این مطلب به عنوان راهنمای نصب پنل تصویری در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. پنل های تصویری که به عنوان آیفون های تصویری نیز معرفی می شوند در دو نوع رنگی و سیاه سفید موجود می باشند که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد. همچنین قیمت آیفون تصویری رنگی و سیاه سفید نیز متفاوت است. با راهنمای نصب پنل تصویری همراه باشید.

راهنمای نصب پنل تصویری

راهنمای نصب پنل تصویری چیست و چگونه می تواند از بروز آسیب های جدی به دستگاه جلوگیری کند ؟ در دنیای امروز نصب و استفاده از این پنل ها متداول شده و به عنوان یک ابزار رفاهی و ضروری شناخته می شود. زیرا امنیت بالا می برد و از سرقت توسط افراد غریبه جلوگیری خواهد شد.

در راهنمای نصب پنل تصویری به بیان نکاتی از جمله گام های مهمی مانند شناسایی دقیق پنل ، شناسایی نوع سیم کشی ساختمان و … پرداخته ایم. طی کردن صحیح هر کدام از این مراحل می تواند باعث کسب نتیجه مطلوب شود.

 

شناخت دقیق آیفون تصویری 

آیفون های تصویری در برندهای مختلف در کشور ایران و سایر کشورها تولید می شود. سال های درازی است که کشور عزیزمان در زمینه تولید محصولات حفاظتی و امنیتی به جایگاه خوبی  رسیده و برندهایی مانند الکتروپیک ، تابا و … به عنوان پیشتازان در این عرصه شناخته می شوند. آیفونی که قصد دارید برای منزل نصب کنید باید دارای ویژگی های مورد نظر شما باشد. به طور مثال یکی از خصوصیات آیفون های تصویری جدید است که توسط نرم افزار قابلیت کنترل از راه دور آیفون تصویری را دارند و شما می توانید نرم افزار مخصوص آن را بر روی دستگاه های هوشمند مانند تلفن همراه و تبلت نصب کنید.

 

اطلاع از نحوه سیم کشی ساختمان

اگر می خواهید نتیجه مطلوبی از نصب پنل های تصویری بگیرید باید قبل از نصب اطلاع دقیقی از سیستم سیم کشی ساختمان در دست داشته باشید. عدم اطلاع از این مساله مشکلاتی از جمله قطعی صدا ، ضعیف بودن ارتباط و … را به وجود آورد. اگر در حال حاضر آیفون سیاه و سفید نصب است و می خواهید آن را رنگی کنید فقط کافیست تا کابل را تغییر دهید و بتوانید تصویر را به طور رنگی مشاهده  کنید. باید در راهنمای نصب پنل تصویری این نکته را ذکر کنیم که در اغلب سیم کشی های درون منزل از کابل ها 06 استفاده می شود.

 

نصب پنل

پس از بررسی نوع دستگاه و سیم کشی ساختمان نوبت به این می رسد تا از راهنمای نصب پنل تصویری کمک بگیرید و آن را نصب کنید. کابل های پنل های تصویری به طور جداگانه در پشت نمایشگر دیجیتال وصل شده اند. این کابل ها قادر به تغذیه از جریان برق خواهند بود و عملیات مورد نیاز مانند باز کردن درب و دریافت تصویر از پنل را انجام می دهند.

 

راهنمای نصب پنل تصویری

 

نصب پنل بیرونی

نصب پنل بیرونی یا ” پنل دم دری ” مرحله بعدی از راهنمای نصب پنل تصویری محسوب می شود. در این مرحله باید برق شهری بعد از اصلاح ولتاژ وارد ساختمان شود و به دستگاه داخلی متصل شود. این اتصال می تواند تمام کارهای مورد نیاز را برای شما انجام دهد. به عنوان مثال ایجاد صدای زنگ ، ضبط تصاویر و … از جمله این کارها محسوب می شود. جریان برق شهری دارای قدرت زیادی است و اگر توسط کابل ها و تجهیزات مخصوص اصلاح نشود و از قدرت آن کاسته نشود قطعا باعث سوختن پنل های داخلی و خارجی ایفون خواهد شد.

 

تست دستگاه

پس از اینکه آیفون تصویری را نصب کردید نوبت به تست کردن آن می رسد. در این مرحله باید تمام کارهای مورد نظر مانند انتقال صدا ، باز کردن درب ، مشاهده کیفیت تصویر ، عدم وجود نویز و … را بررسی کنید.

 

رنگ بندی کابل های آیفون تصویری

شناخت سیم ها و کابل های آیفون های تصویری کمک زیادی به شما تعمیر پنل خواهد کرد. اگر خودتان اطلاعات فنی داشته باشید با شناخت رنگ سیم ها قادر خواهید بود تا در صورت بروز هر پونه مشکل اقدام به رفع آن کنید. در غیر این صورت باید از یک کارشناس و متخصص بخواهید تا به محل مراجعه و ایرادات پنل تصویری را برطرف کند. پنل تصویری دارای 5 ورودی و پنل بیرونی دارای 4 خروجی می باشد.

 

کابل قرمز

دریافت تصاویر بعد از نصب پنل های تصویری از اهمیت زیادی برخوردار است .کابل هایی که به رنگ قرمز هستند قادر می باشند تا تصاویر دریافتی را از دوربین نصب شده در پنل بیرونی آیفون به پنل داخلی بفرستد تا توسط شما قابل ملاحظه باشد. کابل های قرمز به عنوان کابل شماره 2 شناخته می شوند .

 

آبی ، مشکی 

این کابل در برخی از برندها آبی و در برخی دیگر به رنگ مشکی است. پنل های تصویری برای اینکه بتوانند تصویر مورد نظر را دریافت کنند باید برق مورد نیاز خود را از ترانس دریافت کنند. کابل آبی یا مشکی وظیفه دریافت جریان مثبت برق را دارد . این کابل به عنوان کابل شماره 3 شناخته می شود.

 

کابل زرد 

کابل هایی که به رنگ زرد وجود دارد قابلیت انتقال جریان برق منفی در خود را دارند. وجود کابل زرد در کنار کابل آبی یا مشکی این امکان را ایجاد  می کند تا جریان مثبت و منفی در کنار یکدیگر قرار بگیرند و کیفیت دستگاه به میزان قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کند. کابل های زرد رنگ به عنوان کابل شماره 1 شناخته می شوند .

 

کابل سفید

معمولا کابل هایی که به رنگ سفید هستند وظیفه دریافت صدا از پنل را به عهده دارند. رنگ کابل ها در اغلب برندهای تولید شده ثابت است و معمولا از رنگ های استانداردی که در این مطلب به آن ها اشاره شد استفاده می شود.  کابل سفید به عنوان کابل شماره 4 شناخته می شود.

 

راهنمای نصب پنل تصویری بیرونی

 

نحوه نصب ترانس در آیفون تصویری

نحوه نصب ترانس بخش دیگری از راهنمای نصب پنل تصویری به حساب می آید. در این مرحله باید ترانس یا منبع تغذیه نصب شود تا جریان برق شهری را اصلاح کند. ترانس قابل نصب در این بخش 14 تا 24 ولت می باشد که از طریق خروجی AC قابل اتصال به ترمینال های ورودی است. کابل های قفل برقی نیز به ترمینال های L1  و L2 وصل خواهند شد که یکی از آن ها به یکی از کابل های درب باز کن و دیگری به یکی از دو شاخه سیمی که از پشت قفل خارج می شود وصل خواهیم کرد.

از پشت قفل برقی نیز باید دو عدد سیم را تا پنل آیفون تصویری بکشیم که یکی از سیم ها به قفل باز کن و دیگری به ترانس وصل خواهند شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *