سیستم برق اضطراری در کرکره برقی

سیستم برق اضطراری در کرکره برقی یا UPS در هنگام قطعی برق کمک زیادی به شما می کند. این سیستم که در اغلب درب های اتوماتیک وجود دارد موجب می شود تا در هنگام قطع برق عملکرد کرکره برقی دچار اختلال نشود. در این مقاله به سیستم برق اضطراری در کرکره برقی و جوانب مختلف آن می پردازیم. همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از نصاب کرکره برقی و قیمت کرکره برقی با کارشناسان ما در کهربا در تماس بگیرید.

سیستم برق اضطراری در کرکره برقی چه کاربردی دارد ؟

سیستم برق اضطراری در کرکره برقی چه کاربردی دارد؟ حتما تا به حال برای شما پیش آمده است که در هنگام قطع برق منطقه دچار اختلال در رفت و آمد شده اید. اما در اغلب کرکره های برقی سیستمی به نام UPS نصب می شود که موجب خواهد شد تا در هنگام عدم اتصال برق بتوانید از کرکره برقی استفاده کنید. این سیستم از ضروری ترین امکانات کرکره برقی محسوب می شود زیرا مانند سیستم برق اضطراری در کرکره برقی عمل می کند.

UPS چیست؟

UPS نام دیگر سیستم برق اضطراری است که در هنگام قطع برق می تواند انرژی لازم برای باز و بسته کردن کرکره برقی را تامین کند.  ساختار این سیستم به نحوی است که از تعدادی باطری به هم پیوسته برخوردار است که می تواند ولتاژ و انرژی لازم برای استفاده از کرکره برقی را تامین کند. UPS دارای برندها و توان های مختلفی است که با توجه به نیاز , نوع کرکره برقی و نوع موتور آن تعیین می شود. برای نصب این سیستم باید از تکنسین ها و کارشناسان کمک بگیرید. زیرا نصب آن یک امر تخصصی است و در صورتی که دانش فنی نداشته باشید نمی توانید از عهده آن برآیید. اغلب شرکت هایی که اقدام به فروش سیستم  UPS می کنند عملیات نصب و راه اندازی آن را نیز به عهده دارند.

نصب سیستم برق اضطراری در کرکره برقی

قبل از اینکه اقدام به خرید و نصب این سیستم کنید باید به نوع موتور کرکره برقی توجه داشته باشید. زیرا برخی از موتورها قابلیت نصب سیستم UPS را ندارند. دو نوع موتور برای نصب این سیستم وجود دارد که نوع اول به طور پیش فرض دارای امکان نصب UPS و نوع دوم فاقد این امکان است. به طور مثال موتورهای ساید امکان نصب سیستم UPS  را در اختیار شما قرار می دهند. این موتورها که جزو موتورهای قدرتمند هستند به عنوان موتورهای صنعتی شناخته می شوند که به دلیل نصب آن ها در اماکن بزرگ مانند کارخانجات , پارکینگ های عمومی , مجتمع های تجاری و اداری نیاز به نصب سیستم UPS دارند.

اما اگر نوع موتور کرکره برقی شما از نوع ساید نیست نگران نباشید. زیرا می توانید به صورت مجزا آن را تهیه و نصب کنید. امروزه تمام کرکره های برقی باید دارای این سیستم باشند. زیرا با نزدیک شدن به فصل تابستان خطر قطعی برق افزایش پیدا می کند و اگر در صورت استفاده از کرکره برقی دچار قطعی برق شدید باید از طریق خلاص کن دستی اقدام به باز و بستن کرکره کنید که آن هم مشکلات خاص خود را دارد. پس بهترین روش نصب UPS است. همچنین اگر دوست داشتید درباره تعمیر موتور کرکره برقی اطلاعاتی را کسب کنید می توانید مقالات قبلی ما را مطالعه کنید.

سیستم برق اضطراری در کرکره برقی

هزینه نصب سیستم اضطراری کرکره برقی

شاید در نگاه اول تهیه کرکره برقی که به طور پیش فرض دارای سیستم UPS است به صرفه تر باشد چون شما نیازی به هزینه مجدد ندارید. در صورتی که اگر دقیق تر نگاه کنیم متوجه می شویم که کرکره های برقی که دارای سیستم UPS هستند دارای قیمت بالاتری نسبت به کرکره برقی نوع دوم می باشند. پس در هر دو صورت هزینه تمام شده برای شما تقریبا مساوی تمام می شود .اما کارشناسان و تکنسین ها به شما توصیه می کنند که برای جلوگیری از مشکلات احتمال اقدام به تهیه کرکره برقی کنید که به سیستم UPS مجهز می باشد.

نکته جالبی که در خصوص این سیستم وجود دارد این است که شما می توانید از آن در جاهای دیگر منزل به جز کرکره برقی نیز استفاده کنید و در هنگام قطع برق از مزایای آن بهره مند شوید. سیستم UPS دارای انواع مختلفی است و قبل از آن باید موارد مهمی مانند میزان تردد , نوع موتور کرکره برقی , محل نصب و …. به خوبی بررسی شود.

هزینه نصب سیستم برق اضطراری کرکره برقی

همان طور که اشاره کردیم سیستم UPS دارای انواع مختلفی است اما حداقل قیمت برای نصب آن حدود 1 میلیون تومان است که با توجه به شرایط هزینه آن تغییر پیدا میکند.

انواع دیگر UPS

احتمالا تا کنون تصور می کردید که سیستم برق اضطراری تنها شامل کرکره برقی می شود. در صورتی که شما می توانید از سیستم برق اضطراری در بقیه وسایل منزل به طور همزمان استفاده کنید. دو نوع UPS جهت تامین برق وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

UPS معمولی

از UPS های معمولی می توان علاوه بر کرکره برقی در وسایل دیگر منزل نیز استفاده کردو وسایل برقی منزل یا محل کار را روشن کرد. امروزه استفاده از UPS های معمولی کاربرد بیشتری دارند زیرا استفاده عمومی از آن ها موجب می شود که شما با پرداخت یک هزینه از چندین مزیت به طور همزمان بهره ببرید.

UPS مخصوص کرکره برقی

از UPS های مخصوص کرکره برقی تنها می توان بر روی کرکره برقی استفاده کرد و در صورت قطع برق نمی توان وسایل دیگر مانند کامپیوتر , دوربین مدار بسته و چراغ ها را روشن کرد.

سیستم برق اضطراری در کرکره برقی

نکته مهم

قبل از نصب سیستم UPS از نوع موتور کرکره برقی اطمینان حاصل کنید و در هنگام خرید با متخصصین و شرکت فرشوند مشورت کنید.

1 دیدگاه

  • سلام آیا میتونیم از همین ups برای برق اضطراری وسایل دیگه هم استفاده کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *