پوشش مساحت این سنسور ها چقدر است؟ 

سنسور حرکتی دزدگیر

یکی از مهمترین قطعات برای هر دزدگیری سنسور حرکتی دزدگیر است. این قطعه اهمیت بسیار بالایی برای دزدگیر شما دارد و توجه ویژه ای به آن بشود. در این مقاله قصد داریم به علاوه بررسی تخصصی این سنسور، کارکرد آن را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم و انواع آن را هم برای شما نام ببریم. همچنین در این مقاله قصد داریم بهترین جایگاه را نیز برای جاسازی سنسور دزدگیر به شما معرفی کنیم و همانطور که از عنوان مقاله هم پیداست، نگاهی حرفه ای به این وسیله داشته باشیم. پس با ما همراه باشید.

 

نقش سنسور حرکتی دزدگیر در امنیت 

این موضوع غیر قابل انکار است که امنیت برای هر شخصی یک موضوع مهم محسوب می شود. انسان ها همیشه به دنبال راه های بهتر برای تامین امنیت خودشان هستند. مواظبت کردن از اموال و اماکن برای صاحبان آن ها، یک چالش بزرگ محسوب می شود که تکنولوژی با ابزار های مختلف سعی در حل کردن آن ها دارد. به علاوه اینکه هرچقدر تلاش بشود که امنیت برقرار بشود، روزانه سرقت های بی شماری از منازل و محل های کار صورت می گیرد که شاید با باخبر شدن سریعتر بتوان از آنها جلوگیری کرد. سنسور های حرکتی دزدگیر یکی از همین سیستم های هشدار امنیتی و ضد سرقت است که از روش های نوین برای جلوگیری از سرقت به حساب می آید.

سنسور حرکتی یا Motion Sensor یکی از معروف ترین سنسور های ضد سرقت به شمار می رود که در اماکن مختلف مانند خانه ها، محل های کار، فروشگاه ها و… استفاده می شود. این سنسور ها به علاوه دقت بسیار در تشخیص حرکت انسان، حتی حرکت حیوانات خانگی را هم تشخیص می دهند. به این سنسور ها سنسور چشمی دزدگیر، رادارهای حرکتی و سنسور تشخیص حرکت نیز می گویند.
معمولا بیشتر دزدگیر اماکن ها به سنسورهای چشمی و حرکتی پیشرفته مجهز هستند تا بتوانند خطر را به خوبی شناسایی کنند و هشدار را فعال کنند. اما اگر شما برای منزل خودتان به یک سیستم ضد سرقت نیاز داشتید، سنسورهای حرکتی به راحتی قابل استفاده هستند و قیمت چندان بالایی هم ندارند و از نظر اقتصدای مقرون به صرفه به شمار می روند.

کارکرد سنسور حرکتی دزدگیر چگونه است؟

این سنسور ها انواع مختلفی دارند که بعضی از آن ها حتی نسبت به باز و بسته شدن در و پنجره نیز حساس هستند. همچنین سنسور حرکتی دزدگیر به تغییر دمای محیط، ارتعاش و لرزش های غیر عادی و جا به جایی نیز حساس هستند و این موضوع را به صاحب خانه هشدار می دهند. به طور کلی اما از سنسورهای تشخیص حرکت بیشتر در خانه های بزرگتر و ویلایی در کنار آژیر دزدگیر اماکن استفاده می شود و کمتر دیده شده در دفاتر کوچک و خانه های نه چندان بزرگ از این سیستم اسفتاده کنند.

سنسور حرکتی دزدگیر را در کجاها نصب کنیم؟ 

اول از همه بگذارید این اتمام حجت را با شما بکنیم که مناسب‌ترین جا برای نصب سنسور حرکتی دزدگیر، جایی به جز گوشه اتاق نیست. در وهله بعدی ممکن است دزدگیر در جاهایی مانند پاگرد، راهرو و یا نزدیک پنجره ها نیز نصب بشود. این مورد به این خاطر انجام می شود که به علاوه حیوانات خانگی، این سنسور ها از دسترس حشرات نیز به دور باشند تا هشدار های بیهوده را به صاحب مکان صادر نکنند. به طور کلی بهترین جا برای نصب سنسور حرکتی دزدگیر جایی است که به محض ورود سارق، خطر را شناسایی کند و فرصت آن باشد که پیام به صاحب مکان صادر شده و اقدامی در جهت مقابله با سارق صورت بگیرد. به همین دلیل هم باز هم همچنان گفته می شود که بهترین مکان برای نصب سنسور حرکتی دزدگیر، جایی به جز گوشه اتاق نیست. چرا که هم فضای تشخیص بالایی دارد و هم اینکه از دسترس نیز خارج است. 

انواع سنسور های حرکتی 

این سنسور های پرکاربرد انواع و مصارف مختلفی دارند. هرکدام از آن ها خصوصیات مخصوص به خودشان را دارند اما در نتیجه کارشان در یک راستا و یک هدف است. در ادامه به انواع این سنسور حرکتی دزدگیر بیشتر آشنا خواهیم شد.
لازم به ذکر است اضافه شدن سنسور حرکتی به دزدگیر خانه، امنیت منازل را بسیار بیش از پیش کرده است.

انواع سنسور های حرکتی 

 

سنسور حرکتی مادون قرمز

این سنسور ها با تشخیص حرارت بدن فرد، اقدام به شناخت افراد در محیط خانه می کنند. این سنسور ها ساختار الکترونیکی و فیزیکی دارند و مساحت وسیعی را تحت پوشش قرار می دهند.

سنسور حرکتی فراصوت

این سنسور ها که به آن ها سنسور حرکتی دزدگیر اولتراسونیک هم می گویند با دریافت امواج فراصوت که بیش از 20 کیلوهرتز باشند اقدام به تشخیص حرکت در محیط می کنند.

سنسور حرکتی ماکروویو

در محیط اطراف ما امواجی وجود دارند که بیش از 30 مگاهرتز قدرت دارند. برای شناختن این چنین حرکت هایی، سنسور حرکتی ماکروویو مورد استفاده قرار می گیرد.

سنسور حرکتی ارتعاشی

این سنسور ها به انواع لرزش ها حساسیت دارند بالایی دارند. کافی است کوچترین لرزشی ایجاد شود تا این سنسور ها فعال شوند و هشدار را صادر کنند. این سنسور ها بیشتر در گاوصندوق ها برای اشیای گران قیمت و با ارزش استفاده می شود.

سنسور حرکتی ترکیبی

این سنسور حرکتی دزدگیر ترکیبی از انواع سنسورهای چشمی پیشرفته است. این سنسور از ترکیب مادون قرمز و فراصوت تشکیل شده که است که هدف آن هم بیشتر شدن دقت سیستم های امنیتی و ضد سرقت است.

پوشش مساحت این سنسور ها چقدر است؟ 

این سنسور ها معمولا بین 5 تا 20 متر از فضا را پوشش می دهند. این موضوع بستگی به قدرت دریافت و ارسال سیگنال های مختلف هم البته دارد. مقدار برد در سنسور های حرکتی، به نوع سنسور هم بستگی دارد که دقیقا ما از چه سنسوری استفاده می کنیم. اگر بخواهیم مثالی بزنیم اینطور می شود که مثلا سنسور های ماکروویو حدودا 5 متر را پشتیبانی می کنند، سنسور های مادون قرمز تقریبا 10 متر را پشتیبانی می کنند و سنسور های فراصوت هم تا 20 متر برد دارند. درباره سنسور های ارتعاشی هم می شود گفت که قابلیت تشخیص وزن 50 گرم به بالا را دارند.

 

پوشش مساحت این سنسور ها چقدر است؟ 

 

هزینه این سنسور ها به چه صورت مشخص می شود؟

تغیین هزینه سنسور حرکتی دزدگیر به عواملی مثل برند سنسور، مرغوب بودن سنسور، کیفیت آن و نوع آن بستگی دارد. به فرض مثال سنسور مادون قرمز از همه سنسور ها ارزان تر است و باقی سنسور ها به نسبت کیفیت و مرغوبیتشان ارزش متفاوتی دارند. در هنگام خرید سنسور حرکتی دزدگیر حتما به کیفیت آن، کارایی آن و دلیل اینکه به این سنسور نیاز دارید توجه کنید. امنیت خانه، محل کار و اموال شما چیزی نیست که بشود با آن شوخی کرد. در کنار این، قیمت بالای یک سنسور هم نشان دهنده نیاز شما به آن نیست. پس در خرید این نوع سنسور ها حتما دقت لازم را به کار بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *