سیستم DIY در دزدگیر اماکن چیست

در اینجا قصد داریم به موضوع مفصل سیستم DIY در دزدگیر اماکن بپردازیم. موضوع جالبی که شاید اول درباره آن فکر دیگری بکنید و فکر کنید یک موضوع پیچیده و تخصصی است اما در ادامه متوجه خواهید شد که اصلا این سیستم، ماهیتش در سادگی و راحتی آن است. هرچقدر بیشتر در این مقاله پیش بریم شما متوجه خواهید شد که بعضی سیستم های دزدگیر وجود دارند که شما تنها هزینه ای که برای آن می پردازید خرید پکیج آن است و از آن جا به بعد همه چیز دیگر دست شماست. در این مقاله با ما همراه باشید.

سیستم DIY در دزدگیر اماکن

در سیستم های دیگر موضوع اینگونه است که شما دزدگیر را خریداری که می کنید، هزینه های دیگری هم همراه آن می آید که یکی از آن ها هزینه نصاب دزدگیر است. سیستم DIY در دزدگیر اماکن همان سیستمی است که این هزینه را ندارد. مگر این دزدگیر چگونه است که به نصاب نیاز ندارد؟ مگر سیستم DIY در دزدگیر اماکن چه فرقی با باقی سیستم ها دارد؟
حروف DIY که کنار هم قرار گرفته اند در واقع حروف اول کلماتی هستند که عبارت Do It Yourself را تشکیل می دهند. این جمله یعنی “خودت انجامش بده” و کاملا گویاست که منظور آن چیست. سیستم DIY در دزدگیر اماکن تقریبا به هیچ دانش فنی ای نیاز ندارد و شما می توانید به راحتی نصب آن را انجام دهید. همچنین نصب این دزدگیر به علاوه راحت بودن مطمئن هم هست و که این اطمینان را به شما بدهد که برای کارکرد درست دزدگیر نیازی به انجام کار پیچیده ای نیست. البته این را هم در نظر بگیرید که این سیستم به درد کسانی می خورد که اصلا به انجام کار های فنی علاقه دارند و حداقل مقدار کمی این کار ها را انجام داده اند.

چرا استفاده از سیستم DIY خوب است؟

یکی از دلایل اصلی که استفاده از سیستم DIY در دزدگیر اماکن خوب است این است که به طور کلی هزینه های شما را پایین می آورد. تصور کنید که شما یک سیستم دزدگیر بسیار پیچیده خریداری کرده اید که حتی با دانش فنی نسبی ایم که دارید از پس نصب آن بر نمی آیید. پس مجبورید یک هزینه بالای دیگر هم برای نصاب کنار بگذارید که بیاید و وقت بگذارد و برای شما این سیستم را نصب کند. سیستم های پیچیده دزدگیر هم نصبشان طول می کشد و زمان بر است هم اینکه به خاطر پیچیده بودنشان هزینه نصبشان هم بالاست.
از دیگر مزایای دزدگیر و مزیت های استفاده از سیستم DIY در دزدگیر اماکن این کار این است که حال شما می توانید آنطور که دقیقا می خواهید دزدگیر را نصب کنید و تمام تنظیمات آن را خودتان انجام دهید که مطمئن باشید همان چیزیست که می خواهید. بعد اینکه آدم وقتی خودش کاری را انجام بدهد، همیشه از خودش خشنود تر است و این موضوع می تواند دانش فنی شما را تا حدی بالا ببرد. اینگونه اگر مشکلی هم برای دزدگیرتان پیش آمد نیاز ندارید کسی را برای آن خبر کنید. خودتان این مشکل را حل خواهید کرد.

سیستم دزدگیر اماکن

نکاتی که در نصب سیستم DIY در دزدگیر اماکن باید رعایت کنید

حال که قرار است نصب سیستم DIY در دزدگیر اماکن را انجام بدهید لازم است که چند نکته را برای شما بگوییم که حتما باید در هنگام نصب آن ها را مد نظر داشته باشید. به هر حال درست است که نصب این سیستم بسیار راحت است، اما برای اینکه دزدگیر شما کارکرد درستی داشته باشد لازم است مواردی رعایت شود و به این نکاتی که می گوییم توجه شود.
این نکات عبارتند از:
1-حواستان باشد پنل دزدگیر در جای گرم و مرطوب قرار نگیرد.
2-حتما برای پنل دزدگیر امکان اتصال به برق یا پریز وجود داشته باشد.
3-مکان نصب پنل دزدگیر در جایی از خانه یا محل کارتان باشد که به راحتی در دسترس نباشد که کسی جز شما(مثلا سارقان) نتواند آن را دستکاری کند.
4-پنل دزدگیر شما باید نزدیک ترین فاصله ممکن به سنسور ها و هشدار دهنده های دزدگیر را داشته باشد. در واقع بهتر است در مرکزی ترین حالت ممکن باشد.
5-باید توجه داشته باشید که حتما امکان ورود کابل های ورودی و خروجی سنسور ها و آژیر ها به مکان نصب پنل دزدگیرتان وجود داشته باشد.
6-توجه داشته باشید که پنل دزدگیر شما باید در جایی نصب بشود که ریموت کنترل از پشت در ورودی عمل بکند و برد کافی داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است در جاهایی اصلا ریموت کنترل کار نکند و دزدگیر شما کاری که می خواهید انجام ندهد.
7-در نظر داشته باشید که اگر در حال نصب پنل سیم کارتی هستید، مکان نصب دزدگیر شما آنتن کافی داشته باشد که در صورت نیاز با شما تماس تلفنی برقرار شود یا پیامک به شما ارسال بشود.
8-سنسور های دزدگیر را در جاهایی نصب کنید که دید و فصای کافی برای تشخیص حرکت یا ورود های غیر مجاز را داشته باشند.
9-باتری دستگاه را چک کنید که در صورت قطعی برق دزدگیر شما غیر فعال نشود که فرصتی برای سارقان باشد که به خانه یا محل کار شما یا هر جایی که دزدگیر را برای آن استفاده می کنید دستربرد بزنند.
10-چشمی های دزدگیر را در جاهای مناسب قرار بدهید. در جاهایی که امکان تشخیص برایشان وجود داشته باشد.
11-ریموت کنترل دستگاه را همانطور که در مثاله ست کردن ریموت برای شما شرح دادیم به درستی روی دزدگیر تنظیم کنید که بتوانید دزدگیرتان را همیشه تحت کنترل داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *