رنگ الکترواستاتیک کرکره برقی

رنگ الکترواستاتیک کرکره برقی از پرطرفدارترین رنگ ها به شمار می رود. زیرا این رنگ دارای ویژگی ها و خصوصیات فنی زیادی است که آن را تبدیل به یکی از گزینه های مناسب برای درب های اتوماتیک کرده است. در این مقاله قصدا داریم شما را با رنگ الکترواستاتیک کرکره برقی آشنا کنیم. همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از نصاب کرکره برقی و قیمت کرکره برقی با کارشناسان ما در کهربا در در تماس باشید.

رنگ الکترواستاتیک کرکره برقی چه تفاوتی با رنگ های سنتی دارد ؟

رنگ الکترواستاتیک کرکره برقی چه تفاوتی با رنگ های سنتی دارد؟ واقعیت این است که رنگ های سنتی دارای مقاومت کمتری نسبت به رنگ الکترواستاتیک هستند. به همین دلیل امروزه با متداول شدن کرکره های برقی اقدام به استفاده از این رنگ ها می کنند. رنگ های الکترواستاتیک دارای دوام , ماندگاری و زیبایی بیشتری هستند که به خوبی توانسته از عهده سلایق مختلف برآید.

نحوه استفاده از رنگ الکترواستاتیک بر روی کرکره برقی

این نوع رنگ در اصل به صورت پودر است. باردار کردن ذرات این رنگ باعث می شود تا اثر بخشی آن افزایش پیدا کند و مقاومت بیشتری بر روی تیغه داشته باشد. از رنگ های الکترواستایتک برای  رنگ آمیزی انواع تیغه ها استفاده می شود و نحوه رنگ آمیزی به این صورت است که بعد از باردار کردن ذرات آن را با فشار به بر روی تیغه اسپری می کنند. باری که بر روی ذرات ایجاد شده باعث می شود تا پیوند محکمی بین رنگ و تیغه به وجود آید. بعد از اتمام رنگ آمیزی تیغه را در یک کوره مخصوص قرار می دهند که دمایی بالغ بر 200 درجه سانتی گراد دارد. این دما و حرارت بالا باعث می شود تا رنگ دوام بیشتری پیدا کند.

مزایای این نوع رنگ

دوام زیاد

نکته مهمی که رنگ های الکترواستاتیک را از رنگ های معمولی جدا می کند عدم تاثیر پذیری آن از عوامل محیطی و شیمیایی است. در هر شهر و اقلیمی که زندگی می کنید می توانید از این رنگ ها استفاده کنید و در طول سال های متمادی شاهد هیچ تغییری بر روی آن نباشید. نکته ای که باعث می شود دوام این رنگ ها افزایش یابد پایه آن است. دوام رنگ ها نسبت به رنگ هایی که با پایه حلال هستند 3 برابر است. رنگ های الکترواستاتیک تنها مخصوص کرکره برقی نیستند بلکه در اماکنی مانند ساختمان ها و تابلوهای تبلیغاتی نیز می توان از آن ها استفاده کرد.

مقاوم در برابر خط و خش

یکی از معایب رنگ های معمولی که بر پایه حلال اند این است که مقاومت بالایی در برابر انواع خط و خش و همچنین پوسته ریزی ندارند و هنگامی که در برابر رطوبت و گرمای زیادی قرار می گیرند شاهد ریزش رنگ آن ها خواهیم بود. اما رنگ الکترواستاتیک کرکره برقی فاقد این معایب است و مقاومت بسیار بالایی در برابر این موارد دارد. عدم پوسته ریزی و ریزش رنگ موجب شده تا دوام آن ها چندین برابر افزایش یابد.

 

رنگ الکترواستاتیک کرکره برقی

گستردگی در تنوع

معمولا مشتریان رنگ را بر اساس سلیقه خود انتخاب می کنند. سلیقه افراد بسیار متنوع و نامحدود است. رنگ الکترواستاتیک کرکره برقی این مساله را لحاظ کرده و امروزه انواع درب های اتوماتیک را شاهد هستید که تنوع بی نظیری در طرح و رنگ دارند. تنوع بالا یکی از دلایل محبوبیت و استقبال از این رنگ محسوب می شود .

ضخامت استاندارد

بر خلاف تصور عموم مردم ضخامت لایه ضامن کیفیت و عدم آسیب پذیری آن نیست. بلکه نوع رنگ است که می تواند مرغوبت بودن آن را نشان دهد. رنگ های الکترواستاتیک به نحوی رنگ آمیزی می شوند که علاوه بر پوشش یکدست و یکنواخت در کل سطح تیغه دارای استانداردترین میزان ضخامت نیز می باشد که نشان از مرغوبیت آن دارد.

کیفیت در ساختار

کیفیت در ساختار رنگ الکترواستاتیک کرکره برقی موجب می شود تا در هنگام رنگ آمیزی تیغه تمام نقاط آن رنگ شود. این مورد در اغلب رنگ های سنتی و معمولی وجود ندارد. زیرا ساختار و ترکیبت آن ها به نوعی است که قابل نفوذ در مناطق دشوار تیغه نیستند و ممکن است برخی از جاهای تیغه از رنگ محروم بماند. این ویژگی در رنگ های الکترواستاتیک موجب شده تا پوششی یکدست و زیبا بر روی آن تشکیل شود.

عدم تاثیر پذیری از اقلیم

عوامل محیطی بیشترین تاثیر را بر کاهش کیفیت رنگ ها می گذارد. عواملی مانند بارش باران های اسیدی , برف , طوفان و …. اما رنگ های الکترواستاتیک دوام بالایی در مقابل این شرایط از خود نشان می دهند.

سازگاری با محیط زیست

رنگ های الکترواستاتیک علاوه بر تمام مزایایی که دارد با محیط زیست نیز بسیار سازگار است و ضایعات آن به هیچ عنوان تهدیدی برای محیط زیست محسوب نمی شود زیرا تجزیه پذیر اند و جذب محیط می شوند.

زیبایی

و اما آخرین مزیت مهم رنگ های الکترواستاتیک را می توان زیبایی آن ها دانست. اگر قصد دارید کرکره برقی را در اماکنی مانند مجتمع های مسکونی , پارکینگ ها و …. نصب کنید این نوع رنگ ها گزینه مناسبی برای شما محسوب می شوند. یکی از دلایل زیبایی رنگ های الکترواستاتیک پوشش یکنواخت و یکدست آن می باشد.

رنگ الکترواستاتیک کرکره برقی

توصیه های مهم

اگر قصد دارید خودتان رنگ الکترواستاتیک را تهیه کنید و بر روی سطوحی مانند تیغه کرکره برقی بزنید باید به این نکته توجه کنید که ابتدا سطح را از هر گونه مواد شیمیایی و چربی پاکسازی کنید. زیرا وجود عواملی مانند گرد و غبار می تواند به سرعت موجب فساد رنگ و در نهایت پوسته ریزی آن شود. اگر در زمینه رنگ آمیزی سطوح تخصص ندارید بهتر است آن را به دست یک استاد کار ماهر و با تجربه بسپارید. زیرا این گونه کارها نیاز به مهارت و تجربه زیادی دارند.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *