغه های غضروف دار شناخته می شوند مانند غضروف عمل می کنند و به عنوان واسطه بین تیغه ها قرار می گیرند که نتیجه آن کاهش صدای کرکره برقی است.

 

2 دیدگاه

    • سلام دوست عزیز بله خود شما هم می توانید انجام دهید. فقط باید توجه داشته باشید که روغن کاری باید با دقت بالا انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *