قطعات سایبان برقی 

در این مطلب به معرفی برخی از مهم ترین قطعات سایبان برقی می پردازیم. سایبان های نسل جدید که با عنوان سایبان برقی از آن ها یاد می شود از امکانات بیشتری نسبت به نسل قدیم برخوردار هستند. حیاتی ترین قطعات سایبان برقی شامل گیربکس , سازه , پیچ تنظیم زاویه و …. است که در ادامه تیم کارشناسان کهربا در به آن اشاره خواهد کرد.

برای اطلاع از قیمت کرکره برقی میتوانید با ما تماس بگیرید.

 

سایبان برقی 

قطعات سایبان برقی چه تاثیری در عملکرد آن دارد ؟ همان طور که در مطالب پیشین اشاره کردیم این نوع از سایبان های مدرن عملکرد بهتر و موثرتری نسبت به سایبان های قدیمی دارند و می توان در اغلب محیط ها از آن استفاده کرد. مغازه , فروشگاه , رستوران ها , ویلا ها و بسیاری از اماکن دیگر گزینه مناسبی برای نصب به کارگیری آن ها محسوب می شود. سایبان های مدرن و برقی دوام زیادی در برابر عوامل طبیعی مانند باد , تابش مستقیم نور خورشید و بارش نزولات آسمانی دارند. اما سوال اینجاست که قطعات سایبان برقی چیست و چگونه باعث افزایش راندمان و عملکرد آن می شود؟

قطعات سایبان برقی

پیچ تنظیم زاویه 

یکی از قطعاتی که در سایبان های برقی وجود دارد و موجب می شود که به وسیله آن زاویه دلخواه را به سایبان دهیم پیچ تنظیم زاویه است. در بخش انتهایی سایبان پیچی به عنوان پیچ تنظیم زاویه وجود دارد که اگر تمایل زاویه سایبان را ملایم تر کنید می توانید مقداری از پیچ را باز کرده و بعد از تنظیم سایبان آن را دوباره محکم کنید. روش دیگری که برای تغییر زاویه سایبان وجود دارد این است که پیچ را کاملا باز کنید و در سوراخ های قبلی و یا بعدی قرار دهید و محکم ببندید. با این روش می توانید به راحتی سایبان را در زوایای مختلف تنظیم کنید و از آن لذت ببرید. معمولا هنگامی که هوا آفتابی است و در معرض تابش نور مستقیم خورشید قرار دارید با اینکار می توانید شیب سایبان را بیشتر کنید تا نور کمتری بتابد.

صفحه پلیت موتور 

صفحه پلیت یکی دیگر از قطعات سایبان برقی محسوب می شود که در اندازه ها و طرح های مختلف بر اساس نوع موتور سایبان در بازار موجود هستند. صفحه پلیت شیاردار و لبه دار از رایج ترین مدل ها هستند که بنا بر نوع نیاز و سلیقه خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب و نصب کنید. وظیفه اصلی و مهم صفحه پلیت نگه داشتن اندکپ و موتور است. به عبارتی دیگر این قطعه بسیار مهم است و در صورتی که دچار اختلال یا خرابی شود کل عملکرد سایبان برقی دچار نقص خواهد شد. قسمت بالایی موتور سایبان برقی از دو نقطه به صفحه پلیت متصل خواهد شد که به صورت چفتی مورد استفاده قرار می گیرند.

سازه سایبان

سازه ای که در سایبان برقی مورد استفاده قرار می گیرد از متریال مختلفی ساخته که می توان به آلومینیوم , آهن , چوب و پلی کربنات اشاره کرد که هر کدام از آن ها دارای مزایا و معایبی هستند که در ادامه به توضیح هر کدام اشاره می کنیم.

قطعات سایبان برقی
آلومینیوم 

سازه های آلومینیومی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر هستند و قیمت کمتری نسبت به متریال دیگر دارند. از ویژگی های مثبت آلومینیوم می توان به مقاومت آن ها در برابر عوامل محیطی مانند خوردگی و فرسودگی اشاره کرد. این آلیاژ دارای وزن پایین و ساختاری مستحکم است که مقاومت آن موجب شده تا در بسیاری از سایبان ها مورد استفاده قرار گیرد و به عنوان یکی از قطعات ثابت در سایبان برقی به شمار آید.

آهن 

همان طور که می دانید آهن یکی از مستحکم ترین آلیاژ ها در بین فلزات است. مقاومت و دوام این آلیاژ موجب شده تا در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار بگیرد. اما آهن دارای چند ایراد اساسی است. اولین و مهم ترین ایراد آهن وزن بسیار بالای آن است. به کار بستن آلیاژ هایی مانند آهن در سایبان وزن آن را به شدت افزایش می دهد و روند نصب را با مشکل مواجه می کند. دومین ایرادی که می توان برای آهن در نظر گرفت عدم مقاومت آن در برابر خوردگی و زنگ زدگی است. این ویژگی ها موجب شده تا قطعات سایبان برقی اغلب از آلیاژ های دیگری ساخته شود.

چوب 

چوب از زیباترین و در عین حال گران ترین متریال در ساخت سایبان برقی است. کاربرد چوب در این صنعت محدود است و معمولا در مواردی خاص مانند ویلاها , رستوران های لاکچری و … از آن استفاده می شود. چوبی که در ساخت سایبان برقی مورد استفاده قرار می گیرد چوب ترموود است که با انجام فرآیندهایی بر روی آن پخته و در برابر عوامل طبیعی مقاوم می شود. رنگ پذیری چوب های ترموود بیشتر از چوب های خام است و جذابیت و جلوه ای بی نظیر دارد.

پلی کربنات 

اگر مطالب پیشین سایت را مطالعه کرده باشید به خوبی با متریال پلی کربنات آشنا هستید. پلی کربنات نوعی ماده پلیمری است که از ترمولاستیک ساخته می شود. وزن پایین و عدم ضربه پذیری آن موجب شده تا نه تنها در تولید سایبان های برقی بلکه در تولید انواع درب های کرکره ای و اتوماتیک از آن بهره بگیرند. پلی کربنات تحمل دمای بالای 400 درجه سانتی گراد را دارد و از آن به عنوان ماده ضد حریق یاد می شود.

قطعات سایبان برقی

میکروسوئیچ

برای معرفی بهتر قطعه میکروسوئیچ که یکی از قطعات سایبان برقی است باید بگوییم که : ” میکروسوئیچ یکی از قطعات به کار رفته در سایبان برقی است که با کوچک ترین فشار فیزیکی به سرعت عمل می کند و واکنش نشان می دهد . ” کاربرد این قطعه زمانی است که شما می خواهید وصل یا قطع بودن سایبان را در آن حالت نگه دارید. به محض اینکه دست خود را از روی دکمه بردارید به حالت قبل باز می گردد. میکروسوئیچ ها عمر بالایی دارند و معمولا هزینه نصب آن ها بسیار پایین است. این قطعه دارای انواع مختلفی هستند که بر اساس ولتاژ و جریانی که توانایی عبور آن را دارند دسته بندی می شوند.

گیربکس 

گیربکش در تمام دستگاه های برقی یکی از حیاتی ترین قطعات معرفی می شود زیرا قلب تپنده دستگاه است و اگر دچار هر گونه اختلال و مشکل شود کل عملکرد سیستم دچار نقص خواهد شد. وظیفه اصلی و مهم گیربکس این است که نیروی تولید شده توسط موتور را به سایر قسمت های سایبان برقی منتقل می کند. گیربکس ها دارای دو نوع دستی و اتوماتیک هستند که معمولا بازدهی و راندمان اتوماتیک بیشتر از دستی است. هزینه آن نیز به مراتب بالاتر است اما گیربکس دستی از طول عمر بیشتری برخوردار است.

یکی از مشکلات رایج در سایبان های برقی که دارای گیربکس هستند لغزش و لرزیدن چرخ دنده هاست. اگر شاهد تاخیر در عملکرد سایبان برقی بودید و یا در هنگام باز و بسته شدن سایبان تکان و لرزش را احساس کردید نشان دهنده لغزش چرخ دنده ها در گیربکس است. همچنین افزایش دور موتور نیز نشان دهنده این مساله است که باید سریعا توسط متخصصین و تکنسین ها عیب یابی و تعمیر شود.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *