دلیل صدای کرکره برقی چیست و چگونه برطرف می شود؟

دلیل صدای کرکره برقی چیست؟

وجود صدا در کرکره برقی باعث نارضایتی بسیاری از افراد میشود. دلیل صدای کرکره برقی فقط منحصر به یک مشکل نیست بلکه موارد زیادی در ایجاد صدا در کرکره برقی دخیل هستند که در این مقاله به آن ها میپردازیم. قطعا بعد از خواندن این مطلب به دلیل صدای کرکره برقی پی خواهید برد.

دلیل صدای کرکره برقی چیست؟
دزدگیر اماکن
برای اطلاع از قیمت دزدگیر اماکن بر روی دکمه زیر کلیک کنید
کهربادر

دلیل صدای کرکره برقی

جهت مشاوره خدمات تعمیر و نصب کرکره برقی و با قیمت کرکره برقی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.حتما شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که برای آسایش بیشتر کرکره برقی را انتخاب کرده اید و ممکن است بعد از مواجه شدن با صدای آن از انتخاب خود پشیمان شده باشید. دلیل صدای کرکره برقی فقط مختص به تیغه آن نیست بلکه عوامل زیادی دست در دست هم میدهند تا صدایی نابهنجار و آزار دهنده از آن به گوش برسد. یکی از آن عوامل می تواند جک درب پارکینگ باشد. که برای رفع آن حتما نیاز به خرید یا تعویض جک نیست در بسیاری از موارد می توان آن را تعمیر نمود و حتی شاید قطعات کوچکی از آن را تعمیر کرد که به درستی و بی صدا تر عمل کند.

دلیل صدای کرکره برقی

عوامل ایجاد صدای نابهنجار در کرکره برقی 

عدم هم ترازی دهنه 

یکی ازدلایلی که نصاب ها هنگام نصب سعی میکنند تا دهنه را تراز کنند عدم ایجاد صداست. هر چه دهنه ترازتر باشد احتمال ایجاد صدا در تیغه کرکره برقی نیز کمتر خواهد شد. اگر با صدای آزار دهنده ای مواجه شدید اول از همه باید تراز بودن یا نبودن دهنه را بررسی کنید. اگر دهنه تراز بود و مشکلی از این بابت وجود نداشت به سراغ بررسی موارد بعدی بروید.

سلامت لوله

لوله کرکره برقی حالتی صاف و گرد دارد. اگر به هر دلیلی ضربه ای به لوله کرکره برقی خورده باشد که حالت اولیه خود را از دست بدهد باعث ایجاد صدا در کرکره برقی خواهد شد. زیرا تیغه به دور لوله جمع میشوند و اگر حالت استاندارد خود را از دست داده باشد بین تیغه و لوله اصطحکاک به وجود می آید و تولید صدای اضافه میکند.

انتخاب لوله های بزرگتر 

اگر لوله های بزرگتری برای درب کرکره ای انتخاب کنید موجب خواهید شد تا تیغه ها برای جمع شدن فضای بیشتری داشته باشند و در هنگام جمع شدن به دور لوله ایجاد سرو صدا نکنند. در درب اتوماتیک شیشه ای هم می توان دید که این اتفاق بیافتد با آنکه صدای فلز بیشتر و گوش خراش تر است.

عوامل ایجاد صدای نابهنجار در کرکره برقی 

دلیل صدای کرکره برقی مربوط به تیغه

جنس و ساختار تیغه 

یکی از مهم ترین عواملی که میتواند “دلیل صدای کرکره برقی” باشد استفاده از تیغه های آلومینیومی است. برای پیشگیری از این مساله میتوانید ازتیغه های فوم دار استفاه کنید. جنس تیغه های فوم دار به گونه ای است که بر اثر اصطحکاک و برخورد صدایی از خود تولید نمی کنند و باعث سلب آسایش اطرافیان نخواهند شد. امروزه تیغه های فومی طرفداران بسیاری پیدا کرده اند در بسیاری از درب ها از این تیغه ها استفاده میشود. همچنین زوایای ایجاد شده بر روی تیغه نیز در کاهش یا افزایش صدای تولید شده از آن بسیار مهم است.

وزن تیغه 

هر چه وزن تیغه بیشتر باشد به معنی مستحکم تر بودن آن است. تیغه هایی که سنگین تر هستند میتوانند وزن بیشتری را تحمل کنند و قطعا از کیفیت بالاتری نیز برخوردارند. اگر در هنگام خرید کرکره برقی از تیغه هایی سنگین تر در ساختار آن استفاده کنید مطمئنا در آینده با صدای نابهنجار کرکره مواجه نخواهید شد. استفاده از تیغه های سنگین تر در درب هایی که ابعاد بالاتری دارند و برای مکان هایی مانند ساختمان های تجاری و پارکینگ های بزرگ بسیار مناسب است. زیرا تیغه ها نقش مهمی در تحمل وزن کرکره دارند.

سلامت تیغه

یکی دیگر از مواردی که باید در هنگام شنیدن صدای آزار دهنده از کرکره برقی انجام دهید بررسی سلامت تیغه هاست. زیرا ممکن است تیغه ها در حین جابجایی و حمل آسیب ببینند و ازحالت طبیعی خود خارج شوند.

آج تیغه ها 

هر چه تیغه های درب کرکره برقی از آج کمتری برخوردار باشند سر وصدای کمتری از آن ها نیز به گوش خواهد رسید. تیغه هایی که سطح نرم تری دارند صدای کمتری تولید خواهند کرد. نرم بودن سطح تیغه ها باعث افزایش کیفیت کارکرد آن نیز خواهد شد.

سایز دهنه 

متخصصان و تکنسین ها بر طبق تجربه اظهار داشته اند که اگر تیغه ها در دهنه های بزرگ نصب شوند احتمال ایجاد سر و صدا در آن ها افزایش می یابد. برای جلوگیری از این مساله بهتر است که تیغه ها را در دهنه های کوچکتری نصب کنید.

تمیزی تیغه 

در هنگام نصب درب کرکره برقی تیغه ها برش میخورند. اگر در زمان برش تیغه ها براده های آهنی به درون تیغه نفوذ کنند در طی زمان موجب ایجاد سر و صدا خواهند شد. پس یکی دیگر از مواردی که باید در این موقع بررسی کنید تمیز بودن یا نبودن تیغه هاست. اگر مشکل از تمیز نبودن تیغه ها بود میتوانید با شستشوی اصولی تیغه ها مشکل را حل کنید و براده های فلزی را از روی آن ها پاک کنید. در هنگام شستشوی تیغه ها مراقب باشید که آب در موتور کرکره برقی نفوذ نکند زیرا موجب آسیب رساندن به آن خواهد شد.

دلیل صدای کرکره برقی مربوط به تیغه

دلیل صدای کرکره برقی مربوط به موتور

سرعت بالای موتور 

سرعت بالای موتور میتواند یکی دیگر از دلایل افزایش سر  وصدای تیغه ها باشد. زیرا زمانی که سرعت دور موتور بالاست موجب میشود که تیغه ها به خوبی در جای خود قرار نگیرند. پس در انتخاب موتور کرکره برقی دقت لازم را به عمل بیاورید. موتورهای ساید عملکرد بهترین سبت به موتورهای توبولار دارند و بهترین گزینه برای استفاده در درب های کرکره برقی محسوب میشوند.

 نصاب حرفه ای 

انتخاب نصاب ماهر در این زمینه بسیار مهم است. اگر فردی را برای نصب درب کرکره برقی انتخاب کرده اید که در کار خود مهارت بسیار بالایی را دارد بسیاری از مشکلات آتی برطرف میشود . زیرا این افراد بهترین روش را برای نصب انتخاب میکنند و تمام جوانب را می سنجند.

 

دلیل صدای کرکره برقی مربوط به موتور

معرفی انواع کرکره برقی

پس از اینکه به بررسی دلیل صدای کرکره برقی پرداختیم نوبت به این می رسد که انواع آن را نیز با یکدیگر بررسی کنیم. کرکره های برقی که به عنوان درب های نسل جدید نیز شناخته می شوند دارای انواع و مدل های متنوعی هستند که هر کدام از آن ها دارای کاربردی مشخص می باشد.

کرکره برقی پنجره

یکی از مشکلاتی که تا سال های اخیر و قبل از رواج کرکره برقی وجود داشت عدم هماهنگی و سازگاری پنجره های آهنی با نمای ساختمان بود. زیرا تمام پنجره ها از جنس آهن و فولاد ساخته می شدند و برای نماهای جذاب و امروزی مناسب نبودند. نوعی از کرکره برقی وجود دارد که به نام کرکره برقی پنجره شناخته می شود. این نوع از پنجره ها دارای تنوع در طرح و رنگ هستند و می توانید آن ها را با هر مدل از نمای ساختمان هماهنگ کنید. باز و بسته کردن این پنجره ها با ریموت انجام می شود. ویژگی مثبتی که در این نوع از پنجره ها وجود دارد عایق بودن آن ها در برابر آلودگی صوتی ، گرد و غبار و … است. وزن کم و عدم تولید صدا در هنگام باز و بسته شدن از مهم ترین مزایای کرکره برقی پنجره محسوب می شود.

کرکره برقی پلی کربنات

در مطالب گذشته تحت عنوان ” کرکره برقی پلی کربنات شفاف ” به معرفی و بررسی این نوع از کرکره برقی پرداختیم. این کرکره ها در دو نوع مات و شفاف وجود دارد که قطعا نوع شفاف آن از زیبایی بیشتری برخوردار می باشد. جالب است بدانید که کرکره های پلی کربنات به عنوان کرکره های ضد حریق و ضد سرقت محسوب می شوند که نصب آن ها در مکان های مختلف مانند مجتمع های تفریحی ، بانک ها ، مجتمع های مسکونی و پرتردد باعث افزایش امنیت خواهد شد. تحمل دمای 400 درجه سانتی گراد از محاسن این نوع از درب های نسل جدید به شمار می رود.

کرکره برقی آلومینیومی

آلومینیوم یکی از آلیاژهای رایج و کاربردی در صنایع مختلف است که به دلیل ویژگی هایی از جمله وزن کم ، تنوع طرح و رنگ ، مقاومت در برابر ضربه و حرارت و … بسیار محبوب می باشد. نوعی از کرکره برقی وجود دارد که به نام کرکره آلومینیومی شناخته می شود. تیغه های این نوع از کرکره 6 الی 14 سانتی متر هستند که قابلیت نصب در اغلب مکان ها را دارند. این نوع از کرکره ها به هیچ عنوان رنگ ، براقیت و زیبایی خود را در مقابل تابش مستقیم نور آفتاب از دست نمی دهند و می توانید در مدت سالیان متمادی از آن استفاده کنید و از زیبایی اش لذت ببرید.

کرکره برقی گالوانیزه

متریالی که توسط آن ها کرکره های برقی گالوانیزه تولید می شود از نوع فولاد منیزیوم است. این نوع از فولاد دارای ضخامت پایین است و به همین دلیل در بین تیغه ها از فوم استفاده می شود. تزریق فوم در بین تیغه ها باعث می شود که آن ها به عنوان عایق در برابر صدا و رطوبت عمل کنند.

معرفی انواع کرکره برقی

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
به کمک نیاز دارید؟