یکی از مهم ترین سوالاتی که اغلب ساکنین یک آپارتمان می پرسند، این است که سیستم اعلام سرقت چیست و چه نقشی در تامین امنیت دارد؟ حفظ امنیت ساکنین و افرادی که در یک مجتمع زندگی می کنند، بسیار اهمیت دارد. همچنین از مهم ترین اصول حفاظت محسوب می شود. به همین دلیل استفاده از سیستم های ضد سرقت در یک واحد مسکونی یا حتی تجاری حائز اهمیت می باشد. اکنون می خواهیم به سوال سیستم اعلام سرقت چیست ؟ پاسخ دهیم.

سیستم اعلام سرقت

سیستم اعلام سرقت چیست ؟ یکی از شایع ترین مشکلاتی که امروزه در بیشتر ساختمان های مسکونی وجود دارد، سرقت از خانه ها و یا واحدهای تجاری می باشد، که اغلب نمی توانند فرد مورد نظر را شناسایی و پیدا کنند. این امر به دلیل نبود تجهیزات کافی در پیدا کردن عامل سرقت است. به همین دلیل وجود یک سیستم ضد سرقت برای چنین زمانی واقعا نیاز می باشد. این سیستم ها در انواع تجهیزات مختلف در دسترس هستند، که در ساختمان ها نصب و راه اندازی می شود. در این صورت از ورود افراد ناشناس و یا غیرمجاز به داخل ساختمان جلوگیری شده، و امنیت و حفاظت از ساکنین نیز فراهم می شود.

در پاسخ به سوال اینکه سیستم اعلام سرقت چیست ؟ باید بگویم که نحوه کارکرد سیستم اعلام سرقت یا دزدگیر خانه به این شکل است که این سیستم با تکنولوژی کامل و فوق پیشرفته ساخته شده است. به این ترتیب حسگرهایی در آن ها طراحی شده که در صورت یاین سیستم حرکت غیر مجاز را احساس کند، سریعا از خود واکنش نشان داده، و با ارسال یک پیام اضطراری به دستگاه مرکزی، صدای آژیر بلندی را پخش می کند. در نهایت اعضای خانه یا ساختمان متوجه این خطر می شوند. سیستم های اعلام سرقت به دلیل کاربرد فوق العاده و عالی که دارند، در انواع گوناگونی طراحی و ساخته شده اند.

انواع سیستم های اعلام سرقت

سیستم های اعلام سرقت یکی از مهم ترین تجهیزاتی هستند که امروزه به دلیل شایع شدن خطرات امنیتی، افراد زیادی به آن ها روی آورده اند. به همین دلیل این سیستم های پیشرفته، به محبوب ترین سطح تکنولوژی روز دنیا تبدیل شده اند. انواع این سیستم به شرح زیر است:

سیستم اعلام سرقت کنترل از راه دور

یکی از محبوب ترین انواع سیستم های اعلام سرقت، سیستم کنترل از راه دور می باشد. معمولا این تجهیزات برای خانه های ویلایی، پارکینگ ها، مغازه های طلافروشی و خانه های بزرگ به کار برده می شود. از دلایل محبوبیت این سیستم، این است که افراد می توانند به راحتی در هر کجایی که هستند، مکان مورد نظر خود را که به این سیستم ها مجهز شده تحت کنترل خود درآوردند. به این شکل در صورت بروز هر خطری، سریعا می توان اقدام مناسبی را برای برگرداندن امنیت آن محیط انجام داد. کارایی فوق العاده این سیتسم قابل قیاس با هیچ چیز دیگری نیست.

سیستم اعلام سرقت چیست

سیستم اعلام سرقت دارای صفحه کلید

این نوع سیستم ضد سرقت یا دزدگیر اماکن، برخلاف نوع سیستم کنترل از راه دور، دارای یک صفحه کلید امنیتی می باشد، که باید آن را برای حفاظت از محیط مورد نظر در یک مکان امن نصب کرد. به این صورت در زمان لازم می توان از طریق این صفحه کلید برای فعال یا غیر فعال کردن سیستم اعلام سرقت اقدام نمود. حتی مزیت مهمی که در این سیستم وجود دارد قابلیت اتصال به تلفن های همراه شماست تا به وسیله چک کردن گوشی خود نیز بتوانید برای فعال یا غیر فعال کردن آن سیستم اقدام کنید.

تجهیزات موجود در سیستم های اعلام سرقت

در خصوص پاسخ دادن به سوال ” سیستم اعلام سرقت چیست ” باید اشاره ای به تجهیزات موجود در این سیستم ها نیز داشته باشیم. مطمئنا این را می دانید که یک سیستم پیشرفته به تنهایی قادر به حفظ امنیت یک ساختمان نیست. به همین دلیل به تجهیزات مهم و الزامی نیازمند است. این تجهیزات شامل انواع چشمی ها، پایه چشمی، آژیر، لامپ فلشر، تلفن کننده، صفحه کلید، باتری اضطراری، ریموت کنترل، آهنربای در، پدال و دستگاه مرکزی می باشد.

بهتر بدانید که اگر هر یک از اجزای ذکر شده دچار مشکل باشند، یا وجود نداشته باشند، امکان اینکه این سیستم بتواند وظیفه خود را به نحو احنست انجام دهد، وجود نخواهد داشت. به این ترتیب در هنگام راه اندازی و خریداری این سیستم باید از صحت سالم بودن تمام اجزای آن اطلاع کسب کنید. البته اگر برای تهیه آن به یک شرکت مطرح مراجعه کنید، با چنین مشکلاتی رو به رو نخواهید شد.

سیستم اعلام سرقت چیست

نکات لازم در نصب سیستم اعلام سرقت

این تجهیزات به دلیل آنکه بسیار حیاتی و حساس می باشند، باید در نصب آن ها یکسری اصول و نکات لازم مدنظر قرار داده شود. این اصول به شرح زیر می باشد:

  • بازدید از محل مورد نظر توسط مهندسین، برای در نظر گرفتن ابعاد و فضای مناسب برای نصب چشمی ها
  •  تهیه یک نقشه ایده در ساختمان برای نصب بی نقص این سیستم
  •  تهیه لیست تجهیزات به صورت کامل و بی نقص، با توجه به نقشه ای که طراحی شده است.
  •  اجرای عملیات سیم کشی، یکی از مهم ترین کارهایی است که باید کاملا محرمانه انجام شود.
  •  تمام سیم کشی ها باید به صورت توکار انجام شود.
  •  چشمی ها نباید در مقابل نور خورشید نصب شوند.
  •  هیچ مانعی نباید جلوی چشمی را بگیرد، در غیر این صورت عملکرد صحیحی نخواهد داشت.
  •  چشمی باید به روی یک دیوار ثابت، و محکم و بدون حرکت نصب شود.
  •  چشمی ها نسبت به حرکت در عرض بسیار حساس می باشند.
  •  در بیرون از آژیرهای سیستم اعلام سرقت نباید هیچ سیمی بیرون زده باشد.
  • همانطور که ذکر شد، به دلیل نقش مهمی که این سیستم ها بازی می کنند، اگر در نصب آن ها تمام جزئیات لازم را مدنظر قرار دهید، می توانید پروژه امنیتی خود را ایده آل به پایان برسانید.

اکنون که متوجه شدید سیستم اعلام سرقت چیست ؟ می توانید این را درک کنید که چرا این سیستم از محبوییت زیادی در بین مردم برخوردار است. شما نیز اگر دوست دارید که امنیت خانه و خانواده خود را تضمین کنید، بهترین کار تهیه سیستم اعلام سرقت از یک برند مطرح و شناخته شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *