قابلیت آیفون تصویری

قابلیت آیفون تصویری بسیار بیشتر از آیفون صوتی است. این نوع از آیفون ها سبب صرفه جویی در زمان ، افزایش امنیت محیط ، ضبط فیلم و …. شده اند. به همین دلیل روز به روز استفاده از آن ها رواج بیشتری پیدا می کند و در تمام خانه های نوساز مخصوصا آپارتمان ها از آن استفاده می شود. در این مطلب به بررسی قابلیت آیفون تصویری خواهیم پرداخت.

قابلیت آیفون تصویری چیست ؟

قابلیت آیفون تصویری چیست و چه امکاناتی نسبت به آیفون های صوتی دارد ؟ در دنیای امروز که افراد به دنبال رفاه ، صرفه جویی در زمان و همچنین امنیت بیشتر هستند ابزارهای رفاهی نیز به این منظور طراحی و عرضه شده اند که یکی از آن ها آیفون تصویری است. در این مطلب با بررسی قابلیت آیفون تصویری به امکانات و ضرورت استفاده از آن پی خواهید برد. آیفون های تصویری با آخرین تکنولوژی های روز دنیا ساخته می شوند و در حال حاضر در کشور ایران و سایر کشورهای جهان برندهای معتبری در حال فعالیت می باشند که محصولات خود را به تمام جهان صادر می کنند. از جمله قابلیت و امکانات آیفون تصویری می توان به حافظه داخلی ، لمسی بودن پنل ، زیبایی و طراحی مدرن اشاره کرد که هر کدام از آن ها برای افراد جذابیت زیادی ایجاد می کند.

نه تنها آیفون های صوتی بلکه تمام آیفون های تصویری از دو بخش تشکیل شده اند که به عنوان پنل داخلی و پنل خارجی شناخته می شوند. پنل داخلی شامل مانیتور و گوشی است که درون ساختمان و پنل خارجی که به عنوان پنل زنگ معرفی می شود در بیرون از ساختمان و معمولا در کنار درب ورودی آن نصب خواهد شد. همان طور که اشاره شد برندهای مختلفی در حال طراحی و تولید انواع آیفون تصویری هستند که هر کدام از آن ها دارای کیفیت و قیمت متفاوتی است. به طور معمول محصولات الکترونیکی مانند آیفون تصویری بر اساس قابلیت ها و عملکرد ، قیمت گذاری می شوند. قابلیت هایی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم تاثیر مستقیمی در قیمت محصول نیز دارند.

ابعاد نمایشگر دیجیتال

نمایشگر دیجیتال یکی از بخش های مهم آیفون تصویری است که در ابعاد و سایز های مختلفی طراحی می شود. در حال حاضر هر چه ابعاد مانیتور بیشتر باشد زیباتر خواهد بود. اما فراموش نکنید که بزرگ بودن ابعاد نمایشگر بیانگر کیفیت بالا و وضوح تصویر نیست. بلکه وضوح تصویر با رزولوشن آن مرتبط است. به طور معمول ابعاد مانیتورهایی که در آیفون های تصویری نصب می شود از 2.5 تا 10 اینچ متغیر است و هر چه بزرگ تر باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد.

حتما تا به حال با آیفون های تبلتی مواجه شده اید و زیبایی آن را تحسین کرده اید. آیفون های تبلتی به آیفون هایی گفته می شود که فاقد گوشی هستند و از بالاترین ابعاد برای مانیتور و نمایشگر آن ها استفاده شده است. نحوه طراحی آن ها به گونه ای است که با دکوراسیون های مدرن و امروزی کاملا سازگاری دارد و می توان آن را در هر مکان از خانه یا محل کار نصب کرد و از زیبایی آن لذت برد.

ابعاد نمایشگر دیجیتال

دارا بودن حافظه داخلی

افرادی که سال های طولانی از آیفون های بدون حافظه مانند آیفون های صوتی استفاده کرده اند به خوبی می دانند که حافظه داخلی می تواند به عنوان مهم ترین قابلیت آیفون تصویری شناخته شود. زیرا در مواقعی مانند ورود سارق به خانه هیچ مدرکی از چهره او در دست ندارید. اما زمانی که از آیفون های تصویری استفاده کنید قادر به ضبط فیلم و ثبت چهره سارق خواهید بود و به این وسیله می توانید به پلیس مدارک لازم را ارائه دهید.

این نوع از آیفون ها این امکان را در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید فیلم های 30 ثانیه ای ضبط کنید. امکان ضبط فیلم یا عکس برداری می تواند به صورت دستی یا اتوماتیک باشد که بر اساس انتخاب شما انجام خواهد شد. آیفون های تصویری که دارای حافظه داخلی هستند به مراجعه کنندگان این امکان را می دهند تا اگر شما در منزل یا محل کار حضور نداشتید پیغام بگذارند.

آیفون های تصویری که دارای حافظه هستند به دو دسته عمده تقسیم می شوند. دسته اول آن دسته از آیفون هایی که نمی توانید حافظه آن ها را ارتقا دهید. یعنی مکانی برای ورود کارت حافظه در آن ها تعبیه نشده و شما فقط می توانید از حافظه داخلی آن استفاده کنید. دسته دوم آیفون هایی هستند که شما می توانید با اضافه کردن کارت حافظه ، میزان حافظه آن را افزایش دهید. قطعا قیمت این نوع از آیفون ها بیشتر از دسته اول می باشد.

لمسی بودن

پنل آیفون تصویری دارای دکمه است که در مدل های جدید این دکمه ها به صورت لمسی طراحی شده اند. آیفون هایی که دارای پنل لمسی هستند از زیبایی بیشتری برخوردارند و قطعا قیمت آیفون تصویری لمسی بالاتر نسبت به پنل های دکمه ای است. این مساله به معنای تولید نشدن آیفون های تصویری با پنل دکمه ای نیست بلکه هر دوی آن ها در حال طراحی و تولید می باشند که مشتری می تواند یکی از آن ها را بر اساس بودجه ، نیاز و سلیقه خود انتخاب کند. قطعا انتخاب آیفون های تصویری با مانیتور لمسی  گزینه اول برای مشتریان خواهد بود.

لمسی بودن از قابلیت های آیفون تصویری

ارسال تصویر و صدا بر روی تلفن همراه

تولید و طراحی محصولاتی مانند آیفون بر اساس آخرین تکنولوژی های روز دنیا انجام می شود و همین امر سبب می شود تا روز به روز قابلیت آیفون تصویری افزایش یابد. یکی از ویژگی هایی که در سال های اخیر شاهد آن هستیم ارسال تصویر و صدای مراجعه کننده بر روی تلفن همراه صاحب خانه است. با استفاده از این ویژگی می توانید در هر مکان به آیفون جواب دهید.

ارتباط بین واحدها

از دیگر قابلیت آیفون تصویری ایجاد ارتباط بین واحدهاست. شما می توانید بدون اینکه از واحد مسکونی یا تجاری و اداری خارج شوید کد مورد نظر را بگیرید و با واحد دیگر در همان ساختمان ارتباط برقرار کنید. این ویژگی در سال های نه چندان دور وجود نداشت و افراد ساکن در یک مجتمع باید برای برقراری ارتباط با یکدیگر از روش های دیگر استفاده می کردند.

نکته مهم در هنگام خرید آیفون تصویری !

پس از اینکه به بررسی قابلیت آیفون های تصویری هوشمند پرداختیم نوبت به این می رسد که به نکته مهمی اشاره کنیم. در هنگام خرید آیفون تصویری باید پنل خارجی آن را به دقت چک کنید. زیرا پنل خارجی در بیرون از ساختمان قرار می گیرد و باید از جوانب مختلف مورد تایید قرار گیرد. کیفیت دوربین در پنل خارجی بسیار مهم است زیرا باید تصاویر و فیلم های مربوطه را ضبط کند. اگر کیفیت دوربین پایین باشد آیفون تصویری ارزش خود را از دست خواهد داد.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که دارای دوربین با قابلیت دید در شب باشد. زیرا دوربین در حالت عادی نمی تواند در تاریکی فیلم برداری انجام دهد. اما دوربین هایی که قابلیت دید در شب دارند با استفاده از امواج مادون قرمز می توانند تصویر را با کیفیت بالایی ارائه دهند.

استحکام بدنه از دیگر فاکتورهای مهم محسوب می شود. زیرا پنل خارجی دائما در معرض عوامل محیطی مثل تابش مستقیم نور خورشید ، بارش باران و برف و … است و اگر از استحکام کافی برخوردار نباشد قطعا بعد از مدت زمانی کوتاه شاهد خراب شدن آن خواهیم بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *